zware/hevige menstruatie

Discussion in 'Anticonceptie' started by corina83, Jun 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Na de geboortes van mijn beide zoons heb ik er een kadootje aan over gehouden..
    Zware bloedingen en buikkrampen.
    Zelfs zo erg dat ik maandverband en een tampon vaak al na 1,5 uur moet vervangen!

Na de geboorte van m'n oudste hebben ze vleesbomen bij mij weggehaald, toen werd het minder.
    Maar na de geboorte van m'n jongste is het weer net zo hard terug gekomen de bloedingen.

Ik had Microgynon 30 en ik ga volgende maand, na deze strip, beginnen met microgynon 50.
    Ook heb ik er ibuprofen 600 en tramadol erbij gekregen.

Mocht dit niet werken, na 3 maanden proberen.. heb ik 2 keuzes..
    Of een spiraal, met nog geen 100% zekerheid dat de bloedingen wegblijven, heb al eerder het spiraal gehad namelijk en bloedingen bleven gewoon doorgaan.
    Of baarmoeder verwijdering...
    Dat laatste zie ik echt tegen op maar als het niet anders kan dan kan het niet anders.

Prikpil gaf zij ook nog als optie maar die heb ik 2 jaar gehad en 2 jaar lang bloedingen, dus nee dank je.

Zijn er hier 'lotgenoten'?

2. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    niemand?

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Mijn zus heeft ook hele zware menstruatie. In haar tienerjaren is ze zelfs een paar keer KO gegaan omdat ze teveel bloed verloor.

Zij zit er ook aan te denken om haar baarmoeder te laten verwijderen, maar dat doen ze niet zomaar. Vaak laten ze je eierstokken wel zitten, en dan wordt je nog steeds ongesteld. (of andersom, dat weet ik niet)

Een oplossing heeft zij nog niet gevonden. Volgens mij zijn er wel medicijnen die ervoor zorgen dat je bloed sneller gaat stollen waardoor je minder verliest? En pijnstilling inderdaad. Mijn zus kan ook 2 dagen lang nauwelijks uit bed komen.

Sterkte :(

4. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    Oh gets, ja wat je vertelt komt me heel bekend voor.
    Ik zie dan ook zo wit als een a4tje..
    Ik heb ook ijzertabletten en ijzerspuiten voor die periode maar daarmee neem ik dat nog niet weg.

Ze doen het inderdaad niet zo maar, er moet echt een medische reden aan verbonden zitten en alle andere mogelijke opties moeten geprobeerd zijn.
    De eierstokken laten ze dan zitten dus je komt dan niet gelijk in de overgang als je dat nog niet bent.

Heb inmiddels al meerdere patientformulieren doorgelezen.

Share This Page