rare cyclus na stoppen pil

Discussion in 'Anticonceptie' started by boedie, Apr 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. boedie

boedie Lid

Apr 2, 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Ik maak me wellicht onterecht een beetje zorgen. Ik lees veel verschillende berichten over ontpillen en weet dat ieder lichaam anders is.

Ik heb een vraag over mijn cyclus na pilgebruik.
    Ik heb zo'n tien jaar de pil gebruikt (trigynon en logynon) en ben daar in januari mee gestopt. Ik wil mijn lichaam de tijd geven om weer zelf te gaan functioneren en het zal niet lang meer duren voordat we voor een eerste kindje willen gaan. In de stopweek werd ik gewoon ongesteld. Vervolgens had ik na vijf weken voor het eerst een echte menstruatie. Ik dacht nog: wat fijn. Dat gaat bij mij wel snel. Te vroeg geroepen, want ik wacht nog steeds op mijn tweede (inmiddels 8 weken verder). Ik heb wel sinds deze week steken in mijn buik, misselijkheid en hoofdpijn en meer afscheiding dan normaal. Soms denk ik, nu zal ik wel gaan menstrueren, want zulke klachten zijn het, maar helaas.... Mag ik me hierover al druk maken, of is dit niet zo vreemd?

2. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Helaas kan je lijf best nog lang van slag zijn na het stoppen met anti conceptie. Mijn huisarts gaf aan dat een half jaar heel normaal kan zijn.

3. boedie

boedie Lid

Apr 2, 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Het zou wel fijn zijn als ik een tweede keer menstrueer. Het voelt toch alsof je niet helemaal gezond bent ofzo..... Niet dat ik het zo fijn vind om ongesteld te zijn, maar dan weet ik weer dat het goed zit. Hebben meer mensen snel een eerste menstruatie gehad en daarna lang moeten wachten?

4. Leaf

Leaf Niet meer actief

Ik ben eind januari gestopt met de pil en nog niet ongesteld geworden. Inderdaad, het is net alsof je niet oke bent! Ongelofelijk frustrerend.
    Was je eerste menstruatie hevig? Je weet zeker dat het een menstruatie was?
    Ik heb zelf namelijk bruinverlies gehad en als ik niet zoveel had gelezen hierover had ik het misschien wel voor een lichte menstruatie aangezien.

5. boedie

boedie Lid

Apr 2, 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Hoi Leaf!

Ja vervelend he?! Ik weet wel zeker dat het echt menstruatie was. Het duurde zes dagen en was net als altijd, niet zo heel heftig, maar ook wel echt rood bloedverlies. Maar vooralsnog is het bij die keer gebleven. Wel heb ik al een paar keer echt het gevoel gehad ongesteld te moeten worden, maar helaas, het blijft uit. En dan stik ik ook nog eens van de pukkels die ik nooit gehad heb! Bah!
    Bij jou ook nog steeds niets?

6. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

Feb 15, 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Heb je het wel veilig gedaan in de tussen tijd? Jouw klachten heb ik ook, en ik ben zwanger.

7. boedie

boedie Lid

Apr 2, 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb het wel veilig gedaan ja! Maar misschien een test, voor de zekerheid, je weet nooit. Dan is dat ook weer uitgesloten. Verder heb ik geen zwangersschapssymptomen die niet lijken op menstruatie en stoppen-met-de-pil-klachten.

8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Is inderdaad helemaal niet raar, genoeg meiden hebben dit..
    Kan wel een half jaar tot een jaar volhouden.. En sommige meiden hebben het altijd, helaas...

9. boedie

boedie Lid

Apr 2, 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb voor de zekerheid toch maar even een testje gedaan, want je weet maar nooit. Het was dan stiekem ook toch best spannend, maar negatief. Het wordt dus toch afwachten tot ik vanzelf ongesteld wordt..... Heb wel menstruatieklachten nu, maar dat zegt al twee maanden niets meer. Ik wacht rustig af...:(
    Wordt jij helemaal niet ongesteld moonlight?

10. Boogy

Boogy Bekend lid

Apr 22, 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik herken het. Hier ook na 10 jaar pilgebruik in januari gestopt en menstruatie in stopweek. Daarna, net als Leaf, geen menstruatie gehad. Wij wilden ook eerst wachten op een normale cyclus voor we echt voor een kindje gingen, gebruikten condooms, dus zwanger kon ik niet zijn. Had wel vaak het gevoel dat ik ieder moment ongesteld kon worden. Heb Primolut gekregen om een bloeding op te wekken, dus gisteren na 91 dagen een (neppe) menstruatie gekregen. We hopen nu dat mijn lichaam het zelf oppakt en we stoppen met de voorbehoedsmiddelen. We gaan gewoon kijken hoe het verder loopt...

