schadelijke stof in maxi cosi????

Discussie in 'De lounge' gestart door debby82, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
  2. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ow daar schrik in van zeg. Wij hebben een ferofix.

3. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    zolang ze het niet opeten. In drinkflesjes zaten tot voor kort ook schadelijke stoffen, mijn dochter leeft nog steeds. Mocht het echt gevaarlijk zijn, worden ze direct van de markt gehaald.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja dat is wel waar.
    Op de site van de consumentenbond dat het gezondheidsrisico bij normaal gebruik klein is en dat het nog wordt onderzocht... sja...

je zegt wel zolang ze het niet opeten, maar ik kan me voorstellen dat een kindje een hap uit een stoel zou nemen...

en je zegt dat je dochter nog leeft, maar ja, je hoeft er niet gelijk aan dood te gaan toch, kan ook andere (onzichtbare) schade aan het lichaam doen toch?

Ik denk nog even na.

5. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    nou schadelijke stoffen kunnen ook nog hele andere gevolgen hebben. Ik hou het ff goed in de gaten en als het schadelijk is eis ik een andere zeg.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb een mail gestuurd naar maxi cosi

7. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    De maxi cosi ferofix heeft toch iets nieuws, met lucht gevulde kussentjes of zo? Misschien heeft het daar mee te maken.

8. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    wil je het hier melden als je iets van ze hoort?

9. tulip

tulip Niet meer actief

sann en debby, snap jullie zorg. Ik zou ook meteen contact met maxi cosi opnemen, aan de reactie hoor je al meteen of ze je serieus nemen. Als ze het met een: maak u niet druk mevrouwtje" afdoen, dan zou mij dat zorgen baren. Maar hopelijk neemt een merk als maxi cosi het serieus op.

sann, als blijkt dat er echt iets niet goed is, idd je geld terug vragen.

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ieh bah wij hebben die ook...... hou het in de gaten

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

pffff man gebeld. die zegt meteen: ah joh maak je niet druk... ze eet hem toch niet op? dus ik zeg nee maar misschien op andere manier giftig..... hij lachte het weg. nou blijf toch dit topic volgen.

edit nu belt ie terug. is toch aan het googlen geslagen

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

fijn debby. ben benieuwd. laat je het weten?:):)

13. tulip

tulip Niet meer actief

eefke, o die mannen he??

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja echt he... ik ben dan ook wel gelijk een paniekvogel met zulke dingen maar hij is stiekem ook wel "bang"zie je wel.. pffff vind zoiets echt niks:)

15. mamavan2

mamavan2 Actief lid

29 jan 2011
    315
    0
    0
    Het gaat inderdaad niet om opeten, ook inademen en contact met de huid kan gevaarlijk zijn! Vind ik altijd zo stom als mensen dat zeggen. Maargoed, weet hier niets van af, hoop dat het meevalt!

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

tis verder trouwens wel een fijn stoeltje... maar rust zal ik er al niet meer van hebben geloof ik. hoop dat ze terug moeten stiekem.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o kreeg net antwoord van maxi cosi:

Beste mevrouw Machgielsen,

Hartelijk dank voor uw mail.

Net als voor ouders staat de veiligheid van kinderen bij Maxi-Cosi centraal. In een vergelijkende test van een organisatie uit Duitsland werden vraagtekens geplaatst bij de Maxi-Cosi FeroFix. Het zou gaan om de aanwezigheid van een bepaalde chemische stof in het materiaal van de kinderautostoel.

De test richt zich op de stof diisobutylftalaat (DIBP). Zowel eigen als onafhankelijk extern onderzoek laat zien dat de hoeveelheid van deze stof in de kinderautostoelen extreem laag is en geen enkel gezondheidsrisico vormt. Dorel heeft RPS, een onafhankelijk advies- en ingenieursbureau uit Delft, gevraagd om de risico’s van deze stof in kinderautostoelen te onderzoeken.

“Op grond van de minimale blootstelling aan DIBP afkomstig van de Fero en FeroFix-kinderautostoelen is de gezondheid en veiligheid van kinderen en ouders gewaarborgd”, volgens Femke Affourtit, de technisch expert van RPS. “Zolang een kind niet twee jaar lang elke dag meer dan 20-50 gram van een autostoel opeet, is de gezondheid niet in het geding”, vervolgt zij.

Maxi-Cosi vindt het belangrijk om ouders en kinderen gerust te stellen en duidelijk te maken dat de kinderautostoelen absoluut veilig zijn. Ons bedrijf volgt de Europese wet- en regelgeving op het gebied van chemicaliën, waaronder de stof DIBP, op de voet en garandeert dat alle producten voldoen aan de bestaande richtlijnen. Maxi-Cosi staat algemeen bekend om de kwaliteit en productveiligheid van de kinderautostoelen, en onderzoekt voortdurend hoe deze verder kunnen worden verhoogd.

Wij hopen uw vraag hiermee beantwoord te hebben. Mocht u nog meer vragen hebben, dan kunt u altijd contact met mij opnemen via de link in deze mail. Op werkdagen ben ik telefonisch te bereiken tussen 09.00-12.00 uur op 088-1232442.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd

nou emma eet niet dagelijks een stuk van haar stoel op :p

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ooh hier worden ze gegeten als koekies:D;)

fijn dat je het even heb laten weten. zet ik ze met een gerust hart weer in de stoel:)

19. tulip

tulip Niet meer actief

haha, wat een zin 20-50 gram per dag op eten en dat 2 jaar lang. Kan aan mij liggen, maar volgens mij heb je dan geen stoel meer over.

20. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee idd want dat ding weegt echt niets:D

Deel Deze Pagina