Pregnyl, wanneer klussen?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Klaartje863, Aug 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Vandaag de eerste fm gehad, van de eerste ronde spuiten :) Er zat al een mooi ei van 17mm.
    Morgen krijg ik om 5u een Pregnyl-spuit om het eitje te laten springen.

Wanneer kunnen we nu het beste klussen? Ik wilde eigenlijk vandaag, donderdag en vrijdag doen. Aangezien ik vrijdag mijn eisprong verwacht.
    Maar ik lees ook dat je het beste kunt klussen op de dag van de spuit en de dag erna, dus dat zou woensdag en donderdag zijn.
    Zal het veel uitmaken dat we het dan dus vandaag doen ipv morgen?

ML zn zaad is in januari gecheckt en dat was helemaal in orde.

2. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

Jun 18, 2012
    2,560
    0
    36
    Noord-Holland
    Als het zaad gewoon goed is zou ik elke dag doen.
    Bij ons was dit zo en wij deden het zo rond de pregnyl zes dagen achter elkaar (arme hub).
    maar ik was ook errug bang om het ei te missen.
    Denk dat om de dag ook wel voldoende is. zou iig wel lang genoeg doorgaan. het kan 36 uur duren voordat ie springt.

3. Pluizje

Pluizje Bekend lid

Oct 31, 2011
    661
    14
    18
    M'n gyn vertelde mij de dag dat ie gezet wordt en de dag erna, alles meer is prima maar niet noodzakelijk.
    Have fun ;)

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    36 tot 40 uur na pregnyl komt de eisprong.
    Zaadcellen hebben zo'n 11 uur om de weg af te leggen dus ik zou de dag na het spuiten en de dag erna proberen.

5. Paperdoll

Paperdoll Bekend lid

Sep 16, 2013
    591
    0
    0
    Noord Brabant
    Toen ik vorige week donderdag om 11.30 de pregnyl zette hebben wij 12 uur later geklust dat moet zoizo omdat ik vrijdag om 9.40 de samenlevingstest kreeg.
    Toen ook meteen een echo en toen was het eitje als "weg" dus wss eisprong. Dat is dus kennelijk enorm snel gegaan? Iemand daar ook ervaring mee zo snel?
    Ik voelde in de middag na het zetten van de spuit op een gegeven moment hevige pijlscheuten rechts (de eierstok waar het eitjes zat).

6. Ik zou het, gewoon voor de zekerheid, op de dag van de spuit en de 2 dagen daarna doen. Veel plezier! ;)

Dat een eisprong +- 36 uur na de eisprong plaatsvindt is overigens niet altijd waar. Een eisprong kan, als je geen medicatie gebruikt om het tegen te houden ook spontaan optreden. Als je lichaam daar al mee bezig is, zal pregnyl het niet ineens uitstellen tot 36 uur. 99% van de follikels zijn 48 uur na de pregnyl gesprongen.

7. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Ik zou voor de zekerheid de dag van de pregnyl en de dag erna doen.

8. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Hier op de dag van de pregnyl en dag erna, en daar is Jill vandaan gekomen :D

9. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

May 19, 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    ik zou zeggen alle dagen en zo lang mogelijk... zo ben je zeker :p onze arme mannen toch :p

Share This Page