Beste lactatiekundige, mijn zoon van nu 3 weken oud drinkt borstvoeding. Hij doet het er prima op. 7 voedingen op een dag Nu wil ik als hij 4 weken is een dag weg. En ik wil graag ook de flesvoeding combineren met de BV. Vind ik soms makkelijker en het geeft me net iets meer vrijheid soms in mijn eigen zijn. Mijn vragen zijn. Zou ik om BV op te sparen voor volgende week 1 borst geven en de ander afkolven? Bijv in de ochtend? Of moet ik het anders aanpakken? Zou ik de middagvoeding kunnen laten overnemen door Een fles KV? En deze dan afkolven aan 1 zijde? Ik wil na deze dag ook graag blijven combineren met BV en FV. Maar weet niet of dit eigenlijk al mogelijk is? Hoop dat je me kunt helpen aan een bepaald schema.
Je kunt inderdaad een borst voeden en andere kolven. Let er op dat je borsten goed geleegd zijn. Anders gewoon tussendoor weer beide borsten aanleggen. Je kunt ook kiezen om dit bij 1 of 2 voedingen te doen in plaats van alle. Wanneer je een voeding vervangt door een kv kun je deze natuurlijk kolven, dan houd je deze voeding nog wel in stand. Op het moment dat je gaat werken en je wilt deze voeding afgebouwd hebben, start je daar op tijd mee. (geef het een dag of 5-7 dan zit je zeker goed) je slaat dan het kolven over en kolf enkel vervelende spanning. Na een paar dagen zal je lichaam het 'snappen'. Bij combineren is het makkelijker wanneer je om en om nog wel bv geeft. Dus ochtend wel, voeding daarna kv, daarna weer bv of kolven. Ook speelt mee of je kindje nachtvoedingen drinkt. Dan blijft je productie vaak makkelijker op peil. Kijk ook eens op Borstvoeding.nl | Home voor informatie van de vrijwillige borstvoedingsorganisaties. Succes!