ontkalken babycook

Discussie in 'De lounge' gestart door nijntje1984, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik weet niet of dit wel onder voeding thuishoort, dus dan maar hier geplaatst...

Ik heb een babycook en maak daar al 2 jaar papjes in. Eerst voor de oudste, nu voor m'n jongste ook. Vermits ze allebei risico op allergie hebben, wordt het fruit ook gestoomd (voor de oudste ondertussen niet meer).

Wij hebben enorm veel kalk in ons leidingwater zitten. Nu heb ik het waterreservoir al een paar keren goed uitgespoeld met warm water en dan kwamen dikke stukken kalk los. Maar nu zag ik vanmiddag dat er kleine kalkstukjes in de kleinste haar groentepap zaten... En da's toch wat scherp...

Mijn vraag: hoe ontkalk je die dingen? Met azijn? Maar gaat de pap dan niet ernaar smaken?
    Nu, ik ben wel de hele week werken en kleinste is bij de grootouders of onthaalouder, dus ga pas zaterdag weer voor haar groenten en fruit maken. Maar weet niet of de smaak van de azijn dan weg zou zijn...

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Inderdaad met azijn. Daarna een aantal keren goed spoelen met water en nog een keer aanzetten met alleen water. Zo ontkalk je ook een waterkoker, senseo of koffiezetapparaat. Goed spoelen, dan heb je ook geen azijn smaak.

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik deed het met azijn, maar je hebt ook speciaal spul van beaba zelf te ontkalken.

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Senseo mag je niet ontkalken met azijn. Daarboor moet je speciaal product voor senseo gebruiken. binnen zit er dunne draadjes en die gaan kapot door de azijn.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    En zet je dan het machine aan met de azijn of laat je het alleen losweken?

Senseo hier ook al ontkalkt met azijn...

Deel Deze Pagina