te laat ergenissen

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 27 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Sorry ik had haar niet meer geholpen, vind het ronduit asociaal.

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Ik had ook echt 'geen tijd' meer voor haar gehad. Ze had dit op zoveel andere (lees: betere) manieren moeten aanpakken...

3. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik begrijp dat het super irritant is wanneer jezelf een plannende persoonlijkheid hebt, maar mensen zijn nu eenmaal planners of zoekers.
    Planners zijn bv mensen die de voorkeur geven aan duidelijke regels en richtlijnen, zijn van de deadlines en zijn zich bewust van tijd en planning.
    Zoekers zijn mensen die opties open houden, improviseren en zich niet snel druk maken.

Ben zelf ook een zoeker, ben nooit zo bezig met tijd en schat tijden dan ook altijd verkeerd in waardoor ik snel te laat kom. Alhoewel ik ook een chaoot ben, probeer ik wel altijd optijd te komen (vaak weer te vroeg) en voel ik mij ook altijd ongemakkelijk als ik weer eens een verkeerde inschatting heb gemaakt en mensen op mij moeten wachten.
    Ik heb ook een vriendin, ook een zoeker, die standaard te laat komt, maar daar kan ik mij helemaal niet druk om maken, doet zij nl ook niet. Heb het juist geaccepteerd en hou er altijd al rekening mee.
    Mijn vader is juist een planner, komt altijd optijd, heeft altijd alles voor de deadline af en heeft zich ook regelmatig aan mij zitten irriteren omdat ik -voor hem- zo gemakzuchtig overkom.
    Maar mensen zijn nu eenmaal niet hetzelfde en wellicht dat deze theorie je iets kan helpen met je ergenis... Het is namelijk een deel van een persoonlijkheid, is echt niet perse slecht bedoeld en laat-komers kunnen er dus echt niet altijd iets aan doen.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Maar no offense he..

Als jij al weet dat je te laat gaat komen.. waarom doe je dan niet beter je best om op tijd te komen?

Want wat denk je dat de planners het zomaar aan komt waaien dat ze overal op tijd zijn? Nee, die houden er rekening mee en als zij dus om half 10 ergens zouden zijn. En het is een halfuur rijden, dan ga je dus om 9 uur weg. Zo simpel is dat. Of je dan een zoeker of een planner bent.

Als je van jezelf weet dat je altijd of vaak te laat komt zou ik mezelf toch eens wat duidelijker maken dat ik dan eerder weg moet gaan. Leg dingen bv al wat eerder klaar.

En daarbij, als je echt te laat komt. Bel dan even. Kleine moeite groot gebaar.

En to. Ik zou dr lekker laten, ammahoela dat ik dr nog ging helpen. Die zocht maar iemand anders :)

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Oftewel, er lak aan hebben dat je anderen laat wachten :rolleyes:

6. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Heb dr ECHT een hekel aan. Sterker, ik vind het getuigen van gebrek aan respect. Ik doe moeite om op tijd te zijn dus ik verwacht dat je die moeite voor mij ook doet.
    Ben je 5 min later.. prima. Later dan dat is ook oke, maar dan verwacht ik wel dat je het op tijd laat weten.
    Ben je er na 15 min nog niet en heb je niks laten weten, dan ga ik weg.
    Overmacht even daargelaten ;)

Ik heb zo'n vriendin die dan om tijdstip X afspreekt, maar op dat tijdstip belt dat ze een halfuurtje later is. Ben ik gewoon thuis is het prima, maar als je dan buitenshuis afspreekt ben ik er dus al 5 minuten en moetik alsnog gaan zitten wachten. Extreem egerlijk.

7. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Sorry ook dit getuigd voor mij van weinig respect. Ik zou hierdoor mijn mening niet veranderen.

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.872
    5.148
    113
    Home
    echt 1 van mijn grootste ergernissen mensen die te laat komen

laatst moest ik mijn schoonzus ophalen om 2 uur dus ik ben daar is ze nog lang niet klaar
    echt super irritant

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Ik vind het een beetje een gekke redenatie... Als iemand een opvliegende persoonlijkheid heeft en losse handjes, zeg je dan ook dat diegene door zijn persoonlijkheid er niet altijd iets aan kan doen dat hij/zij iemand een mep verkoopt? Want het is immers vast niet per sé slecht bedoeld ;)
    Slechte karaktereigenschappen zijn in mijn ogen geen excuus om lak te hebben aan anderen. Je mag best een beetje verantwoordelijkheid nemen en niet al je slechte karaktertrekken maar de vrije loop laten gaan.
    Dat schoonzus van ts te laat is door omstandigheden is nog te begrijpen, maar haar hele houding en (gebrek aan) acties daaromheen zijn gewoon respectloos, ongeacht haar persoonlijkheid.

10. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Dit vind ik dus niet kunnen. Ik was dan niet meer gegaan.

11. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Ons kraambezoek kwam te laat. En dan bedoel ik dus echt al het kraambezoek.

12. p1982

p1982 Niet meer actief

ik ben altijd op tijd , eerder te vroeg

kan er echt niet tegen dat mensen te laat zijn. spreek met bepaalde mensen nu gewoon eerder af en dan zijn ze in ieder geval op tijd

13. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ze zou vandaag om 16:00 komen ........ je raad het al ze is er nog niet. Als ze straks later komt zeg ik er wel wat van en ik ga haar de volgende keer niet helpen.

14. p1982

p1982 Niet meer actief

ik zou haar niet meer helpen. al paar keer de mogelijkheid gehad

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat je het überhaupt nog doet..

Wat was haar reden van gisteren dan? Ik vind het echt respectloos dat ze zo met je omgaat.

16. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Weer te laat?! Schandalig gewoon..:confused:

17. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ach ja zo stom ben ik dan dat ik haar toch nog help. Wij zijn de enigen met wie ze contact heeft van haar familie uitgezonderd haar ouders. Ze is een apart geval erg lange tenen.

Ze is eergisteren wel naar ons toe gereden maar kon ze de weg in de nieuwbouw niet vinden door dat er een kleine omleiding was i.v.m. een wedstrijd, maar ze vraagt het ook niet even aan iemand. Vandaag was ze 45 min te laat door dat ze een was had gedraaid en ze wil de wasmachine niet laten draaien als ze weg is en ze moest nog even een brood halen. I.p.v. dat ze even op belt. Maar goed de boel ingevuld en ze is gegaan.

18. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Klinkt als een vermoeiend persoon... wel lief van je dat je haar nog hebt geholpen

19. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Wauw ik had haar na de eerste keer al niet meer geholpen. Maar nu ze vandaag weer te laat was al helemaal niet meer. Het komt voor mij over alsof ze gewoon schijt aan jou/jullie heeft.

20. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Een nicht van mij met een super druk sociaal leven Die plande gewoon altijd kraamvisite achter elkaar door dus bijvoorbeeld de ene om 11 uur en de volgende dan om 12 uur. geeft meteen weinig ruimte voor te laat komen.
    Op een of andere manier is mij dit nooit gelukt Maar ik vind het wel slim aangepakt:D

Deel Deze Pagina