BV & bekkeninstabiliteit

Discussion in 'Borstvoeding' started by Klein, May 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Klein

Klein Fanatiek lid

Jan 4, 2009
    1,405
    1
    0
    Hallo dames,
    Ik heb nog steeds behoorlijk BI ondanks dat mijn zoon ruim 10 wkn oud is. Nu lees ik veel over BI en ben nu al meerdere malen tegen gekomen dat borstvoeding geven een nadelig effect zou hebben op je herstel van BI.

Ik vraag mij af of hier mensen zijn die dat kunnen be-amen?

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Het zou wel met je hormoonhuishouding samen kunnen hangen, aangezien deze bij BV ook langer anders blijft dan 'normaal'....

3. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier heb ik wel het idee gehad dat ontzwangeren en herstellen iets langer duurden ja.

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Bij mij klopte dat wel bij mijn oudste zoontje. Merkte dat toen ik na 8-9 maanden stopte met de bv dat mijn bekkenklachten ook verminderden.

5. Klein

Klein Fanatiek lid

Jan 4, 2009
    1,405
    1
    0
    Ja dat is ook vaak de reden die wordt opgegeven. Alleen ik durf er niet zomaar blind op te vertrouwen! Want je kan het niet even uitproberen..

6. Ann77

Ann77 Bekend lid

Feb 9, 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook nog klachten maar het schijnt niet te hoeven,is niet aangetoond maar ik hoop het wel... geef nog steeds bv

7. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

Jul 17, 2012
    804
    0
    0
    Ik had heel erge bi, liep vanaf dertig weken zelfs op krukken. Maar na de bevalling ging het na een week of drie vier al zoooooo veel beter. Terwijl ik bij mijn zoontje die geen bv kreeg, bijna een half jaar last heb gehouden. Hier is het dus precies andersom. ...

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,946
    113
    Female
  9. Klein

Klein Fanatiek lid

Jan 4, 2009
    1,405
    1
    0
    Ik heb contact gehad met een lactatiekundige en zij bevestigd mijn verhaal wel! MAAR geldt het niet voor alle vrouwen, net als dat niet iedere vrouw BI krijgt.

De keus ligt dus geheel bij mij...

10. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt zwangerschapshormonen, die voor verweking van het bekken zorgen. Borstvoedingshormonen hebben daar niks mee te maken, volgens zowel mijn bekkentherapeute en gyneacoloog.

11. Klein

Klein Fanatiek lid

Jan 4, 2009
    1,405
    1
    0
    Ja zo dacht ik er ook over! Maar ik heb inmiddels toch meerdere vrouwen gesproken die er wel degelijk baat bij hadden om te stoppen. Misschien dat het ook te maken heeft met vermoeidheid? Aangezien moeheid ook niet erg goed is voor je bekken..

Ik zit er aan te denken om bv en fv te combineren, om te kijken of mijn energiepeil veranderd en of dat uitmaakt.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,946
    113
    Female
    #12 Zoe123, May 12, 2014
    Last edited: May 12, 2014
    Met 2 maanden is combineren met kv een recept voor afbouwen helaas....daar is je productie nog lang niet stabiel genoeg voor
    .
    Ik denk dat wat je zelf schrijft, het heeft vooral te maken met vermoeidheid. Wat Beatissimam ook al schrijft, het is echt een hormonale kwestie!
    Hoe je herstel verloopt na de bevalling, en ook hoe snel, is echt een kwestie van hoe jouw lijf in elkaar zit. Vermoeidheid speelt daarbij dus een rol, maar dat is ook niet meer dan logisch als je een klein babietje thuis hebt. Dan ben je eigenlijk de meeste tijd moe..

13. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

Apr 22, 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook nog altijd veel last van mijn bekken, met name mijn schaambot. Volgens mijn fysio komt dat wel door de bv, omdat je lichaam dan langer in de zwangermodus blijft en de verweking van alles veel langer duurt. Mijn zusje had hetzelfde. Toen zij na tien maanden stopte met de bv, merkte ze pas echt dat haar lichaam ging herstellen. Nu voelt ze zich veel beter.

14. Klein

Klein Fanatiek lid

Jan 4, 2009
    1,405
    1
    0
    @zoe Nou ik ken meerdere mensen die het combineren en dat gaat prima. Mijn bv gaat heel goed en constant, ik ben zelfs vaak teveel! Hij krijgt op het moment 4-5 voedingen dus naar 2 voedingen gaan moet volgens mij kunnen. Ik heb ook geen enkel probleem gehad deze 11 weken, zelfs geen kloofje!

@lichtroze oh dan heeft ze het lang volgehouden!! Een supermama 😄 en jijzelf?

15. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doe alsjeblieft niet zo eigenwijs!

Als je 3 van de 5 voedingen gaat vervangen voor kv, sta je in mum van tijd droog.

Ken je de uitspraak 9 maanden op, 9 maanden af?

16. Klein

Klein Fanatiek lid

Jan 4, 2009
    1,405
    1
    0
    Ik doe niet eigenwijs maar heb gewoon andere ervaringen als jij hiermee! Ik ben echt niet de enige....

17. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Persoonlijk zou ik het nog even aankijken. Jullie kleintje is nog maar 2,5 maand. Het kan zomaar zo zijn dat je binnenkort in ene vooruitgang ziet in het herstel van bi. Mocht het dan nog niet bijtrekken kun je altijd nog minderen of bv-fv combineren, maar met 2 maanden naar 2 voedingen overgaan en niet verder kolven: dat gaat 9/10 keer echt niet.

18. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij hebt er ervaring mee? Dat snap ik niet helemaal.
    De productie van een gemiddelde borstvoedende vrouw stabiliseert zich rond de 9 maanden.

Ik ken persoonlijk geen vrouwen die in deze termijn 3/5 van de voeding zomaar konden vervangen voor kv zonder dat hun productie daar onder leed.

Borstvoeding gaat om vraag en aanbod. Zodra jij meer dan de helft van je voedingen gaat vervangen, gaan je borsten zich daarop aanpassen en dus minder melk produceren, dat is een lichamelijk gegeven.

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,946
    113
    Female
    #19 Zoe123, May 12, 2014
    Last edited: May 12, 2014
    Jeetje wat ben jij eigenwijs?
    Vooral doen als je dat wil.
    Jammer alleen dat je de bv dan vaarwel kan zeggen.
    Bedenk wel dat de weg terug heel moeilijk is.
    Dan heb je het over relacteren.

Leuk dat je een ervaring hebt in je omgeving maar echt waar,9 van de 10 vrouwen zien hun productie volledig inzakken.
    Snap je dat mensenborsten zijn ingesteld op het aantal voedingen dat een kind nodig heeft? Dat is met 11 weken niet 2...
    En teveel melk...juist dan kan je productie enorm dippen.

Jammer dat je dit niet wil aannemen van toch wel redelijk ervaren mama's
    Dus stel je vraag eens aan een LK
    Wellicht neem je het van een professional wel aan?;)
    Of lees een boek over bv,daar zal je hetzelfde teruglezen.

20. Mimime

Mimime Niet meer actief

Jemig wat gaat het weer aardig 😳😳😳

Share This Page