Onze dochter van 10 weken kreeg steeds 5 x 180. Hierna blijft ze bijna altijd huilen en nu drinkt ze meestal 200. Voor de laatste moeten we haar altijd wakker maken en die drinkt ze nooit leeg. Zou ze het mogen doen op 4 x 200 ml? (Ze zou dan van 20.00 tot 8 slapen). Ik begreep dat dit pas mag rond de 6 maanden, klopt dat? Betekent dat dat we haar tot die tijd elke keer om 12 uur s nachts wakker moeten maken? Ik snap niet hoe andere ouders dit doen. Ze wordt s ochtends rond 8 uur wakker en krijgt dan haar 1e voeding. Ik neem aan dat ze om de 4 uur gewoon gevoed moet worden. Dan kom ik uit op 20.00 uur de 4e voeding. Ik ken wel mensen met een voedingsschema die om 20.00 uur de 5e voeding geven, maar dan voeden ze dus sneller (om de drie uur?). Hoe kan ik dit het beste aanpakken. Kan ik beter vaker voeden en dan minder per fles geven? Of zouden we het mogen proberen om 4 flessen van 200 te geven. En als ik vaker zou gaan voeden en minder per keer geef ben ik bang dat ze blijft huilen als de fles leeg is. Dit doet ze nu soms zelfs al nadat ze 200 op heeft. Ik vind t erg lastig allemaal en aangezien ik binnenkort weer ga werken wil ik graag een vast schema zodat ik dat ook kan meegeven voor de oppas en kdv. Ik hoop dat je me kan helpen.
Hallo, De meeste kindjes gan rond de 4 maanden over op 4 voedingen van 210 ml water met 7 schepjes voeding. Wanneer een kindje een goed gewicht heeft, kun je in overleg met je CB soms al eerder over op 4 voedingen. Groeten eveline
onze dochter is nu waarschijnlijk zo'n 5500/6000 gram.. Denk je dat dat voldoende is?? En hoe zit het met de 10 uur tussen de voeding. Tpt welke leeftijd is dat het maximum? Een vriendin van me heeft nml een dochter van ongeveer 16 weken en die krijgt haar 1e voeding om 7.30 uur en haar laatste om 19.30 s avonds. Dan zit er dus 12 uur tussen.