Ik ben zojuist gaan rondneuzen op zoek naar een antwoord, maar die heb ik helaas nog niet gevonden. 30 okt jl was de eerste dag van mijn regelmatige cyclus (28 dagen). Toen ik op 27 nov 1 dag overtijd was heb ik gelijk een test gedaan en die was positief. Op 14 dec heb ik mijn eerste echo gehad, waarbij het hartje nog niet te horen was, het embryootje was toen ca 2,8 mm en ik zou volgens de echoscopiste 6 weken en 3 dagen zwanger zijn. De uitgerekend datum zou zijn 5 augustus 2008. Een week later moest ik terugkomen voor een vaginale echo. Mijn baby was toen gegroeid naar 4,5 mm en het hartje was gelukkig kloppend te zien. De echoscopiste zei echter dat ie jonger was dan we dachten en dat de uitgerekende datum 18 augustus zou zijn. Ik ben niet ongerust want alles gaat goed verder, maar ik snap niet helemaal hoe dit kan, ik heb dus 1 dag nadat ik zwanger ben geworden positief getest! En de laatste 2 weken van oktober hebben mijn partner en ik geen sex gehad... is dit niet raar? Groetjes Nadia
hoi nadia, ik moet eerlijk zeggen dat ik dit ook vreemd vindt. als je zo regelmatig ongesteld was en je weet je eisprong dan weet je ook hoe oud het kindje is, daar kan met een echo wel een dag of 3 meetverschil tussen zitten maar meer eigenlijk niet. De eerste echo lijkt wel overeen te komen met je cyclus, ik vraag me af of de meting de twwede keer wel goed was. Ik zou het nog maar eens navragen. Mirjam
Hi Mirjam, Dankjewel voor je snelle reactie! Op 7 januari heb ik een afspraak bij de verloskundige, maar krijg helaas voorlopig geen echo meer denk ik. Ik heb zelf een beetje zitten rekenen en voor mezelf de uitgerekende datum een weekje vervroegd naar 12 augustus. We zien het wel! Groetjes Nadia