anencefalie...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Floor32, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Binnen vijf maanden was het raak. Wat waren we blij... Eerste echo op de negenmaanden beurs. Alles goed hartje klopt. Vier dagen later echo echocentrum alles Oke! Mooi kindje van 8 weken en 1 dag oud.

Daarna op de rugpijn die ik snel kreeg weinig klachten. Niet misselijk, overgeven nada. Ideaal!
    Mijn 12 weken echo zou ik vandaag op 12.6 weken zwangerschap krijgen. Ik was zo blij. Eindelijk waren de 5 weken wachten voorbij en mochten we onze kleine worm bekijken. Even gluren hoe het daar binnen is.

De vrouw die de echo deed keek goed, maar praatte niet. Ik zag een hartje en een been trappen en mijn geluk kon niet meer op. Ik baalde ervan dat ze niet veel vertelde, dus vroeg ik haar waar ze op lette tijdens de echo. Toen zei ze, il kijk eigenlijk naar het hele kindje, maar voor ik verder ga moeten il even met jullie praten..

Het bed waarop ik lag viel onder me uit. Zo bang zo bang, niet ons eerste kindje. Wat is er mis. Ze vertelde het vermoeden te hebben dat het kindje aan de aandoening Anencefalie lijd en wilde even iemand erbij halen. Er kwam nog een vrouw kijken en ook zij zag geen schedel groei. Ze liet het ons ook zien. Vanaf het voorhoofd, liep het steil door naar achteren. Niet mooi bol zoals het hoort.

Ze heeft toen het ziekenhuis gebeld en we zouden terug gebeld worden. In het ziekenhuis zouden we weer een echo krijgen. Ze vroeg nog, willen jullie koffie, nee il wil naar huis, ver weg van hier. Helemaal wegkruipen.
    Eenmaal thuis aangekomen belde de gyn op van het ziekenhuis. We konden meteen langs komen...

Weer een echo, het kindje was wakker en sprong lekker actief door mijn buik... Zo mooi om te zien. Zo compleet, waarom waarom... Ook zag je het hartje goed kloppen, maar jammer genoeg ook weer het schedeltje wat ontbrak

Er werd verteld dat ons kindje geen overlevings kans had buiten de baarmoeder en dat het waarschijnlijk de negen maanden al niet zou halen. Ineens stonden we voor de keuze wat te doen. Naar een abortuskliniek het weg laten zuigen (in het ziekenhuis doen ze dat niet als je verder als 12 weken bent) of via medicatie de bevalling op gang zetten in de hoop dat alles mee komt, anders alsnog curratage.

We gaan voor de bevallimg al weet ik niet wat me te wachten staat. Zal vast veel pijn doen, maar dat vind ik nu niet het ergste. Wil ik het kindje zien? Hoe ziet het eruit? Leeft het nog als het eruit komt? Wat gaan we met onze kleine worm doen? Ik weet het niet...

Zoveel keuzes te maken in zo'n korte tijd. Ik ben zo bang.. wil mijn kleine worm helemaal niet kwijt.. ik kon al vanaf half vier niet meer slapen benaar naar beneden gegaan. Even wat drinken vl was ook wakker geworden en sliep weer. Gelukkig kunnen we hier goed over praten. Heel veel mensen on ons heen die hulp willlen bieden. Maar ik zou niet weten wat ze kunnen doen... Vind het al fijn dat ze het aanbieden. Zelf wil ik het liefste weg kruipen, weg van al het paniek gevoel.
    Hoop dat deze week snel gaat en we dit goed doorkomen.

Sorry voor het lange verhaal om 6 uur in de ochtend. Moest het kwijt..

2. jumper

jumper Niet meer actief

Heel veel sterkte ermee.

3. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Jeetje wat heftig meis. Zo verdrietig dit. Heel veel sterkte.

4. jackiejtjj

jackiejtjj Niet meer actief

Jeetje wat heftig.. wil jullie heel veel sterkte wensen

5. Mamenzo

Mamenzo Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.108
    0
    0
    bezig bij'tje zijn
    zuid holland
    Potverdikke....ik wil je heel veel sterkte wensen! Je verhaal is zo herkenbaar en een keuze maken is zo verschrikkelijk...ik had een.echo met tien weken waar twijfels waren, verdikte nekplooi...van 10.8 het kindje heeft nog 3.5 week geleefd en is er zelf mee gestopt. Die weken waren zo heftig
    Fijn dat je zoveel begrip om je heen hebt..! Sterkte meid.

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik herken je gevoel goed. Ik heb je ge-pb-d.

7. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Jeetje Floor...wat verdrietig allemaal.
    Ik wens jou, je vriend en fam, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

8. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ik wil je heel veel sterkte wensen met de moeilijke dagen/weken die komen gaan.

9. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    heel veel sterkte!!!

10. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    Sterkte meis! x

11. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Heel veel sterkte, zo oneerlijk.

12. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Heel veel sterkte, wat vreselijk! Ik heb het met tranen in mijn ogen zitten lezen, en nog eens, en nog eens ... Zo oneerlijk!

13. kittycat69

kittycat69 Bekend lid

3 nov 2011
    521
    0
    16
    werk in de zorg
    Hoensbroek
    Sterkte meid en wat oneerlijk is het,mensen die moeite doen om zwanger teworden worden gestraft,en die wat de kinderen dumpen krijgen gezonde kids.Het is zo oneerlijk wat er met jullie gebeurt,heb er geen woorden voor .Ik hoop dat het jullie gegund word om een gezond kindje te krijgen.Dikke knuff

14. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte....

15. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Pff wat een klap zeg! heel veel sterkte!

16. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Heel veel sterkte meis, dikke knuf

17. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    Heel veel sterkte met alles! Ik zie dat bouwjaar je een pb heeft gestuurd. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust! Misschien ook handig om even op het vlindertjes forum te kijken, daar staan al vrij veel handige tips!

Nogmaals heel veel sterkte!

18. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wat heftig, heel veel sterkte!

19. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Wat een afschuwelijk bericht zeg.. :( Heel veel sterkte!!!

20. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    wat vreselijk oneerlijk!dat lieve kleine wondertje krijgt geen kans in het leven.

ik wil zoveel zeggen maar niets maakt dit verdriet goed dus geef ik je een troostknuffel en wens ik je heel veel sterkte toe.

hoe gaat dat tekstje?
    an angel in the book of life wrote down your baby's birth
    sadly whispered as she closed the book"too beautifull for earth"...

Deel Deze Pagina