Flessendillema

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jorietje, 6 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hey meiden,

Ik wil ns even jullie advies/mening.. Onze jongste zoon is nu 11 weken en weegt nu goed 4 kg en hij zat op een ritme van 5 flessen om de 4 uur:

7u - 150/5
    11u - 120/4
    15u - 150/5
    19u - 120/4
    23u - 150/5

Flessen gaan niet altijd leeg, maar 5x 120/4 is eigenlijk net te weinig gezien zijn gewicht, vandaar in overleg met cb ook alvast wat flessen ophogen naar 150/5 en dan mag hij wat laten staan. En gezien zijn gewicht vinden zij het wel verstandig om hem nog wakker te maken voor de late avondfles...

Hij werd s morgens altijd rond 5u wakker, maar wilde dan overduidelijk kroelen en had geen honger, want in mijn armen sliep meneertje dan weer vrolijk verder (de kleine boef) :)

Ik maak hem voor die laatste fles dus altijd wakker, dat wil zeggen ik haal hem uit bed en vaak drinkt hij half slapend die fles gedeeltelijk leeg. Maar nu wordt hij dus s nachts steeds vroeger wakker (tussen 3.30u en 4.30). Volgens mij heeft ie geen honger, want aan een speentje en een knuffel van mama heeft ie genoeg, maar zodra hij zijn speen kwijt is is het weer huilen huilen huilen. Dus ik moet nu 5x per uur mijn bed uit om die speen te geven, maar na 8x ben ik dat spuugzat en pak hem bij mij in bed en dan slaapt ie heerlijk verder, maar eigenlijk ben ik er geen voorstander van om hem bij me in bed te nemen, ik heb ook altijd gezegd dat ik er niet aan ga beginnen, maar ja soms heb je voor je gevoel weinig keus, want zo vaak mijn bed uit is niet bevorderlijk voor mijn humeur en rond 6u/6.30u meldt onze oudste van bijna 4 jaar zich weer (die tot 7u in zijn kamer moet blijven en dat ook wel doet, maar ik hoor wel dat hij wakker is en ligt te spelen/kletsen in zijn bed).

Maar goed terug naar de vraag, ik moet onze kleine man nu ook steeds vaker om 19u wakker maken voor de fles (anders wordt die laatste fles weer zo laat, 23u vind ik laat zat, want voor ik dan in bed lig zijn we zeker 3 kwartier verder). Nu denk ik er dus over om hem vanavond te laten slapen, niet wakker maken om 19u en maar zien wanneer hij zich meldt en dan na die fles de nacht in en dan vervalt de fles van 23u, maar die zal dan verschuiven naar halverwege de nacht?
    Dan maak ik wel van de 120/4 ook 150/5

Wat denken jullie? Zou ik er goed aan doen of juist niet?

Groet Joriet

Overigens is het verder een heel tevreden mannetje hoor :D

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou de fles van 19.00 zeker nog niet overslaan, dan sla je dus die van 19.00 en 23.00 over als ik het goed begrijp?
    IK zou er zelf denk ik eerder voor kiezen om te proberen dat hij voor de fles van 19.00 niet al te diep al gaat slapen.
    Zo te horen begint hij voor die fles al aan zijn nacht, waardoor hij misschien 's nachts ook al weer eerder dus komt?!
    Is het geen optie om hem bv. tussen de fles van 15.00- 19.00 in de box te laten slapen, zodat hij misschien wat lichter slaapt.
    Of anders in zijn kamer een lampje aan laten, zodat het nog niet zo donker is?
    Ik weet niet of het een optie is hoor, maar 3 of 4x 150cc voor een baby van 11 weken lijkt mij wel erg weinig.
    Succes ermee

3. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hij slaapt s middags na de fles van 15u en s avonds in de box en na de fles van 23u gaat hij naar bed
    Ik wil dus eigenlijk met de laatste fles tussen 19u en 23u gaan zitten afhankelijk van hoe laat hij zich meldt. En dan dus de nacht in. Geen idee of het gaat werken maar hoe het nu gaat werkt niet eigenlijk. Maar ook al slaapt hij die momenten in de box hij slaapt vrij diep. Misschien moet ik m juist in bed gaan leggen haha

4. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Misschien alles 150/5 doen?

