Te lang gewacht met aflezen zwangerschapstest?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Lindadkm, Apr 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lindadkm

Lindadkm Lid

Mar 19, 2009
    19
    0
    0
    Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje, en misschien weten jullie het antwoord.

Vanmorgen heb ik een zw.test gedaan, 4 dagen voor mijn NOD.

Er staat dat je het resultaat na 3 minuten kan aflezen, maar het moet wel binnen 5 min.
    Nu heb ik een kwartier gewacht, en er kwam een licht positief resultaat. Er staat een streepje.

Ben ik nu zwanger of niet, mag ik al een beetje juichen?! Kan het uberhaubt dat je bij te lang wachten een positief resultaat krijgt?
    Ga zowiezo in het weekend nog een keer testen.
    (we zijn namelijk alweer 5 maanden bezig voor een tweede kindje..)

Alvast bedankt!

Groetjes Linda

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

eigenlijk moet je niet voor je nod testen, als je zwanger bent is de kans nog 30% dat het misgaat. (hard, maar wél waar)
    daarnaast denk ik dat je idd niet het resultaat kan vertrouwen, er staat duidelijk bij niet na 5 minuten aflezen.

dus nog even afwachten, en opnieuw testen.

3. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb het ook regelmatig dat er na te lang wachten een licht positief streepje doorkomt terwijl ik niet zwanger ben.
    Ik zou gewoon opnieuw testen over 2 dagen (dan verdubbelt het hcg in je bloed) en met een kruidvat 2 voor 5 euro zwangerschapstest testen (die zijn vrij gevoelig)

4. Bibi23

Bibi23 Actief lid

Jan 4, 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hoi!
    Welke zwtest heb je gebruikt?
    Spannend hoor!

5. Lindadkm

Lindadkm Lid

Mar 19, 2009
    19
    0
    0
    Die van testjezelf.nu . 20 mlU/mL
    In de gebruiksaanwijzing staat niets over wat je dan moet doen, en ook niet vanaf welke dag je kunt testen.

Ja is zeker spannend!!! Bij mijn eerste had ik pas na 5 positieve testen door dat ik toch ECHT zwanger was hihihi :)

6. vlaflip

vlaflip Niet meer actief

jee linda wat spannend allemaal
    ik duim voor je dat de test super positief is!!!!

7. Lindadkm

Lindadkm Lid

Mar 19, 2009
    19
    0
    0
    Dank je wel! Hoop het ook, morgen misschien nog een keer testen en dan wel bij de uitslag blijven... hihi, ging er al vanuit dat ie toch weer negatief was.

8. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

Feb 2, 2009
    1,095
    0
    0
    ik zou nog even wachten en dan nog een test doen het beste is de tijd aan te houden die op de verpakking staat, als je langer wacht kan de test niet juist zijn of positief testen terwijl je niet zwanger bent dat staat ook op de verpakking.

9. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Ik heb ook wel eens een extra streepje gehad, maar dan idd na 15 minuten en volgens mij telt dat niet, staat ook op de testen, niet na 10 minuten nog aflezen.
    Tuurlijk hoop ik het voor je, maar ik zou over een paar dagen nog eens een test doen.
    xxxxx
    uit Brabant

10. Lindadkm

Lindadkm Lid

Mar 19, 2009
    19
    0
    0
    Net nog een test gedaan, en nu komt er na 5 min al een licht streepje.... morgen nog een met ochtend urine, dat geeft meer duidelijkheid. Heb al vaak getest maar dit nog nooit meegemaakt!

11. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

Feb 29, 2008
    800
    12
    18
    NB
    Ik heb vorige maand ook te laat mijn test afgelezen en er stond een heel duidelijke 2de streep op, maar ik bleek helaas toch niet zwanger, dus ja, het kan inderdaad dat er een 2de streep komt als je te lang wacht met aflezen.
    Alleen heb jij nu dus wel een 2de streep binnen 5 minuten, dus ik mag je denk ik wel voorzichtig feliciteren, bij deze dus gefeliciteerd ;)

Groetjes Toetje

12. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Spannend! Alvast een voorzichtige felicitatie! Met Chloé heb ik namelijk ook 2 dagen voor NOD positief getest... ;)

13. Bibi23

Bibi23 Actief lid

Jan 4, 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hee
    En heb je nog getest vandaag?
    Ik hoop dat ie positief is!!! :D

14. Lindadkm

Lindadkm Lid

Mar 19, 2009
    19
    0
    0
    Vanmorgen getest, weer hetzelfde... Wel een heeeel licht streepje, maar dat na 10 minuten pas... Wat een gedoe..

Heb vandaag kruitvat testen gehaald. Morgen WEER testen ;)

15. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Anders wacht je nog even twee dagen, je HcG is dan vast hoog genoeg!

16. Lindadkm

Lindadkm Lid

Mar 19, 2009
    19
    0
    0
    Ja ga ik zeker doen... voel verder nog niks, maar dat had ik bij de eerste ook niet. JA, je gaat denken dat je dingen voelt... hihi...

Ach, we wachten al weer bijna een half jaar, dus dan is deze dagen een eitje!
    Hou jullie op de hoogte!

Bedankt allemaal!

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Spannend hoor!
    Toch zou ik persoonlijk een aantal dagen wachten met testen (hoe moeilijk ook). Dan heb je tenminste een duidelijker resultaat als je zwanger bent.
    Maar das natuurlijk alleen een adviesje ;)

18. Lindadkm

Lindadkm Lid

Mar 19, 2009
    19
    0
    0
    Ja, dat ga ik proberen hihi. Hoop dat het ook lukt. M'n vriend is ook nogal nieuwsgierig, dus die laat me ook gewoon testen ;)

Laat het nog even weten!

19. Lindadkm

Lindadkm Lid

Mar 19, 2009
    19
    0
    0
    Jaja, eindelijk een positieve test na een paar minuten! Ik ben gewoon zwanger!!!

20. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Hey gefeliciteerd!!!!!

Ik zit nu met hetzelfde Ik had een test gedaan negatief ben effe naar de winkel geweest en ik dacht toen ik terug kwam van de winkel effe op de test kijken en ja hoor een heeeeel licht krijsje(CB test) Maar ik heb niet 1 minut gewacht zeg maar ik zag een blauwe streep en ik dacht ja alweer nagatief dus ik ben weggelopen maar nu weet ik niet of dat een streepje van het lange wachten is of dat het wel binnen 10 minuten gekomen is. Het is ook echt maar heel licht je moet goed kijken wil je iets zien. Of misschien verbeeld ik het me wel haha

Share This Page