Te lang thuis zitten

Discussion in 'De lounge' started by Piepie, Jan 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Toen mijn verlof was afgelopen ben ik de ziektewet ingegaan i.v.m een gigantische verzakking. Nu staat baby tv hier wel iedere dag even aan....en nu komt het: ik zit te lang thuis!! Ik ken de liedjes uit mijn hoofd, ik kan een perfecte imitatie van die schildpad na doen, ik weet wat er na ieder filmpje komt. Ik doe de poppetjes na...ect.
    Ik ken de reclamefolders uit mijn hoofd, ga voor de "gezelligheid" een boodschappenbriefje met koopjes maken.......zucht.......ik moet nodig weer aan het werk.

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Wat houdt je tegen om te gaan werken weer? Ik snap je probleem niet zo goed :)! Ik zit nu ook al enige tijd thuis ivm zwangerschap en heb een kleine dreumes rondkruipen/waggelen en ik heb ook wel eens baby-tv aan. Maar de meeste tijd probeer ik toch echt met hem te spelen met zijn speelgoed of laat ik hem alleen spelen. Je hoeft toch niet de hele dag baby-tv aan te hebben staan? Prima als je t wel doet, maar "zeur" dan niet. Ik heb hier ook dat ik het liedje van Charlie en de getallen uit mijn hoofd ken, maargoed na 2x iets gezien te hebben onthou je die erg simpele liedjes wel. Misschien moet je proberen om eens met vriendinnen af te spreken als de kleine in bed ligt, om een"volwassen" gesprek te hebben? Want dat is volgens mij vooral wat je mist. En waarom niet eens wat vaker lekker wandelen? Naar de kinderboerderij ofzo?

Zoals gezegd, ik herken het niet echt. Ik vind het heerlijk. Na mijn verlof ga ik waarschijnlijk ook stoppen met werken. Heerlijk om met mijn kindjes thuis te zijn :D. Wel blij als ik straks ben bevallen want nu kan ik echt bijna niks, dus ook wandelen zit er voor mij ff niet in...

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik begrijp je, TS. De hele dag thuisblijven met de kinderen is ook niks voor mij. De muren komen dan op me af. Ben je afgekeurd toen je in de ziektewet bent gekomen? Is er werk voor je in jouw sector? Sterkte!

4. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik begrijp je helemaal!
    Nog voordat mijn verlof was afgelopen hunkerde ik alweer naar mijn werk, even weg van alle baby dingetjes..

Ga er eens op uit om een leuk baantje te zoeken en onderneem wat meer buitenshuis?
    Zelf moet ik iedere dag wel naar buiten omdat de honden toch uitgelaten moeten worden maar dit zorgt er wel voor dat we niet de hele dag binnen zitten.
    Tv staat hier eigenlijk nooit aan...ben dan ook nogsteeds niet thuis in de baby programma's :).

5. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Oei!! Is een briefje met koopjes maken 'not done'? Ik maak me er ook schuldig aan ;).

Ik zou ook graag weer aan het werk gaan, maar ja....er zijn maar heel weinig parttime vacatures in mijn regio/vakgebied. Hoe is dat bij jou? Of ben je nog arbeidsongeschikt?

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,812
    19,097
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik zit nu ook lang thuis (zwangerschapsverlof, ouderschapsverlof en vakantie) Zeven maanden in totaal, ik ben nu ongeveer op de helft. Ik zag er tegen op, want ik ben eigenlijk ook niet zo'n thuisblijf-mama. Ik was ook bang dat de muren op me af zouden komen. Zeker deze tijd van het jaar!
    Maar ik moet zeggen: het valt me echt mee. Op veel momenten geniet er ik zelfs van. (Nu is dat altijd makkelijker als het je eigen keuze is!)
    Ik ga er wel regelmatig op uit. Naar de bibliotheek is hier echt een uitje. Niet alleen maar boeken ruilen, maar ook altijd even in de speelhoek. En ze hebben soms ook voorleesochtenden. Als we de stad in gaan, eten we regelmatig even gezellig samen wat bij hema. Superchique :) Ik ga soms ook even op mijn werk langs. En gelukkig kan ik soms mijn vader inzetten als speelmaatje voor m'n peuter als ik het zelf even niet meer weet.

7. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Herkenbaar! Ik zit nu al anderhalf jaar thuis:$ Ik ben half overspannen uitgevallen bij een veel te zware baan en bedacht dat ik na een half jaartje wel weer ergens aan het werk zou komen. Niet dus..
    Ik heb het een hele poos heel pittig gevonden, ik vond het niks, de hele dag moederen. Inmiddels heb ik een ritme en zie ook de voordelen. Zo is dochter regelmatig een keer ziek en hoeven we niet van alles te regelen maar ben ik er gewoon. En mijn man heeft het sinds een jaar erg druk op zijn werk en er komen allemaal veranderingen wat hem veel stress geeft, ik regel nu alles thuis wat hem veel rust geeft. Nouja, ik heb nog steeds dagen dat ik denk dat ik gek word maar over een half jaar gaat de jongste ook naar school en dan heb ik weer veel meer tijd om mijn eigen ding te doen en ga ik voor mezelf beginnen:)
    Tot die tijd is er het beste er van maken en wat mij betreft mag de lente dan ook wel weer zijn intocht doen. Lekker fietsen, buiten spelen, kinderboerderij en andere buiten uitstapjes;)

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik begrijp je ook volledig! Hoewel het leuk is met je babietje bezig te zijn hunker je toch om terug te gaan werken en je oude ritme op te kunnen nemen.... Ga ervoor zou ik zeggen, ga weer solliciteren indien het kan. Maar moet wel zeggen dat werken en een baby ook geen lachertje is. Je komt moe thuis en je werk begint dan pas... ;)

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

even baby tv uit en jimjam aan .. haha anders liedjes.

Als het lente word word het weer beter, het komt ook door het stomme weer.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Dat je het niet leuk vindt om te lang thuis te zitten snap ik...daar is niet iedereen geschikt voor, maar moet eerlijk zeggen dat je berichtje nogal beledigend overkomt naar degenen toe die ook thuis bij de kinderen zijn..

11. Roxyroxx

Dat kan ik me ook voorstellen ja. Maar misschien is TS ook vooral gefrustreerd dat ze nog steeds niet kan werken? (Die aanname doe ik dan maar...) Ik mag nl. toch hopen dat als ze gewoon gezond is ze niet de hele dag babytv heeft aan staan voor haar kind ipv dingen met hem te ondernemem....

12. tuc

tuc Niet meer actief

Dat geloof ik best..maar dan kun je dat ook anders brengen...

13. Roxyroxx

Daar heb je gelijk in!

14. sjak

sjak Niet meer actief

Ts ik begrijp je ook wel hoor! Babytv komt ook mijn oren uit! Charlie wil ik wel wat aandoen en die groene 'mannelijke' kdv nijlpaard?! hoe zit het daarmee? Haha.
    Ik heb het eerste jaar vrijwillig thuisgezeten en toen was ik er ook echt klaar mee! Ik werd er ook een beetje hersenloos van en ging me ook vervelen (verstandelijk dus!) de kinderboerderij, de speeltuin, ballorig, dierentuin, Plaswijckpark, zwembad we kwamen overal, maar oh wat ben ik blij dat ik vrij snel weer werk vond. Ik ben begonnen met twee dagen, na de zomer drie en vanaf volgende week vier dagen. Niet iedereen is geschikt om lang thuis te blijven.
    Maar waarom zit je nu nog thuis dan? Nog ziek? Of kan je niets passends vinden?

Tuc; thuisblijven kan een keuze zijn en daar jan iemand heel gelukkig mee zijn, dan hoef jij je dus niet beledigd te voelen als jij het fijn vindt?! Maar niet iedereen is hetzelfde, dus sommigen van ons beleven zo'n periode anders...

15. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    #15 allwoman, Jan 28, 2014
    Last edited: Jan 28, 2014
    Je hoeft je dingen niet persoonlijk aan te trekken hè..ze schrijft vanuit haar beleving....(en ik zit ook al lang thuis)

Ik snap best dat je er weer aan toe bent..hoe zit het met je verzakking dan? Moet daar nog iets aan gedaan worden?

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Alsof wij de hele dag baby tv aan hebben ja.

Maar snap ts ook wel, ik zit al 15 jaar afgekeurd thuis en gedwongen thuis komen te zitten is toch wat anders dan vrijwillig, hoop dat je snel weer aan het werk kan/mag.

17. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik zit ook thuis en vind het helemaal niet beledigend. Het is je eigen opvatting.

18. Wat is baby-TV? :) Wij hebben hier helemaal geen televisie eigenlijk. Mist Tobias nu al wat? ;)

Ik denk dat het ook heel erg aan iemands persoonlijkheid ligt… Ik vind het zelf heerlijk om lekker thuis om te keutelen eerlijk gezegd :) Natuurljk zijn er ook wel eens dagen bij dat ik het minder vind, maar over het algemeen weten we ons hier wel te vermaken.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben tbm maar ben amper thuis haha, ik zou het verschrikkelijk vinden.. En dat merk ik ook vaak bij moeders die vrijwillig of niet-vrijwillig thuis komen te zitten en zich vervelen.. je gaat je zelf toch niet de hele dag opsluiten met baby-tv! Maak wat van je leven, genoeg mensen in die land die je hulp goed kunnen gebruiken en waar je je nuttig kan maken of zoek iets om jezelf te ontplooien.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Dat klopt ook, maar bij mij kwam het dus wel zo over alsof tbm'ers de hele dag lijstjes met aanbiedingen zitten te maken en babytv aan zetten.

Ik zou zeggen zet je kind niet de hele dag achter de tv, maar doe wat leuks.

Share This Page