Hoi allemaal, Mijn zoontje is 8 maanden oud, toen hij jonger was vond ik het altijd een beetje vervelend als hij bij iemand anders zat als bij mij en mijn vriend. Inmiddels heb ik daar bij bijna niemand meer problemen mee. Er is 1 persoon in onze familie die nogal labiel is, ze zit vaak niet lekker in haar vel, het ene moment is ze ontzettend vrolijk en als je 2 x knippert is ze aan het huilen(uit het niets en om niets). Ze kruipt graag in de slachtofferrol, alles overkomt haar en ze kan er niets aan doen. Wat mijn vraag is, kan het kwaad als mijn zoontje bij haar op schoot zit (bijv)? Het voelt voor mij ontzettend vervelend maar ik ben misschien niet erg objectief. Ik laat het tot nu toe maar toe maar zit er altijd naast en verlies hem geen moment uit het oog. Je leest vaak op internet dat babies nogal gevoelig zijn voor gevoelens enzo vandaar dat ik het me afvraag. Excuus voor het lange verhaal maar het zit me na al deze tijd nog steeds hoog.
Denk dat even op schoot zitten echt geen kwaad kan hoor! Als jij het fijner vindt om erbij te blijven moet je dat zeker doen, maar hij zal er echt niks van oplopen....
Denk dat het wel meevalt, als het mama niet is En anders is er nog niet veel aan te doen. Ik heb ook een paar zulke personen in de familie, zou wt zijn als ze de kinderen niet mocht vasthouden! Ze zijn er juist dol op én omgekeerd! Overigens, ik heb zelf ook weleens last van hormonen/emoties, jij niet?
Dat is waar, maar zou je, je kind daar ook achterlaten voor een avondje weg ofzo? Tuurlijk heb ik wel eens last van emoties maar ik ben geen achtbaan van emoties die van het ene naar het andere uiteinde gaat.
ja als het alleen emoties zijn en geen geweld, dan wel. Niet bij een kleintje hoor maar meer omadt ik die sowieso niet achterlaat.
Ik denk dat het geen kwaad kan, maar weet daar niet het fijne vanaf hoor. Maar ik kan mij voorstellen dat jij het vervelend vindt, baby's zijn erg hooggevoelig dus pikken dingen snel op.
Denk niet dat het kwaad kan als een baby even op schoot zit. Neem niet aan dat je dat doet op het moment dat zo'n persoon net in tranen is uitgebarsten, maar gewoon op een gezellig, relaxed moment. Laten oppassen zou ik denk ik weer niet doen..
Nee, oppassen door iemand die zo labiel is, zou ik zelf nooit doen. Maar even op schoot kan absoluut geen kwaad aan je baby hoor Een labiele moeder heeft wel effect op een baby: baby's nemen jouw emoties over, dus als je als moeder voortdurend schommelt in je emotie, is dat voor een baby echt niet fijn. Wat de lange-termijn-effecten daarvan zijn op de ontwikkeling van een kind, is lastig te zeggen en hangt van zoveel factoren af dat dat per situatie nogal verschilt. Een kind kan zich iig veiliger hechten bij een stabiele moeder, maar hoever de hechting in gevaar komt, hangt dan weer van zoveel factoren af, (karakter, of er andere personen zijn aan wie het kind zich wel veilig kan hechten, overige gezinsomstandigheden, enz enz), dat er dus weinig algemeens over te zeggen is.
Bedankt voor jullie reacties! Het kan dus iig geen kwaad.. Gelukkig heeft ze over het jaar verdeeld goede en slechte periodes dus het is niet altijd zo maar de mindere periode is weer in aantocht doordat de herfst/winter eraan komen.
Op schoot geen probleem, maar ik zou mijn dochtertje zeker niet bij zo iemand achterlaten of laten logeren!