kosmobiologische eisprong...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nairam, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Ik houd het, voor mezelf dan, al een tijdje in de gaten, mijn kosmobiologische eisprong, maar het viel telkens net voor mijn menstruatie of tijdens.
    Maar nu, omdat ik ineens spontaan een week te vroeg ongesteld ben geworden, valt het deze maand tegelijk met mijn 'gewone' vruchtbare dagen...
    Ben dus enorm benieuwd, of het raak gaat zijn, deze maand.

Ik heb al een beetje op het forum geneusd hierover, maar de topics hierover zijn gesloten (tenminste wat ik kon vinden)
    Maar iemand bekend hiermee ?

2. woops

woops Niet meer actief

Hoi,

Ik vind dat wel heel intresant klinken "kosmobiologische eisprong"
    Hoe vind jij je kosmobiologische eisprong eigenlijk?
    Heb een stukje gelezen over dat dat je 2e eisprong is, maar hoe vind je die dan en wat houd het in?
    Ik lees even mee met je want dit klinkt wel erg intresant.

Groetjes

3. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    Wist helemaal niet dat het bestond.....

Ik ga even mee lezen, vind het wel boeiend klinken.

Leer iedere keer iets erbij hier :D

4. Paske

Paske Actief lid

3 feb 2009
    188
    0
    0
    Voor wie interesse heeft. Hier kun je het berekenen.

http://www.leichte.info/fuer_Frauen/kosmobiologische_empfaengnisplanung.htm

en ach.......baad het niet dan schaad het niet.

De Hongaarse arts dr. Eugen Jonas bereikte samen met gynaecoloog dr. Kurt Rechnitz een resultaat in 97,7% van de gevallen. Daarbij bleek maar liefst 85% van de zwangerschappen te ontstaan door de tweede eisprong. Slechts 15% van de zwangerschappen kwam tot stand door de bekende eisprong

extra klus momenten dus :)

5. blommeke

blommeke Actief lid

6 mrt 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    hey wat leuk om te lezen dat het niet van dat ene moment af hangt weer wat geleerd klusserde klus dan maar he meide ;) aan de slag er mee :)

groetjes

6. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Heel interessant, ga 't zeker uitproberen deze maand, dacht alweer klaar te zijn nu maar moet volgend weekend dus toch weer aan de slag ;)

Heeft iemand ook nog de vertaling naar nederlands, mijn duits is niet zo best.

7. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    wauw!
    hij kan aan mn geboortedatum zien wanneer mn laatste menstruatie was!?
    Ik snap niet precies wat er staat, maar er staat iets van einde van iets, en dat was precies wanneer ik afgelopen maand ongesteld werd!

nou dan ga ik uiteraard ook eens klussen op de andere datum die hij aangeeft!

8. blommeke

blommeke Actief lid

6 mrt 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
  9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik geloof er absoluut niet in.. als je regelmatig een follikel meting bij de gyn moet laten doen zie je toch ook dat als je ei is gesprongen er geen andere groeit.. stel je ei raakt bevrucht en je krijgt een tweede eisprong 2 weken later, dan zou je een tweeling hebben die 2 weken scheelt..

''De tweede eisprong correspondeert met de positie van de maan op de dag van uw geboorte en is geheel onafhankelijk van de bekende eisprong''

( net of je lijf de dag waarop je geboren bent weet, en de positie van de maan :))

''De kosten voor een vruchtbaarheidskalender met daarop voor tenminste 12 maanden de dagen en tijden van de tweede eisprong kost 40 euro''

mij lijkt het pure geldklopperij

10. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    bedankt, daar staat het idd nog in het nederlands uitgelegd
    ik heb nog een aantal leuke sites hierover gevonden en je kan idd bij een aantal sites je persoonlijke bestellen, maar je kan het ook gratis uitrekenen op een site.

11. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    En ik heb nog terug gerekend, de keer dat ik zwanger ben geraakt, vorig jaar, vielen ook zowel mijn vruchtbare dagen tegelijk met die van de kosmobiologische...
    Kan toeval zijn, maar vind het wel wonderlijk !
    Dus ik geef onszelf deze maand een hele goeie kans :D :D

En iedereen mag geloven in wat hij/ zij wil.. toch ?

