ervaringen iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kiwi31, 24 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiwi31

kiwi31 Actief lid

9 mei 2013
    471
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    beste meiden,
    wij gaan binnenkort starten met iui.
    wij moeten op eerste gesprek komen.

ik heb geen idee wat me te wachten staat, wat zijn jullie ervaringen en evt. tips.
    ik ben best zenuwachtig voor die 'naald' die naar binnen gaat...
    maar ik val al flauw als ik bloed moet laten prikken dus ja...

ik ben benieuwd naar jullie

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Nou dan kan ik je gerust stellen, er gaat bij iui geen naald naar binnen.
    IUI doet ook geen pijn....ze brengen een eendebek in om je baarmoedermond te zien. Die staat als je ovuleert een klein beetje open. Dan brengen ze een flexibel slangetje in. dat voel je eigenlijk niet...hooguit kietelt het wat.
    Ze spuiten ze zaadjes naar binnen en halen het er weer uit.

Bij mij heeft het nooit pijn gedaan, alleen die eendebek is wat vervelend.

3. kiwi31

kiwi31 Actief lid

9 mei 2013
    471
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    oke, ja ik had op youtube een filmpje gezien en het zag eruit als een flexibele naald haha...
    gelukkig dat je niet veel voelt als alleen de eendebek (blegh)!

4. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Beste Kiwi,

ik heb mijn iui ook niet als pijnlijk ervaren. En ja die eendebek wordt nooit mijn beste vriend, maar ach het went...
    En wat naalden betreft... Ja die kunnen er aan te pas komen afhankelijk welke medicatie je gebruikt. Ik heb bij mijn huidige zkh menopur en pregnyl gebruikt en dat heb ik mezelf via injectie toegediend. Ik vrees dat het misschien niet helemaal naaldvrij wordt.
    Maar wellicht zijn er meiden die wel naaldloze iui's hebben gehad!

Heel veel succes in geval!!
    Duim voor je dat het snel resultaat heeft :D

5. kiwi31

kiwi31 Actief lid

9 mei 2013
    471
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    OMG dat zou mij nooit lukken...dat word urenlange huilsessies voorafgaan het prikje...en dan moet je ze zelf zetten ook nog begrijp ik hieruit?
    ik hoop dat ik dat niet hoef xD.
    ik zal het vragen tijdens mijn afpsraak haha.

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    ook dat valt ontzettend mee...de eerste keer is heel eng. Maar omdat je zelf te controle hebt voelt het beter dan wanneer iemand anders dat doet.

Ik heb bij iui nooit hormonen gespoten...wel bij de icsi die we ook hebben gedaan.
    Ik heb iui in eigen cyclus gedaan, en nu mbv clomid. Dat zijn pilletjes die je moet slikken.
    Deze poging heb ik wel een pregnylspuit gezet, maar als het ei vanzelf springt hoeft dat niet altijd.

7. Milo79

Milo79 Lid

24 aug 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    De iui doet geen pijn zoals de anderen al aangeven.

Ik slik ook clomid maar moet wel pregnyl spuiten om de eisprong op te wekken. Doodeng vind ik dit. Ben ook erg bang voor naalden. Mijn vriend prikt me dan. Ik lig gewoon met mijn ogen dicht hahaha.
    Het is voor het goede doel.

8. uptowngirl

17 aug 2013
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga binnenkort waarschijnlijk ook starten met onze 1e iui, maar dan wel in gestimuleerde cyclus :( Dus incl. hormonen spuiten. Wij hebben begin januari ons 1e gesprek. Wanneer jij?

9. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ik heb 8 IUI's gehad.

4x in natuurlijke cyclus en 4x met hormonen.
    Die keren met de hormonen (menopur en pregnyl) waren minder fijn vanwege het hormonen prikken en de bijwerkingen er van. Al vond ik het prikken ook wel meevallen. Was even een drempel waar ik overheen moest.

Maar de IUI zelf deed geen pijn. Ja, zo'n eendenbek is natuurlijk geen feest maar ook dat is een kwestie van wennen.

Succes in ieder geval en ik hoop dat het snel 'raak' is.

10. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Bij mijn vorige zwangerschap 6x Iui gehad met clomid en pregnyl.
    Clomid werd ik niet echt heel vriendelijk van..maar was te doen. Pregnyl spuit eerste x in t zkh laten doen, daarna zelf, is even wennen maar valt echt reuze mee. Iui zelf is niet pijnlijk.. Zoals de meeste hier zeggen de eendenbek zal nooit mijn vriend worden maar ach

Inmiddels in de wachtweken voor een nieuwe zwangerschap Iui 2 net achter de rug. Er is dus niks wat me ervan heeft weerhouden weer met Iui te starten

11. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Och meid, als je moet spuiten..valt echt mee hoor. In het begin zal het spannend zijn en ben je er nog onhandig in maar hoe vaker je moet spuiten, hoe makkelijker.
    Ik zelf had meer moeite met het klaar maken van de spuit dan het prikken zelf. Je voelt er nauwelijks iets van.

Succes met alles!

12. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Ik ga ook begin volgend jaar starten met de IUI inclusief hormonen... Vind dat best wel eng, maar naar meerdere tattoos en piercings moet dat best lukken. Ik ga hopen dat het voor de mensen die binnenkort starten (inclusief mezelf natuurlijk) snel raak is met een beetje medische hulp!

13. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hoi ! Hier net de vijfde iui achter de rug. Je mag me alles vragen.
    Ook via pb.
    Eigenlijk zoals de meeste mensen zeggen hier voel je alleen de eendebek die ze inbrengen. Als je een goede arts hebt kan hij het pijnloos inbrengen hoor. Ik heb een keer een stagiaire gehad en toen deed het wel even zeer. De hele iui voel je echt niks van. Een soort rietje gaat erin en dan spuiten ze het bewerkte sperma erin. Een kwartiertje blijven liggen en dan mag je naar huis.

Ga hormonen gebruiken? Ik heb clomid gebruikt, dat zijn gewoon pilletjes. En nu heb ik puregon, dat wordt met een spuitje gedaan. Ken je die insuline pennen? Eigelijk lijken ze daar op. Ik vond het heel eng van te voren, maar uiteindelijk gaat het me goed af. Je groeit er vanzelf in. Alleen de pregnyl spuit ( die hoeft maar 1 keer) die laat ik door iemand anders zetten. Die vind ik niks om zelf te doen.

Succes !!

14. Miss32

Miss32 Lid

28 sep 2013
    91
    0
    0
    Hai meiden,

Hier ook binnenkort de eerste IUI. Ik vroeg me af of je daarna ook nog rust moet houden diezelfde dag, of kun je gewoon weer je dingetjes gaan doen, werken enzo?

Groetjes!

15. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

16. zeeuwsemeid

zeeuwsemeid Actief lid

26 okt 2013
    229
    0
    0
    Zeeland
    Ik heb na mijn 1e iui heel even op de bank gelegen vanwege buikkrampen maar daarna gewoon mij dingetjes gedaan.. geen probleem

17. Poebelie

Poebelie Actief lid

21 mei 2013
    143
    5
    18
    Drenthe
    Wij hebben vandaag ook gesprek gehad over onze eerste IUI. Ook de prikinstructie gehad. Ben erg benieuwd!! Nu eerst nog afwachten wanneer ik ongesteld word en dan kunnen we beginnen!!

18. zeeuwsemeid

zeeuwsemeid Actief lid

26 okt 2013
    229
    0
    0
    Zeeland
    Heel erg spannend!! Succes

19. Poebelie

Poebelie Actief lid

21 mei 2013
    143
    5
    18
    Drenthe
    Thanks!

20. leco1980

leco1980 Actief lid

25 nov 2013
    144
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Wij gaan ook binnenkort starten met de eerste iui-behandeling, eerst wachten tot ik ongi wordt. Dan beginnen met clomid en daarna een pregnyl spuit. Ik had begrepen dat ik die zelf kon zetten, in het zhuis of thuis door wijkverpleging. De eerste keer laat ik hem zetten, ik vind het best eng. Erg spannend allemaal, hoop dat we snel zwanger mogen zijn.

Deel Deze Pagina