te laat ergenissen

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 27 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik vind het eerlijk gezegd wel vreemd dat je je er van bewust bent dat je dan ( in jouw woorden ) een zoeker bent en je dus weet dat je vaak te laat gaat komen en dat je hier dan gewoon geen rekening mee houd. Ik ben dan van mening dat je geen vaste tijd moet afspreken maar in jouw geval dan moet zeggen tussen 12.00 en 12.30 bijvoorbeeld. Ik vind het echt niet netjes dat je je niet aan je afspraak houd als je die wel gemaakt hebt. En uit jouw bericht maak ik uit dat je het niet zo uitmaakt wat andere daar van vinden.

2. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    TS, wat ben je een lief en goed mens. En wat heb je een berg geduld. Ik vind het super dat je haar toch nog helpt nadat je zo lang hebt moeten wachten.

3. fafa

fafa Niet meer actief

Zo maak ik sowieso al mn afspraken (privé dan natuurlijk). Zou er gek van worden als ik om 14.00 zou afspreken, en de ander zou om 14.05 al vinden dat ik te laat was. :eek: Als ik afspreek bij iemand thuis is het altijd "vanaf 11.00" "rond 14.00" of "na de lunch" ofzo. De meeste van mijn vrienden zijn gelukkig ook zoekers, net als ik :D Dus nooit ergernissen heen en weer.

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #64 amdaa, 30 apr 2017
    Laatst bewerkt: 30 apr 2017
    en je hebt hele volksstammen mensen die niet zo op de klok, agenda en de planning leven
    En deze mensen leven een stuk relaxter moet ik toegeven..
    Ik vraag bijv nooit aan familie (deels Italiaans) en vrienden hoe laat ze komen, een dagdeel is precies genoeg. Van een afspraak op minuut of een half uur (tussen 5 en half 6) zou ik alleen gestresst raken.

Dat 'op 5min exact geplande tijd' en met naasten afspraken maken over bezoek en deze in de agenda zetten is niet iets psychologisch menselijks, maar meer cultureels in Nederland.

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik kan er ook heel slecht tegen als mensen standaard te laat komen. Ik ben ook liever iets te vroeg dan te laat.

Mijn broer en schoonzus zijn ook zo. Zijn standaard een half uur/uur te laat. Ook met kraamvisite.

Ik had een poos geleden om 11.00 uur een sollicitatiegesprek, maar ik had al gezegd dat ik niet wist of ik het ging halen, omdat ik moest werken en mijn dienst kan wel eens uitlopen. Uiteindelijk had ik het kunnen halen, maar ik kon het niet vinden (zelfs met navigatie). Dus toen heb ik maar gebeld. Eerste 2x werd er niet opgenomen, de 3e keer gelukkig wel. Het was geen probleem en ik ben aangenomen.

Deel Deze Pagina