Ik heb vorig jaar zomer een inwendige echo gehad (om een andere reden) en daar zag alles er heel gezond uit (eierstokken juiste grootte, even groot, mooi dik baarmoederslijmvlies, geen afwijkingen) dus dat stelt me enigszins gerust.

11. boedie

boedie Lid

Apr 2, 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Hoi Boogie!

Ik ben ergens wel blij te horen dat er zoveel mensen zijn die dit hebben, al is het natuurlijk erg vervelend. Ze hebben jou wel snel die primolut gegeven dan. Ik dacht dat huisartsen dat pas na een jaar gaven. Ik twijfel of ik al langs de ha zal gaan of de boel nog even afwacht. Op zich willen we toch nog eventjes wachten om echt voor een kindje te gaan, dus ik heb nog even. Maar ik word wel steeds angstiger dat ik nooit meer ongesteld wordt...

Hopelijk slaat het bij jou aan en gaat je lichaam zelf aan de slag!

12. XmoonlightX

Ik gelukkig welvhoor, zie mijn handtekening, wel wat onregelmatig maar gelukkig wel..
    Sommige meiden doen er wel 100 dagen of langer over, of hebben helemaal niks, zij hebben pcos...

13. Boogy

Boogy Bekend lid

Apr 22, 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja klopt, vond het ook wel vlot, twijfelde zelf ook wel, omdat ik eigenlijk blij was om van die hormonentroep af te zijn. Maar we willen nu toch wel gaan starten, dus zo'n duwtje in de rug, als het werkt, is toch wel prettig!

Je kunt het altijd even aan de Ha vragen. Dan weet hij in ieder geval dat je ermee bezit bent.

14. boedie

boedie Lid

Apr 2, 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Ja, je hebt gelijk! Als het helpt is het natuurlijk super! Nou heb ik op zich geen haast om zwanger te worden, maar het voelt gewoon niet prettig dat je maar niet ongesteld wordt. Sinds twee dagen heb ik ook pijn rechts onder in mijn buik en hele gevoelige tepels. Pijn had ik ook toen ik in februari twee dagen erna ongesteld werd, dus misschien zit er toch iets aan te komen. Afwachten maar weer!

15. boedie

boedie Lid

Apr 2, 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Jaa! De vlaggen mogen uit: ik ben vandaag ongesteld geworden! En goed! Na 100 dagen. Dus een hart onder de riem van ieder die het lang vindt duren, ook na 100 kan het nog. Ik wilde deze week eens met de dokter gaan bellen, omdat ik het zo lang vond duren. Vertelde ook gisteren tegen mijn vriend dat ik me ongerust begon te maken en al een paar dagen het gevoel had dat ik ongesteld moest worden, maar dat er niets gebeurde. Ik geloof dat ik nooit zo vrolijk was, als ik ongesteld was, maar nu wel!

16. cathymoon

cathymoon Actief lid

Apr 7, 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij heeft het ontpillen zes maand geduurd de eerste keer (ruim 15 jaar aan de pil geweest) In mijn geval menstrueerde ik helemaal niet.

17. boedie

boedie Lid

Apr 2, 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Maar nu ben je wel zwanger zie ik! En helemaal niet ongesteld geweest van te voren? Proficiat met je zwangerschap! Fijn joh!:)

18. shia

shia Bekend lid

Jun 7, 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij na het stoppen (na meer dan 10jaar aan de pil) ook een erg onregelmatige cyclus inclusief vervelende klachten. Heel irritant! En het vervelendst vind ik dat mijn gave huid nu onrustig is geworden, veel puistjes. Verschrikkelijk! :$

19. boedie

boedie Lid

Apr 2, 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Ja Shia! Vervelend he?! Ik heb nu iets meer dan een maand zarqa pure skin wash gebruikt en twee keer per dag alles ingesmeerd met een watje met dermalotion van Weleda. Het duurde wel een paar weken, maar inmiddels is het resultaat best goed. Ik had echt veel mee-eters en pukkeltjes vooral op mijn borst, deze zijn ver weg nu. Ik ben nu gestopt met de dermalotion omdat ik die vrij vet vond en hij was op. Met de skin wash ga ik door en het resultaat blijft vooralsnog. Dus misschien heb je er wat aan!

20. XmoonlightX

Fijn boodie!!, nu hopelijk de volgende keer iets sneller!!

Share This Page