Hoi allemaal.. Hier even een warrig, onzeker meisje haha. Heb zonet (lees: vanmiddag 15.30) heeeeeel duidelijk mijn eisprong gevoeld. Nou; helemaal goed dus.. Maaaar nu vroeg ik mij af: We hebben gisteravond voor het laatst geklust en zonet ook.. Waren we nu dan 'optijd'? Ben een beetje bang dat het gisteravond te vroeg was en zonet te laat? Klinkt misschien als een rare vraag, maar ben er zo door in de war. Alvast bedankt!
He meis, Je eicel kan 12 uur overleven ongeveer en zaadjes wel 48 tot 72 uur, soms word er zefls wel gezegd 5 tot 7 dagen! Dus ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat je niet op het juistje tijdstip geklust hebt hoor, jullie timing zijn perfect geweest, nu nog hopen dat de zwemmertjes ook perfect zijn werk doen bij je eicel! Over 2 weken heb je je antwoord meis, en ej weet het zoals altijd, ik duim voor je, hopelijk heeft het deze maand weer wat meer betekenis! Liefs parels
Haha, dan was je zeker optijd hoor . Zaad overleeft een paar dagen, dus je had nog een "voorraadje" van gisteravond. En de eicel leeft zo'n 12 uur, dus je hebt volgens mij prima geklust. Nou duimen dat de zaadjes de weg weten....
dat je je ei voelt betekent niet dat ie dan ook op dat moment springt, jammer genoeg. ik voelde mijn ei 11 dagen terug en ben vandaag ongi geworden. de pijn zit wel rond je eisprong. maar qua klussen zit je waarschijnlijk wel goed, dus afwachten maar!
je was mooi op tijd je had 'nog wat liggen' van de avond ervoor trouwens, ook raar, mijn banner zegt dat ik vandaag mijn ei heb maar in de calculator zegt ie 6 maart en daar ben ik ook van uitgegaan.. hoewel, vanmorgen klussen zou dan ook nog mooi van pas komen! anyway succes met de komende weken afwachten en duimen, ik doe mee voor jou! (en voor de rest\ en voor mezelf ) liefs klingel
Nee hoor, ik weet zeker dat ie dan ook werkelijk springt. Heb namelijk vorige rondes ovu-testen gedaan om te controleren of ik inderdaad op die dag mn ei heb. En de test gaf inderdaad op de dag dat ik pijn voelde hartstikke positief aan
Hm ik vraag me iets af... Is het echt zo dat je ei elke maand op dezelfde dag springt als je cyclus elke maand even lang is? Of kan het ook zijn dat hij wel bijv. een dag later dan anders springt maar dat je menstruatie dan toch op de 'normale' dag komt? :-k
hele goede vraag... heb het antwoord helaas niet.. ik snap er ook weinig van, zeker in combi mét de ovutest: 'tussen 24 en 48 uur' is hetzelfde als tussen 0 en 24 uur, en als de test al 23 uur posi is (maar de dag ervoor dus nog nega) heb je bijna NUL kans om op tijd te klussen auq eisprong... en inderdaad waarom zou je ei elke cyclus, ook al is ie regelmatig, op hetzelfde tijdstip/dezelfde dag springen? 8-[
Geen idee.. dat weet ik ook niet. Maar heb nu 2x ovu-testen gebruikt en beide keren was hij precies positief op de dag dat ik mijn bekende pijntjes had (en daarna/doorvoor negatief) dus ik neem maar gewoon aan dat die dag ook mn ei is. Je moet je toch ergens een beetje aan vasthouden.
Ja je hebt gelijk. Bij mij kon ik zien dat het lijntje 's ochtends nog net niet positief was, 's avonds nog een keer getest en toen was ie helemaal positief. Dus dan weet je wel dat je op tijd bent. Je kunt er niet 100% van op aan.