Wie heeft welke kinderwagen? tevreden met de wagen? ervaringen??

Discussion in 'De babyuitzet' started by LiittleOne, Dec 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    Eigenlijk zegt de titel genoeg..

2. Anice

Anice Niet meer actief

Wij hebben een Bugaboo Cameleon en die bevalt prima. We gebruiken hem nu voor een 2e kindje en is nog als nieuw. Hij rijdt superlicht en is makkelijk opvouwbaar. De "lage" ligbak is voor mij ideaal aangezien ik niet zo groot ben.

3. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben de maxi cosi mura 4. Erg fijne en mooie wagen! Ben super tevreden!
    Nu gaan we een oudere phil en teds (kiwi explorer) erbij kopen. Hopelijk heeft iemand hier ook ervaring mee?

4. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Deze hebben wij ook en wij zijn juist vrij lang. Door de verstelbare duwstang is dat prima te doen.
    We hebben deze gekozen omdat hij klein opvouwbaar is en wij niet zo'n grote auto hebben (Toyota Starlet) en hij is lekker wendbaar en de wielbasis is niet zo breed, dus je kan door alle kassa's bij de supermarkt (met sommige wagens moet je speciaal bij de kassa met brede doorgang zijn en die is op rustige momenten soms niet open) Ook volgebouwde winkels zoals het Kruitvat zijn geen probleem.

Het enige nadeel vind ik dat het boodschappenmandje onder de wagen erg slecht bereikbaar is zolang je de wagenbak erop hebt zitten. Binnenkort gaan we de wagen ombouwen en dan wordt dat wel makkelijker gelukkig!

5. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    Ik wil ook graag een bugaboo maar we hebben momenteel er de middelen niet voor helaas (had er zelfs een topic over geopend hihi).

Daarom willen wij de Beebop nemen, wat er sterk op lijkt. Ben benieuwd of er meer mensen zijn hier die een beebop hebben en wat de ervaringen zijn. Ik kan er haast niks over vinden op het Internet nl.

6. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

Aug 2, 2011
    3,407
    1
    0
    Hier ook een Bugaboo Cameleon. Super wagen!
    Ik las wel eens over dat die lage bak een nadeel was, maar ik heb daar echt geen last van gehad hoor, en ik ben echt niet klein.
    Jammer dat je inderdaad tijdens het gebruik van de bak, moeilijk bij het boodschappenmandje eronder kan, maar als de MC of wandelgedeelte erop zit gaat dit wel, en er kan een hoop in!

Makkelijk op te bergen, ik heb een bovenhuis dus hij kan gelukkig in de gang staan of ik klap hem in en hang het wielgedeelte gewoon aan de kapstok.
    Ook doordat je bijna alles eraf kan halen (bijvoorbeeld de grote wielen) past hij makkelijk in de auto.

Ook nu met het wandelgedeelte en het is wat kouder lekker die voetenzak er in. Ja hij is wel prijzig maar het ziet er heerlijk uit om in te liggen die zak :D

7. Anice

Anice Niet meer actief

Die beebop wagen ziet er idd bijna uit als de Bugaboo. Zou me niets verbazen als ze gewoon in dezelfde fabriek worden gemaakt ;)

8. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,837
    3,630
    113
    Hier ook een Maxi Cosi Mura 4, heerlijke wagen. Rijdt soepel en wendbaar, is heel compact op te klappen (past in mijn Toyota Aygo), grote en niet te lage reiswieg, zitje kan helemaal plat en 2 kanten op. Maar wat bij mij het zwaarste woog was dat ik deze het stevigst en meest stabiel vond aandoen van alle wagens die ik heb getest.

Bugaboo leek me ook een prima wagen trouwens, maar niet voor gekozen omdat ik de wagenbak te laag vond.

9. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    ik heb de beebop wel gezien van dichtbij, je ziet wel duidelijk een verschil in kwaliteit hoor, misschien neem ik daarom toch wel een bugaboo. Maar als de beebop ook zo fijn rijdt, dan is dat op zich ook prima.

10. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    Lees heel veel verhalen over de bugaboo,
    ook vrij positieve!
    zelf vind ik bvb heel posi dat :
    - de wagen klein ingeklapt is
    - erg licht
    - vrij laag (ben niet zo groot..1,60m)
    - wielen zijn van foam

maar goed, heb nu al een paar nadelen gevonden en dat vind ik bvb dat het zitje zelf niet te verstellen is.
    wat bij de maxi cosi mura wel is
    vind ik ook een mooie wagen
    alleen jammer dat die wat hoger is, vind ik zelf een nadeel, de duwstang is voor mij nét iets te hoog.

wie heeft ervaring met deze wagens?

11. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    en wat ook niet onbelangrijk is (ook nav je andere topic), de MC Mura is een stuk goedkoper dan de Bugaboo.
    heb je de Maxi Cosi al in het echt gezien dan, die kan vast wel op jouw hoogte versteld worden.
    zelf ben ik lang en vind de Bugaboo ook te laag.

12. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    jaa ik ga ze gewoon op marktplaats kopen, dus vind het eigenlijk wel belangrijk om te weten welke ik het beste goedkoop kan gaan zoeken zal ik maar zeggen.
    ik heb vandaag achter de maxi cosi gestaan en merkte toch echt dat het net een fractie te hoog was..

13. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben de Mutsy Slider, een ander type wagen dan de Mura of Bugaboo, maar persoonlijk vind ik de kwaliteit wel hetzelfde. Qua prijs issie goedkoper dan de Bugaboo, van de Mura weet ik het niet. Ik vond de Mura zelf niet zo mooi (het zitje vooral), beetje apart.

De Mutsy is:
    - Klein inklapbaar (vooral omdat de duwstang in 2 delen gaat, het onderstel en de bak/zitje met duwstang, dit maakt het handiger in de auto)
    - Verstelbaar (wielen kunnen andersom, duwstang kan andersom, zitje kan helemaal plat)
    - Mooie kwaliteit (goede stof, goede ritsen, nooit lekke bandjes gehad, fijne voetenzak)
    - Hoge bak (wij zijn niet heel groot, maar ik hoef iig nooit te bukken en ik vind het wel lekker om de bak wat hoger te hebben)
    - Brede achterwielen (rijdt lekker stabiel, en net niet te breed voor kassa's en dergelijke, eigenlijk bijna nooit problemen mee in een winkel)
    - Kleine draaias (hij draait min of meer om z'n eigen as op de plek, dus in kleine winkels ideaal!)

Al met al vonden we dit een mooie compromis tussen een degelijke, kwalitatief goede wagen, voor een iets minder enorme prijs dan de bugaboo!

Enige kleine minpuntje is de kleine boodschappen tas onderaan, maar goed, daar wen je ook wel aan. Het is alleen jammer dat de ruimte er wel is, maar de tas is gewoon niet groter... Er kan dus wel nog iets bovenop staan!

14. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    was verder niet gemeen bedoeld hoor :)
    had je ook nog naar de Joolz gekeken in de winkel?
    als je toch op MP gaat kijken en dat was toch je eerste keus? dan zou je daar ook naar kunnen kijken.
    wij hebben ook de Joolz besteld maar getwijfeld tussen de Bug en deze

15. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    Jaa ik ben vndaag bij prenatal geweest en heb even met de joolz gelopen, vind het gewoon een heel mooie wagen maar goed daar gaat het niet om!
    je had in die winkel zo een stukje waar je kan proberen op verschillende ondergronden te lopen en toen ik dat deed merkte ik dat de kinderwagenbak heel erg mee wiebelde, vond ik een groot nadeel!
    alsof het niet zo stevig zit zeg maar.

vind de mura echt heel praktisch en stevig maar alleen jammer dat ik er nét te klein voor ben :(

16. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hoe bedoel je dat het zitje van de bugaboo niet kan verstellen? Die kan in 3 standen zittend,half zittend en helemaal plat.

17. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0

ja dat klopt maar je kan het ruggetje niet plat leggen wat bij de maxi cosi mura wel kan.
    had even gebruikerservaringen gelezen en er staat bij dat de bugaboo niet erg volgeladen kan zijn.. ook een groot nadeel..

18. zustertje

zustertje Niet meer actief

Maar wat is het verschil dan volgens mij snap ik niet helemaal wat je bedoelt want in alle 2 de wagens kunnen ze helemaal liggen.

19. zj84

zj84 Fanatiek lid

Jan 16, 2010
    1,163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koelstra latinique, betaalbaar, stevig, grote bak, buggyinzet naar je toe en van je af en tevens traploos verstelbaar naar helemaal liggend, luchtbanden en kan op elk terrein. Ziet ze niet veel, maar is echt heel fijn. Als je zoekt online betaal je ipv 700 euro 300 euro voor een complete nieuwe wagen bijv bij babyentiener

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wij hebben de bugaboo frog,

ben er heel tevreden over, echt een super wagen alleen vind ik dat de veiligheidsriempjes wel aan de korte kant zijn.

Share This Page