Ik vraag me af hoelang jullie kleintjes slapen. Mijn dochter is vandaag 12 weken oud en sinds een paar weken slaapt zij overdag niet langer dan 45 minuten tot 1 uur achter elkaar. Na 1 slaapcyclus is ze echt klaarwakker en wil ze ook absoluut niet meer slapen. Heb alles al geprobeerd. Laten liggen totdat ze mogelijk weer in slaap valt (gaat ze alleen maar harder huilen), eruit halen en na ca. half uur weer terug leggen (werkt soms) of haar gewoon wakker houden tot de volgende voeding. 's nachts slaapt ze overigens wel gewoon de hele nacht door. Van 22.00 tot ongeveer 7.00.
Ieder kindje slaapt verschillend. Misschien heeft ze niet zoveel slaap nodig. Hier wel een slaperd, hij is nu bijna 4 maanden en slaapt van 20.00 - 7.30 dan van 9.00- 10.00, 10.30 - 12.00, 13.30 - 14.30, 15.00 - 15.45, 17.00-18.45, 20.00-7.30, enz. Thijs is tussendoor ook een paar keer wakker, maar wordt dan na half uurtje weer moe en dan leg ik hem in bed.
hoi herkenbaar hoor! hier gaat het al bijna 8maanden zo. had ook van alles geprobeerd. ik haalde haar er maar gewoon uit, in de box leggen en als ze weer begon moe te worden weer naar bed. ze maakt nu zo'n 4/5x zo'n slaapje op een dag. best irritant maar het zullen ervanzelf wel minder gaan worden als ze ouder wordt. (alhoewel ik nu aan haar middagslaapje wil gaan werken dat ze er 2x45min van gaat maken) accepteren en niet er mee gaan sjorren is mijn advies..
Mijn zoontje is 8 weken en slaapt overdag ook erg kort achter elkaar. Hazeslaapjes noem ik het. 's nachts slaapt hij wel uren achter elkaar, maar door slapen doet hij helaas nog niet.
Hoe wordt ze wakker? Als ze namelijk rustig/vrolijk wakker wordt, doe je er niet zoveel aan. Verder zou je eens kunnen kijken op www.inbakeren.nl voor vermoeidheidssignalen: checken of ze wel echt moe genoeg is/niet te moe als je haar op bed legt. In beide gevallen gaan ze namelijk maar kort slapen dan.