Ik heb zojuist mijn eerste miskraam gehad met 5 week en 3 dagen.. Bloeding stolsels morgen een echo.. Maar dit is mijn eerste miskraam en heb al een zoontje van 1,5 Hoe verder na een miskraam? En hoe groot is de kans op nog een miskraam? Wanneer er weer voor gaan? En waar rekenschap mee houden Thanks dames ! X
Sterkte, erg verdrietig! Ik heb 2 miskramen gehad achter elkaar en ook steeds direct weer zwanger.. Dus miskraam, 4 weken erna had ik alweer, positieve test, direct weer miskraam en 5 weken later weer positieve test.. Gelukkig toen een gezonde zoon gekregen! Wat ik je kan adviseren is af en toe met die goedkope zw testen te testen tot die wit is, zodat je zeker weet dat hcg uit je lichaam is, zodat bij je bij een nieuwe positieve test zeker weet dat het een nieuwe zwangerschap is (had ik bij m'n eerste miskraam niet gedaan dus toen ik weer Pos testte na 4 weken zat ik erg in onzekerheid of t iets nieuws was) Verloskundige zei dat ik gewoon door kon gaan met zwanger proberen te raken. Veel vrouwen zijn extra vruchtbaar na een miskraam, dus mocht je er behoefte aan hebben gewoon proberen! Hopelijk blijft de volgende 9 maandjes plakken!! Succes!
Hè meid, wat naar zeg 😢 Ik heb dit 3x mee moeten maken helaas. Bovenstaande tips zou ik je ook geven (tests doen om te kijken of hcg weg is). Ik heb zelf elke keer een menstruatie afgewacht, maar dat was meer om te weten waar in mn cyclus ik dan zat. Ovulatietesten deed ik op dat moment nog niet of ik had er even geen zin in. De kans om dit weer mee te moeten maken, kan ik je niet vertellen. Je hebt al een kindje dus men zal de kansen positief voor je inschatten voor een goede zs. Maar goed, het is niet te voorspellen natuurlijk. Het lijkt nu een beetje moeilijk, maar je moet er toch maar van uitgaan dat het meer goed gaat dan fout. Het was gewoon dikke pech! Sterkte!
Vreselijk, sterkte ! De kans op een miskraam is helaas altijd aanwezig, echter is de kans dat je zwangerschap goed verloopt veel groter! Probeer je daar aan vast te houden Veel erover praten als je daar behoefte aan hebt kan wel eens helpen, het is meer dan normaal als je er verdrietig om bent. Zodra je niet meer bloed kan je er gewoon weer voor gaan, sommige wachten een cyclus af maar dat is in principe niet nodig. Je kan verder met vrij weinig dingen rekening houden, behalve geen gekke dingen doen wanneer je zwanger bent zoals roken/drinken. Je had dit niet tegen kunnen houden.
Wat rot voor je Na 1 miskraam blijft de kans hetzelfde als wanneer je niet eerder een miskraam gehad hebt. Hier was ik na de miskraam ook direct weer zwanger. Door een zw test te doen na een week wist ik dat het hcg uit mn lichaam was. Mn eisprong kwam heel snel en die hebben we weer benut meteen. Mn verloskundige gaf dit als advies mee omdat het lichaam er eigenlijk al klaar voor was. Je leest heel vaak dat als je het zelf aankan, je erg vruchtbaar bent de ronde erna. Volgens mij neemt de kans op een miskraam toe als je er meerdere na elkaar hebt gehad. Maar zoals al eerder genoend is na je nod de kans dat het goed gaat groter dan dat het misgaat. Voor nu veel sterkte