Wat moet ik doen? (Medische vraag)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mindy26, 1 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    hallo allemaal,

Hoop dat iemand mij kan helpen want ik sta een beetje in twijfel..

Ik heb in 2016 pijn gekregen in mijn staartbotje.. ging niet over. Vorig jaar kreeg ik pijn in mijn heup en bil en dacht de fysio aan ischias. Ik heb een paar maanden fysio gehad maar het hielp niks. Tot een paar weken geleden mijn andere been ook pijn in kwam. Dus ben weer naar de huisarts gegaan.

Nu heb ik dus ook afgelopen jaar pijn gekregen in veel gewrichten. Mijn polsen, ellebogen en knieën vooral. Huisarts denkt dat ik artrose in mijn handen heb..

Maar nu stuurt hij mij naar revalidatie geneeskunde! En zei hij dat ze misschien ook wel verder konden kijken..

Maar nu ik er dus over na denk gaan ze daar dus alleen kijken naar revalideren? En niet kijken naar wat ik heb?

Jullie enige ervaring met zoiets?

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik zou aan de ha toch vragen voor een verwijzing naar de reumatoloog als hij/zij denkt aan artrose moet dat onderzocht worden.
    Dan kan het nog zijn dat ze niets vinden maar is er wel goed naar gekeken.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Ik zou eerst een verwijzing naar een orthopeed of reumatoloog vragen
    Knap als je zonder foto of ander onderzoek artrose kan vaststellen als huisarts.

lies276, smarlicia, Pstjepiet en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Ja klopt. Ik voel me ergens gewoon niet serieus genomen. Ik heb elke dag gewoon veel pijn en wil weten wat ik heb!

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Mijn huisarts dacht bij mij ook aan artrose maar bleek uiteindelijk ernstig vitamine D tekort te zijn nadat het eerste werd uitgesloten in het ziekenhuis.
    Sta er op dat ze je verder onderzoeken voordat ze allerlei dingen gaan uithalen waar je misschien helemaal geen baat bij hebt.

Oceanna vindt dit leuk.
  6. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.824
    8.478
    113
    Vrouw
    Ik zou beginnen bij bloedonderzoek. Kan gewoon via de huisarts. En anders idd naar een reumatoloog, een revalidatietraject lijkt me nu een beetje voorbarig...

7. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Heb het net even opgezocht over de vit.d en ik weet nog dat ik 2 jaar geleden een tekort had daar aan. Ga morgen eerst bellen of ik sowieso een bloedonderzoek kan krijgen.

8. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.824
    8.478
    113
    Vrouw
    Eigenlijk zou het dan goed zijn om sowieso standaard bij te slikken, helemaal in de maanden waar de R in zit.

Als je toch gaat bloedprikken laat dan ook b12 controleren, een tekort kan bijvoorbeeld gewrichtsklachten veroorzaken.

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dit!!!!
    Ik had precies dezelfde klachten en mijn huisarts wist het ook niet meer en wilde me naar de pijnpoli sturen voor pijnstillende injecties. Dit vond ikzelf heel erg rigoureus, wilde gewoon van die verrekte pijn af. Kon niet zitten, staan of lopen.. Ik ben zelf gaan googlen en kwam erachter dat die exacte pijnklachten van een vitamine D tekort kunnen komen. Laten prikken en ik zat behoorlijk laag. Waarde was 48,terwijl de ondergrens op 80 ligt, liever nog 100 tegenwoordig.

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    #10 loetje, 1 jan 2018
    Laatst bewerkt: 1 jan 2018
    Mijn huisarts wuifde het trouwens weg dat mijn pijn daar vandaan kon komen, ik ben op eigen houtje een hoge dosering bij gaan slikken, 4000iu per dag (icm magnesium citraat, deze 2 hebben elkaar nodig om goed opgenomen te worden. Slik je het 1 dan put je het ander uit en dat zorgt weer voor lichamelijke ellende). Mijn pijn ging weg, echt helemaal weg. Daarbij kreeg ik meer energie en voelde me simpelweg blijer en "wakkerder"

Er is kortgeleden een topic geweest over D tekort, staan een hoop tips in;
    http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/iemand-ervaring-vitamine-d-tekort.668580/

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Laat eerst je bloed onderzoeken. Ik bleek een probleem met mijn schildklier te hebben toen ik gewrichtsklachten had. Ook heb ik voordat dat duidelijk werd een dArmonderzoek gehad omdat mijn huisRts zei dat er ook een dArmziekte is die gewrichtsklachten veroorzaakt. Zou dus veel breder lAten kijken dan alleen naar gewrichtsziekten.

12. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Heb het vorige topic net doorgelezen en ik lees veel dingen waar ik wat aan heb! Ik heb vanmorgen direct de ha gebeld en ik word rond 11uur terug gebeld.

13. jupke

jupke Niet meer actief

@loetje 400iu is geen hoge dosering hoor.
    Wij schrijven 800iu voor. (En dan krijg je het ook door je verzekering vergoed)

Verbaas me er toch altijd over hoeveel mensen er op de stoel van de arts willen zitten.

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    4000iu staat er. Mijn huisarts vond mijn waarde ook veel te laag, alleen wilde hij het ophogen met 800iu per dag en dat gaat niet lukken. Hij vond alleen dat mijn klachten daar niet vandaan kwamen, vit. D is alleen goed voor tanden en botten volgens hem en dat klopt toch echt niet..

Uiteraard moet je wel eerst laten prikken ts en in overleg met je huisarts je waardes aanvullen. Probleem is alleen dat huisartsen vaak niet mee (willen) gaan in problemen die ontstaan door bepaalde te korten en dan móet je soms wel zelf dokteren @jupke. Alternatief waren injecties in mijn zenuwbaan!!! Ben blij dat ik zijn advies niet heb opgevolgd in dit geval:$

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    @jupke met 800iu per dag bij een flink tekort schiet je ook niet op, het wordt echt onderschat vind ik. In het andere topic wordt een tokort van laag in de 30 zelfs als normaal gezien door desbetreffende ha, dat is ronduit idioot..

16. jupke

jupke Niet meer actief

Daar ging het toch niet om.
    Er werdt net gezegd dat 400 een hoge dosering is. Daar ging ik op in.

Maar wat wil je dan?
    Er zijn weinig andere opties.

Je kunt colecalciferol spuitjes nemen. Maar die werken niks sneller.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat legt loetje toch allemaal uit hierboven? En niemand noemt 400 volgens mij, er staat 4000. En dan kom jij met een advies van 800, wat blijkbaar uit ervaringen van anderen te weinig is.

Jingle vindt dit leuk.
  18. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Ik heb net de brief voor het bloedprikken gehaald en de ha heeft echt alleen vit.d aangekruisdo_O

19. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.824
    8.478
    113
    Vrouw
    Heb je wel andere dingen gevraagd?

20. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.824