Hallo allemaal. Vandaag ben ik 2 weken te laat ongesteld. Ik heb vorige maand een 10daagse kuur van Provera geslikt (omdat ik maar niet ongesteld werd) en gelijk de dag na de laatste pil ongesteld geworden. Best heftig zelfs. De dokters assistente vertelde mij dat ik, als ik weer te laat ongesteld zou worden, ik waarschijnlijk zwanger zou zijn. Toch is dit niet het geval, tenzij de zwangerschapstesten het niet doen van de action. Ik heb weer de dokter gebeld en die zei dat ik het moest afwachten. Ik vind dit best lastig. Wat moet ik nou doen? Er is vast niets waarmee je een menstruatie kan opwekken, zonder medicijnen. Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben. Groetjes
Snap je heel goed , hier een soort van zelfde geval, alleen heb ik nooit een kuur van Provera geslikt. Vandaag ook 6 weken geleden dat ik voor het laatst ongesteld was (na het slikken van mijn laatste pil dus eigenlijk een pilmenstruatie). Inmiddels 2 testen gedaan, op dag 30 en dag 40 maar beide hartstikke negatief.. wachten duurt zoooo lang.. dan liever gewoon ''lekker'' ongesteld, weten we in ieder geval waar we aan toe zijn en kunnen we door naar de volgende ronde...
Zo'n kuur geven ze je vaak om de menstruatie te resetten. Ik heb toen ook primolut gekregen (zo'n zelfde soort medicijn). Maar die maand daarna gewoon weer geen menstruatie hoor. Vaak werkt dat resetten niet helemaal. Nu na een tijdje lijk ik iets regelmatiger te menstrueren, maar ik heb dan ook pcos. Hoe lang ben je al van de pil af? Het kan ook ontpillen zijn bijvoorbeeld? Of eens aandringen op een doorverwijzing naar de gyn?
Huh? Dus als je onregelmatig ongesteld bent (wat helaas vaak voorkomt) betekent dat automatisch dat je zwanger bent? Wat een vreemde opmerking van je doktersassistente! Het kan best zijn dat je last hebt van onregelmatige cyclussen. Niet iedereen heeft een keurige cyclus van 28 dagen. Weer andere mensen hebben hele wisselende cyclussen: dan weer 30 dagen, dan over de 40 dagen, dan 28 dagen etc. Dat komt soms voor. Ik zou gewoon een doorverwijzing vragen naar de gynaecoloog. Ben je wel altijd regelmatig ongesteld geweest dan en wanneer ben je met de pil gestopt? (Indien geslikt).
Ik ben eind december gestopt. Ja idd aparte opmerking. Ik moet nu twee (!!) maanden wachten op mijn ongesteldheid, wat ik erg lang vind. Ik moet de natuur zijn gaan laten gaan (heeft de huisarts gezegd). De keer voordat ik Provera ging slikken was ik ook een maand niet ongesteld geworden. Dus in principe langer dan 5 weken te laat en dankzij Provera ongesteld geworden. De huisarts heeft gezegd dat ik pas een afspraak moet maken bij de gynaecoloog als ik een maand gestopt ben met de pil. Dus in december pas. Ik wil zeker "lekker" ongesteld worden. Het is niet erg als je niet 123 zwanger wordt, maar zolang je maar duidelijkheid hebt. Pfff wat zit een lichaam toch raar in elkaar.
Ik las juist op internet dat die action testen wel goed waren. Ik heb thuis ook nog een test van de kruidvat, maar ik gebruik natuurlijk liever die van de action omdat die stukken goedkoper zijn.