5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    En waarschijnlijk komt ie dan s nachts en zit ik nog wel op 5x 150/5. 3 of 4 flessen is te weinig ja dat klopt!

6. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hahaha en nu is tie natuurlijk wakker geworden uit zichzelf :D
    Pfff dan toch nu maar een fles en een poosje wakker laten zijn en dan de nacht in en maar kijken hoe het gaat denk ik?

7. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ja en nu slaapt ie dus al. Moe van het drinken.. nou ik zie wel hoe het verder gaat ;)

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hmm... lastig hoor. Wat je wel zou kunnen proberen is inderdaad de fles van 23.00 overslaan, maar ja dan heb je wel een (grote) kans dat hij 's nachts dus eerder komt. En je dus misschien wel met 2 nachtvoedingen zit.
    Ik zou hem alleen overslaan en zelf laten komen als hij meerdere dagen deze fles niet meer goed leeg drinkt.

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    En nog wat....
    Mijn zoontje begint vaak vroeg in de ochtend ook al te rommelen, hoort mijn man weggaan enz.
    Na een paar keer z'n speen terug stoppen gaat hij uiteindelijk huilen, dan neem ik hem ook bij me in bed, binnen 10min slaapt ie weer, dan leg ik hem weer terug in z'n bedje en dan slapen we allebei nog een poosje verder.
    Soms hebben ze gewoon mama even nodig na een nacht alleen in bed te hebben gelegen ;)
    Ik vind het geen probleem, zolang hij maar prima in z'n eigen bedje slaapt en dat doet hij, dus dan mag hij soms best even bij mama (of papa) in bed :p

10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ja hij mag van mij ook wel even bij mij in bed, maar liever niet de halve nacht ;) Hij is net weer een tijdje wakker geweest en nu slaapt ie weer (bij mij op schoot) straks toch maar een fles geven en hopelijk werkt het dat hij vanavond wat minder diep geslapen heeft. En dan maar kijken hoe lang hij doorgaat. Het zal geen 7u worden, maar dat hoeft ook nog niet.

Want hij sliep eigenlijk altijd na de fles van 15u, dan wakker maken rond 19u en dan weer slapen en waker maken rond 23u. Dus op zich niet vreemd dat hij dan s nachts om 4u geen zin meer heeft om alleen te liggen en dus lekker dicht bij mama wil zijn. Morgenochtend laat ik weten hoe het verder gegaan is vanavond/vannacht.

Thnx voor de tip om hem niet al te diep te laten slapen, hopelijk werkt het :)

11. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Gister om 23u een fles gegeven en daarna zijn bed in gegaan. En vanmorgen om 5.45u was hij wakker, dus het lijkt te werken.. Toen maar gelijk een fles gegeven, maar daarna wilde hij niet in bed slapen, dus maar bij mij in bed gelegd, maar vanaf 6.15u vind ik dat minder erg dan vanaf 3.30u ;) Toen heeft ie geslapen tot bijna 9u. Daarna gewassen en om 10u weer een fles, toen even een hazeslaapje van 15 min en daarna in de box. Zometeen naar bedje toe en maar kijken hoe het verder gaat.

Mijn fout was denk ik om hem gelijk na de fles lang te laten slapen, op zich logisch dat hij dan s morgens vroeg uitgeslapen is.. Maar ja ik dacht te simpel en dacht hij slaapt lekker dus hij zal het wel nodig hebben. Ik ga nu dus proberen om hem na de flessen een kort slaapje te laten doen om even uit te rusten van het drinken en daarna even 'spelen' tot hij zelf aangeeft dat hij moe is...

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Nou klinkt helemaal prima toch zo?!
    Hopelijk werkt het op deze manier beter voor jullie!

Deel Deze Pagina