Te Laat!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ster, 7 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Oh Oh nou was ik zo aan het opletten wanneer de eisprong zou zijn en vooral wanneer ik nog op tijd zou zijn met klussen!
    Helemaal mislukt want ik heb nu mijn eisprong en dus niet op tijd geklust.
    Erg lastig hoor als je een wat onregelmatiger cycles heb.
    Ik ga nu de ovulatietesten maar gebruiken en hoop wat meer inzicht te krijgen want zo schiet het niet op (weer een maand wachten boeh).
    :(
     
  2. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    vervelend ster betekend dat je vandaag je eisprong hebt nu? en heb je gisteren en eergisteren niet geklust.?
    als je hem dus nu hebt kan je nog klussen zodra je je man tegenkomt ... succes.
     
  3. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    kan het nog??
    als je slijmerig (sorry) afscheiding hebt wat volgens mij mijn eisprong was dan ben ik toch al te laat of niet?
    Ik dacht dat je altijd een dag ervoor moest zijn namelijk?
     
  4. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    een eicel leeft om vruchtbaar te zijn 24 uur toch? ongeveer voor dat deze niet meer bevrucht kan worden.

    als je nu nog steeds slijmerige afscheiding hebt dan is het nog mogelijk naar mijn idee maar dan moet je niet te lang wachten met klussen. ..
    en inderdaad een dag daarvoor geven ze het beste vruchtbaarheids af...
    De eisprong of ovulatie
    De eisprong of ovulatie is het moment waarop de rijpe Graafse follikel barst en de eicel vrijkomt. Dat gebeurt ongeveer 14 dagen voor het einde van de menstruele cyclus. Kort voor de eisprong plooien de eileider en de franjes aan het uiteinde ervan zich rond de eierstok waar de rijpe eicel klaarzit voor de eisprong.
    Het moment van ovulatie is seizoen gebonden: in de lente treedt de ovulatie 's nachts of 's morgens op, in de herfst en de winter laat in de middag of 's avonds.
    Wanneer de eicel loskomt, wordt ze gewoonlijk binnen enkele minuten opgevangen door de franjes van de eileider. Ritmische samentrekkingen van de baarmoeder en de eileiders zorgen voor een golfbeweging van vocht waarop de eicel de eileider verder binnendrijft. Het transport van de eicel vanuit de eierstok naar het middelste bredere deel van de eileider (ampulla) gebeurt in minder dan zeven uur. Nadien blijft de eicel ongeveer 72 uur in de ampulla. Maar ze is slechts gedurende 24 uur na de eisprong bevruchtbaar. De bevruchting moet zich bijgevolg ten laatste op die plaats voltrekken.
    Na 72 uur begint het transport van de eicel, bevrucht of niet, naar de baarmoeder


    Het pas vrijgekomen ei kan slechts 24 uur in leven blijven: in het ideale geval wordt het binnen 6 tot 8 uur bevrucht. De zaadcellen daarentegen kunnen tot maximaal 72 uur in de baarmoeder en eileiders in leven blijven.
    Dit betekent dat bevruchting niet meer mogelijk is indien de gemeenschap pas 24 uur na de ovulatie plaats heeft. Anderzijds betekent het echter ook dat de conceptie nog tot stand kan komen als de gemeenschap tot maximaal drie dagen voor de ovulatie heeft plaatsgehad. Gedurende het eerste ogenblik van de zaadlozing worden immense aantallen spermatozoa uitgestoten, die zich in een hoog tempo door het cervixslijm verplaatsen.
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoihoi

    Dat slijm hoeft niks te zeggen... dat heb ik de hele cyclus door. Maar in mijn vruchtbare periode word het anders van struktuur. Had het net ook best veel maar ik heb een cyclus van 32 dagen...en ben pas op dag 9... kan dus helemaal niet. ik test meestal positief tussen dag 16 en 18 van mijn cyclus met een ovu test. Ik ga dus van het slijm niet meer uit..

    succes!
     
  6. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    nou het klussen is gelukt!
    maar je hebt gelijk, mogelijk heb ik me toch vergist Natasja??
    Nou dan is het geen probleem, dan klussen we toch even verder deze week :D

    in ieder geval ga ik de ovulatietesten proberen voor wat meer duidelijkheid in de toekomst.
     
  7. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    hihi dat heb je snel voor elkaar hahahaha moest man of vriendlief niet erg lachen...
     
  8. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    ja niet echt romantisch eigenlijk!
    Ik wil er ook niet teveel mee bezig zijn, maar als je dan bedenkt dat je een maand moet wachten voor de volgende kans....
    Van de andere kant wat is een maand in een mensen leven!

    Gewoon genieten dan komt het vanzelf wel goed ;)

    En als ik Natasja haar bericht lees, dan zat ik er misschien nog naast ook, dus het blijft altijd een verrassing.
     
  9. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    en ik vind het ook altijd een gok blijven hoor.
    en inderdaad wat is een maand in een mensenleven.
    wat ik op dit moment heb is dat als ik nu zwanger raak dan zal ik eind juli uitgerekend zijn .
    mijn voorkeur gaat helemaal nie uit in de zomer hoogzwanger zijn of een kindje krijgen... :oops: :oops: :oops:
    ik vind het zo liefjes in de winter dan kan je een kindje warm en lief aankleden men een zacht dekentje owwwwwwww heerlijk .. dat zijn altijd mijn stille dromen geweest...
    liever dan maar twee maandjes later ? ow wat erg dat ik zo kan denken.
    maar ja. je hebt eenmaal geen keus er in en als het nu gelukt is ben ik echt onwijs blij..
    stom he.
     
  10. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Wat grappig, dat herken ik helemaal! Stiekem ben ik ook iedere keer aan het denken wanneer het babytje dan zal komen. Mij lijkt de zomer juist weer heerlijk (lekker vrij van je werk als je met verlof gaat), maar het maakt me ook niet uit. Het belangrijkste is de vraag of ik wel kinderen kan krijgen. Ik heb vertrouwen maar weet ook dat er heel veel stellen met problemen zijn......
    Vol vertrouwen maar weer verder :)
    Heb vandaag een ovulatie test gedaan en hij was negatief. Ik ben heel benieuwd of ik nou gister de ovulatie had of dat hij misschien toch nog moet komen!
     
  11. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoop voor je dat het nog komt...
     
  12. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    ben benieuwd of hij nog komen gaat Ster...
    Succes en we horen het wel van je.
    Hier gaat het opschieten volgende week rond deze tijd zal ik al heel wat wijzer kunnen zijn of ik al duivels heb ja of nee of ik al gevoel heb dat ze komen. Joepi nu nog maar een weekje wachten.
     
  13. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Wat spannend lieke! Laat het ons weten he, ben benieuwd! ;)
     
  14. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    Tuurlijk houd ik jullie hier op de hoogte.
    kan je tenminste wel zeggen als het zover is en je nog even je omgeving niet deelgenoot maken wil.
    en ook als de duivels er zijn laat ik het weten..
     
  15. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Suc6 allemaal! Zal hard duimen...
     
  16. oppermuts

    oppermuts Lid

    16 okt 2005
    29
    0
    0
    veghel
    mag ik ff iets zeggen ik heb ergens gelezen dat sperma 2 of 3 dagen blijft leven dus je kan toch een paar weken om de 2 of drie dagen klussen dan hoef je toch niet zo te rekenen van nu is mijn eisprong dat weet je toch nooit precies als je het niet voelt.klus regelmatig dan heb je veel meer kans om zwanger te worden.

    groetjes wendy
     

Deel Deze Pagina