Zit een beetje in dubio wat nu te doen. Heb sinds 2 weken dat ik een knobbeltje voel in mijn linkerborst, kan natuurlijk heel goed van de melkkliertjes komen. Ben nu 36 weken zwanger nl. Heb het ook bij de VK voorgelegd en zij zei dat dat het hoogstwaarschijnlijk door de zwangerschap komt. Als na de bevalling dat ding er nog zit moet ik wel naar de dokter gaan. Zouden jullie al eerder een afspraak maken? En heeft miss iemand anders dit ook? T voelt als een knikker aan!
Ik zou het wel in de gaten houden i.i.g.....en anders toch nog een x na laten kijken voor de zekerheid
Ik heb t ook gehad hahaha kreeg gelijk een brok in mn keel maar ik ken ook iemand die.dat ook heeft beide op de linkerborst
Begrijp niet wat daar hahaha aan is?? Ik zou het ook in de gaten houden hoor...waarom ga je niet even langs de huisarts?
Hey, Ik heb het ook in mijn linkerborst. Had er laatst nog een topic over geopend over wat ik het beste kan doen. Voor of na de zw laten checken.. Ben nu 35 weken zwanger en heb vorige week een punctie laten uitvoeren, heb deze week te horen gekregen dat het (gelukkig) niks ergs is.. Tijdens de zw kunnen bepaalde gezwellen of melkklieren opzetten die je daarvoor niet voelde. Ik wou het tijdens de zw checken, omdat ik borstvoeding wil geven en dan is het wel handig om te weten. Ik zou het z.s.m. laten doen, maar ik zou me ook niet te druk maken. Succes!
Ga even langs de huisarts. Kost weinig moeite en misschien kan hij je geruststellen. En anders kan hij je doorsturen naar het ziekenhuis om er daar even naar te laten kijken. Better safe than sorry... @Oranje: heel verstandig van je!! En heel fijn dat het niets ernstigs is!
Bericht was nog niet klaar sorry... maar ik lachte dus omdat ik dus toen geschrokken was maar dat zijn idd je melkklieren geen paniek... komt gewoon tijdens je zw voor... neem me niet kwalijk... Geen zorgen meid t schijnt normaal te zijn.
Bedankt voor de reacties!! Ga maandag voor de zekerheid dan toch maar even bellen, anders blijf ik er toch maar bezig en dat is ook niet handig. Zat gewoon te twijfelen of ik het nou wel of niet moest doen, kan geen kwaad om bij de huisarts langs te gaan natuurlijk.
Als het er na twee weken nog zit zou ik er zeker even naar laten kijken, je zult niet de eerste zijn bij wie het toch "iets" is... (niet om iemand bang te maken hoor, maar toch, zekerheid voor alles!) Heel verstandig!
ik heb dat ook in mijn linkerborst en bij mij is het een cyste , niets erg dus maar je kunt het beter laten nazien , da ben je gerust anders blijf je toch maar piekeren en das ni zo goed he
Naar de dokter gaan hoor. Als het met je zwangerschap te maken heeft, weet je het snel genoeg, en hoef je niet meer met deze stress nog een paar weken door te lopen. Een knobbeltje is en blijft een knobbeltje.
Laten nakijken door de huisarts. Je kunt er niet klakkeloos vanuit gaan dat het door de zwangerschap komt en een opgezet kliertje is, omdat een ander dat ook had. Zoiets altijd laten nakijken, want je zult maar net die ene zijn waarbij het wel foute boel is. Niet om je bang te maken, want de kans is heeeel groot dat het gewoon iets onschuldigs is. Maar ik heb helaas zelf ervaring met borstkanker, en ik weet hoe belangrijk het is dat je zoiets laat nakijken en uitsluiten. Succes ermee!
Maandagochtend bel ik gelijk, ben ook niet heel ongerust maar ja je blijft er maar aan voelen!!! Had al gelezen dat als het glad aanvoelt dat het meestal een cyste is, zo voelt het dus ook. @ Jippie, wat klote dat je er zelf ervaring mee hebt. Ja dat is het natuurlijk op zn minst Lijkt me zo vreselijk, helemaal met je kindjes enzo. Brrr
gewoon direct mee naar de ha gaan. laat je niet afschepen: hij kan NIET zeggen of het goedaardig is of niet, echt niet!!! als het een cyste is, kun je de knobbel bewegen, ik heb er een aantal en kan die mijn hele borst doorschieten. toen ik 27 weken zwanger was van Ties voelde ik ook een knobbel. binnen een week had ik de ha, oncoloog en echo gehad, het bleek een overactieve melkklier te zijn. maar veel huisartsen voelen een beetje en doen dan een uitspraak, zeker bij zwangere vrouwen. dit mag echt niet dus laat je doorverwijzen.