Hallo allemaal, Ik heb nu 3x in 3 jaar tijd een miskraam gehad 1x met 8 weken 1x met 13 weken en 1x met 19 weken. Ik heb nu allemaal onderzoeken in het ziekenhuis gehad en ze kunnen niks vinden aan mijn vriend. Verder doen ze niks en zeggen ja sorry het was 3x dikke pech. Kan iemand zich vinden in mijn verhaal of heeft iemand tips? Ik weet niet meer wat ik kan doen. Is het verstandig om weer even aan de pil te gaan of juist niet na 3 jaar? Groetjes Linda
Ach meid wat ontzettend verdrietig. Dikke knuffel! Ik kan me in je verhaal herkennen. Voor dat mijn zoontje geboren werd heb ik 5 x een miskraam gehad. Met 7, 8, 9, 11 en 16 weken. Ook is er bij mij/ons niets uit de onderzoeken gekomen. Maar gelukkig nu toch een prachtige zoon op de wereld gezet. Ondanks weer bloedverlies in het begin van de zwangerschap is alles goed gegaan. Ik hoop dat dat je wat moed voor de toekomst geeft. Of je aan de pil moet gaan of niet hangt echt van jou/jullie zelf af. Zit je er even door heen en kan je er niet meer tegen dan misschien wel. Maar misschien kan je ook proberen (als het al lukt) om er even niet mee bezig te zijn zonder dat je aan de pil gaat. Zorg in ieder geval goed voor jezelf. Praat erover en huil er om als je daar behoefte aan hebt. En vertroetel jezelf regelmatig.
Hoi mamaloe26 Bedankt voor je reactie.. Me vriend en ik hebben gesloten om maar te kijken wanneer het komt en er niet zo meer mee bezig te zijn want we gaan er zelf alleen maar aan onderdoor en dat is ook niet de bedoeling. Groetjes linda
Hey meid, wat verdrietig! HEel veel sterkte. Als je het geluk op zijn beloop laat werkt dat meestal ook wel, probeer lekker te genieten van elkaar en dan komt er weer een keer dat je een positieve test vast heb. Aan de ene kant natuurlijk ook positief als ze Niks slechts kunnen vinden. wel vervelend dat je 3 x pecht hebt natuurlijk Verder zou ik niet weten of je aan de pil moet gaan of niet verstandig of niet.. dat is aan jullie, als je er idd door heen zit is het misschien wel handig. Sterkte!
Allereerst heel veel sterkte met deze enorme verliezen. Als ik zo vrij mag zijn, met 19 weken vind ik geen miskraam meer en ook in medische termen spreken ze dan niet meer van een miskraam. Mag ik vragen welke onderzoeken je al hebt gehad? En hebben ze ook onderzoek gedaan naar je vruchtjes/kindjes? Bij 19 weken zouden ze toch zeker obductie kunnen doen. Waaraan is dat kindje overleden als ik vragen mag? Ik heb ook onderzoeken gehad en bij mij zijn er meerdere dingen uitgekomen. Sommige waar ik absoluut geen invloed op heb, maar ook iets waar ik eenvoudig extra vitamines voor moet slikken. Dit om miskramen maar ook om afwijkingen aan t kindje te voorkomen (t wordt in verband gebracht met ons 1e, overleden dochtertje). Ik ben heel blij dat ik t nu weet, al is t ook een dubbel gevoel qua schuldgevoelens, maar ik kan nu iig actief iets doen om herhaling te voorkomen!