Binnen hoeveel uur/dagen na eisprong sex hebben

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door volgoedemoed, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL
    #1 volgoedemoed, 15 apr 2016
    Laatst bewerkt: 15 apr 2016
    Hoi hoi we zijn in onze 2e ronde bezig om zwanger te worden. Mijn eerste cyclus was mooi na 29 dagen. Het ziet er naar uit dat ik ook deze cyclus optijd heb (mits het raak is ) ik ben namelijk met ovulatie testen bezig om te zien of ik idd (net Zoals volgens de berekeningen) mijn eisprond a.s dinsdag 19 april heb . Ik ben eergister begonnen met testen, en zag vandaag al een redelijk duidelijke 2e streep. K verwacht dat deze morgen of zondag toch zkr donker is.. Mijn buik gaat weer aardig rommelen en krijg al meer afscheiding . We zijn dinsdag, en gister aan het klussen geweest en de bedoeling is ook zeker dit weekend , en na t weekend , op de dag van eisprong of net voor en voor de zekerheid nog 2 dagen later .. Dat ik zkr weet dat het achter de rug is .
    Nu is mijn vraag : wat denken jullie van de onderste ovulatie test.. Zal ik mijn eisprong eerder kunnen hebben aangezien hij al aardig zichtbaar wordt? Mss voor jullie een beetje onduidelijk ivm licht

En hoeveel dagen voor jullie eisprong werden jullie toch al zwanger ?? en zodra je je piek ziet op een test binnen hoeveel uur kun je er dan het beste tegenaan gaan? of wat was jullie ervaring

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,7 KB
      Weergaven:
      18
  2. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Er wordt gezegd dat je het beste om de dag kunt vrijen, vanaf ongeveer een week voor, tot een dag of 2 na de eisprong. Bij onze eerste 2 zo gedaan en toen duurde het lang voordat ik zwanger was. Bij de derde hebben we konijntjes nagedaan, iedere dag en de dag van de positieve test zelfs 2 keer. En toen was het in een keer raak. Als je ovulatietest positief is, springt je eitje binnen 12 tot 48 uur als ik het goed heb. Maar een positieve ovulatietest wil niet altijd zeggen dat je eitje ook daadwerkelijk springt. Dan kun je beter gaan temperaturen, dat is wel 100 procent betrouwbaar. Wat betreft je ovulatietest, een donkerder streepje kan betekenen dat hij gauw positief wordt, maar het kan ook zijn dat je morgen weer een hele lichte test hebt.
    Heel veel plezier met klussen in ieder geval! :D

3. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    Je test is nog lang niet positief genoeg, hij kan nog veel donkerder ;) en daarbij werkt een ovutest niet hetzelfde als een zwangerschapstest, dus het hoeft niet op te lopen en steeds donkerder te worden. Ik voel het vaak aankomen en hou mijn cervixslijm in de gaten, daarbij temperatuur ik ook zodat ik het (nagenoeg) zeker weet.

Je ei springt altijd 24-48uur na je positieve test dus je kunt het best die dag en de dag erna nog klussen, of anders om de dag.

Succes :)!

4. Logan

Logan Niet meer actief

Hij is positief als beide strepen even donker zijn. Het hoeft niet echt op te lopen, lh schommelt altijd wat en je kunt dus echt ineens een positieve test hebben. Om de dag vrijen wordt aangeraden, dan mis je je eitje sowieso niet. Als je positieve testen hebt vrij je die dag nog eens extra. Succes :)

Temperaturen is niet helemaal 100 procent betrouwbaar. Voel je je een nachtje niet zo lekker/slecht geslapen/kont buiten de deken/juist tegen de verwarming en je hebt al geen duidelijke temperatuur meer.
    De meeste fertiliteitsartsen die ik gezien heb noemen het ook achterhaald. Een ovulatietest is dan weer beter, die meet je lh piek. Nu hoeft je eitje niet altijd gelijk te springen maar je weet gewoon 100% zeker dat je hormoon die piek heeft gegeven.

Deel Deze Pagina