12. danip

danip Niet meer actief

Nou ik zie dat ik nu aan de klus moet, want ik ben nu vruchtbaar :)

Tot zo! :D

13. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Ik wist niet meer waar ik het had gelezen, maar na veel zoeken heb ik de andere link gevonden, waar je kan terug rekenen van vorige kb eisprongen.
    (waar ik dus had uitgerekend dat die toen tegelijk viel met mijn gewone vruchtbare periode en toen zwanger ben geworden)

Mss een aantal dames, die weten wanneer ze zwanger zijn geworden en kunnen terugkijken of de 2 tegelijk vielen....

http://www.leichte.info/fuer_Frauen/Mon ... enheit.htm

14. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    @Danip: veel plezier... ghghg

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik zou 6 tot 8 feb mijn kosmobiologisch ei kunnen verwachten en ben 3 feb zwanger geraakt..

@ danip ;
    als je je '' gewone '' ei hebt gehad , dan heb je daarna toch ook geen vruchtbaar slijm meer en wordt je baarmoeder potdicht afgesloten, dus kan er ook geen tweede kosmobiologisch ei springen..

en nog iets;
    stel je eerste ei zou bevrucht zijn en je zou dus over een paar dagen een innesteling hebben, is het dan niet raar dat je alsnog zwanger kan raken van een tweede ei? heb je dadelijk een kindje van 8 weken met de echo en eentje van 7 ofzo..

maar vinden jullie het niet raar dan? of proberen jullie het ook meer voor de fun? want volgens mij kan je lichaam nooit weten hoe de maan staat en wanneer je geboren bent en op welk tijdstip..

liefs Daantje

16. danip

danip Niet meer actief

Ach ja een extra klus kan nooit kwaad :) Mijn vriend wil dat best proberen, baat het niet dan schaad het niet zegt ie ;)

Maar de berekeningen kloppen bij mij zowiezo niet. Volgens de brekening heb ik elke maand rond de 19e een vruchtbare periode, maar ik heb een hele onregelmatige cyclus. Dat kan dus nooit elke maand diezelfde periode zijn.

17. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Nou volgens dit moet ik de komende 3 maanden aan het klussen op de dag dat ik ongesteld wordt :confused: Zou het helpen :-k

Ik weet uberhaupt niet of ik wel ik zo'n cosmische dingen geloof, maar als ze het dan al goed zouden willen doen moeten ze ook weten waar je geboren bent omdat de tijd anders ook niets zegt.

Maar goed extra klussen is (meestal) helemaal niet zo erg ;)

18. Paske

Paske Actief lid

3 feb 2009
    188
    0
    0
    Of je het nou wel of niet gelooft, daar gaat het toch niet om?
    Kleine moeite om het te proberen....klussen doe je toch, dus kan je net zo goed ff deze paar daagjes zorgen dat je die er extra bij neemt :)

Baat het niet dan schaadt het niet.

19. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Grappig. Volgens de berekening zou gister mijn kosmobiologische vruchtbare periode begonnen zijn en vrijdag eindigt het. Gister nog seks gehad, morgen weer een vrijpoging (vanavond ben ik niet thuis, vrijdag is vriend niet thuis) Zou mooi zijn, want mijn echte eisprong valt 1 april en dan zit ik in het buitenland. Eens kijken of ik zwanger word deze ronde, heb eigenlijk deze ronde al als een verloren ronde beschouwd.....

20. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Ik had eigenlijk een beetje heel veel hoop dat het deze maand dan goed zou gaan... maar :cry: WEER niet..

En de laatste tijd is m'n cyclus enorm in de war, zat gemiddeld rond de 27-28 dgn, maar nu... varieert van 21-32 :(: :(:

Begin wel een beetje hoop te verliezen hoor... pfff
    Gelukkig is het prachtig weer !

Deel Deze Pagina