Twijfels over stoppen met bv/kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door HammyQ, 16 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HammyQ

HammyQ Actief lid

8 jun 2007
    115
    0
    0
    Hoi,

Mijn dochter is nu 19dgn oud en sinds de 2e dag krijgt ze al bijvoeding omdat ik niet genoeg borstvoeding had en het aanleggen niet lukte.

1 week na haar geboorte hebben we besloten om met proberen aanleggen te stopen en te gaan kolven na iedere voeding. Ik kolfde gemiddeld 30cc dus ze kreeg er kunstvoeding bij. Ze heeft de vit. K druppels gehad vanaf dag 8 t/m dag 12 omdat ze vanaf toen meer kunstvoeding kreeg en de druppels dan niet meer nodig waren volgens de jeugdverpleegkundige. Op mijn vraag vanaf wanneer ik vit. D bij moest geven kreeg ik het antwoord dat dat ook niet hoefde.

Omdat het kolven na iedere voeding me behoorlijk zwaar viel en ik emotioneel ook in een behoorlijke dip zat heb ik besloten met het kolven te stoppen. Heb hiervoor advies gevraagd bij een lacatiekundige over hoe te kunnen stoppen.
    Op dit moment zit ik op 3x kolven per dag en mijn dochter krijgt nu per voeding nog 25cc bv mee van de 100cc die ze per voeding krijgt (ze zit nog op ongeveer 7 voedingen).

Ik moet zeggen dat die 3x kolven nog wel te doen is en begin nu dan weer te twijfelen over definitief stoppen.

Mijn vragen zijn: krijgt mijn dochter nu wel voldoende vitamine K & D uit de kunstvoeding? (eigenlijk mijn grootste zorg, misschien al een beetje laat nu)

Hoelang kan ik deze verhoudingen nog blijven geven als ik toch blijf kolven en de bv loopt niet heel ver terug (gem 70cc kolf ik per keer nu)? En heeft het enigsinds nog wel nut dat kleine beetje borstvoeding wat ze krijgt?

Of geef je als advies om toch nog maar eens met de lacatiekundige te bellen?

Alvast bedankt!

HammyQ

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Je kan hier i p net zo lang mee doorgaan als jezelf wil. Deze verhouding kan heel goed. Als de kleine minimaal zo'n 300 a 500cc flesvoeding krijgt a 24 uur hoef je geen viatamines bij te geven.
    En het heeft zeker zin om nog steeds kleine beetjes bv te geven. Ze krijgt zo nog steeds bepaalde antistoffen van jouw binnen.

Ilja

3. HammyQ

HammyQ Actief lid

8 jun 2007
    115
    0
    0
    Okay bedankt voor je antwoord, een hele geruststelling.

Het is nu zo dat ik al 1x gekolft heb wat ik wil gaan invriezen omdat ik nog genoeg heb staan in de koelkast voor de voedingen van vandaag.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Prima.

Ilja

Deel Deze Pagina