Hoi dames, Ik ben nu bezig met de 2e iui poging. Vrijdag op cd 10 een echo gehad. 2 folikkels van 12, 5 en eentje van 10mm. Maandag weer echo en nu 2 follikels vaan 16, 5 eentje van 12 en eentje van 10. Nu heb ik gisteravond om 23.30 de pregnyl gezet. Maandagavond ovu test gedaan en die was bijns positief, maar op die van gisteravond was negatief. Bijna geen streepje op te zien. Donderdag hebben we de iui. Ik ben bang dat we te laat zijn? Vorige iui had ik trouwens een follikel van 22mm , dat hoeft toch niet te betekenen dat ze altijd zo groot worden toch? Alvast bedankt voor de reacties. Groetjes
Volgens mij geeft de pregnyl de follikels nog een extra groeispurt. En wellicht dat de ovutest afwijkt vanwege dat je meer of minder gedronken hebt voor het testen (concentratie vd urine). Succes met de poging!
'Bijna positieve' ovulatietesten zeggen niets. Als de je ovulatietest niet écht positief is, kun je nergens vanuit gaan. 'Bijna positief' hoeft niet te betekenen dat je eisprong ook echt in de buurt is. Ik denk dat je prima zit. Een follikel van 16,5mm springt nog niet. Je lichaam gaat pas vanaf 17mm zelf LH aanmaken. Ik vind de timing van IUI altijd erg lastig, maar in dit geval denk ik echt dat je wel goed zit! Succes!
Dat is fijn om te horen. Ik vind het erg lastig om de boel zo uit handen te moeten geven. Eerste poging was ik ook bang dat hij gesprongen was, maar daar ben ik toch echt zwanger van geworden, alleen was toen de ovu test knal positief op de avond dat ik de pregnyl moest zetten. Ik moet ook helemaal niet meer testen. Dank je eel voor je reactie!
Kan ik begrijpen hoor, had ik ook altijd last van.. Ik dacht ook altijd van alles te voelen en wist zéker dat mijn ei allang gesprongen was voor de IUI plaatsvond (om er dan met de echo achter te komen dat de follikel er nog gewoon zat ). Testen na Pregnyl is sowieso niet heel zinvol, omdat dat de test ook kan beïnvloeden. Kun je eventueel je arts niet vragen om voor of na de IUI nog een echo te maken? Dat stelt je misschien wat meer gerust voor de volgende keer!
Ik had net gebeld, maar de fertiliteitverpleegkundigde zijn er vandaag niet. Dus ik bel morgenochtend nog wel weer even of ik eerst nog een echo mag. Ik krijg nu nl helemaal geen echo meer. Je probeert het al jaren zelf en dan denk je echt je lichaam te kennen, maar het lichaam houd je vaak genoeg voor de gek
een ovu test werkt niet goed bij pregnyl omdat dit het zwangerschapshormoon is en je dus (meestal) positieve uitslag krijgt. en ik hoor altijd van mijn gyn dat je ongeveer 36 uur na het prikken van pregnyl moet klussen. het lijkt me dat dit voor iui niet anders is toch?
Dat klopt. Na mijn mk heb ik nog heel lang hcg in mijn bloed gehad en had 5 dagen achtereenvolgens een positieve ovu test. Ik had nu getest voordat ik geprikt had. Nu heb ik idd 36 uur na pregnyl de iui.