Te lang thuis zitten

Discussion in 'De lounge' started by Piepie, Jan 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    kom op zeg, waar is je humor....

2. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Inderdaad, altijd datzelfde gezeur...

ik snap best dat de muren af en toe op je af komen, komt ook door het weer, je zult zien dat het tegen de lente echt anders is.

kun en mag je nog steeds niet werken? Ga anders samen met je kindje zwemmen of op babymuziekles? even eruit, andere moeders ontmoeten en samen iets leuks doen. Hier is bv ook een mamacafe, is dat iets voor jou als het ook bij jou is?

3. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    Hier ook al 5jr gedwongn thuis en k vind dat idd anders dan vrijwillig thuis zitten, k zit door ziekte en handicap vaak verplicht in huis, kan niet altijd gaan en staan waar en wat ik zou willen.

Toen ik nog werkte droomde ik wel van thuisblijf mama, lekker fietsen enwandelen, lekker naar de dierentuin. Maar helaas.

Ik snap ts wel, hier geen baby tv, maar de dvd's van Dora kwamen me op een gegeven moment mij. Stro.. uit, en we keken echt niet de hele dag tv

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Gewoon de tv niet aanzetten helpt ook nog wel eens....

Muziek op de achtergrond en genieten van de rust.

5. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Rust..:D

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Niet?

Kindje is 5 maanden....:D Ik vind dat rust, ;)

7. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thuis met een baby van 5 maanden, heerlijk :D
    Ik heb na de 2e ook een jaar in de ziektewet gezeten, uiteindelijk niet meer terug gegaan naar mijn werk maar mijn eigen bedrijf opgebouwd. Nu dus altijd thuis, maar nooit relaxed..

8. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Haha, dat is ook zo. Die slaapjes.. heerlijk :D

9. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    3,487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    thuiszitten als je dat niet vrijwillig doet is nooit leuk..
    zelf al jaren helaas door ziekte afgekeurd en zit dus ook thuis.. ik kan door me ziekte ook niet altijd op pad en vriendinnen werken wel dus waar ga je dan heen.. nu heb ik de kleine en heb daar juist mijn afleiding aan.. op de achtergrond de radio maar echt niet de hele dag de tv aan hoor. maar snap goed dat ts graag weer aan het werk wil

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik zit nu 3 weken thuis en ben al gek aan het worden.
    Ik werkte van 18 tot 22u dus ik was wel de hele dag thuis maar ik maakte mezelf ook nuttig.

Langs de ene kant is het leuk, lekker de hele dag bij je kleintje maar je wereld is zo klein.
    Ik kan ook niks doen, iets leuks gaan doen kost geld, ik werk niet en het geld wat we hebben moeten we slim spenderen dus ik zit een beetje opgesloten.

11. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Er zit een verschil in de keuze thuis blijf mama en dus gewoon normaal uit de voeten kunnen en ''gedwongen'' thuis zitten omdat je lichaam het laat afweten. Jammer dat er meteen weer zo ''heftig'' op gereageerd word.

TS ik snap dat je het beu bent hoor zeker als je niet kunt doen wat je wil. Tja ik heb niet echt tips maar hoop voor je dat je snel weer aan de slag kunt.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Is dat heftig..om te zeggen dat je een berichtje beledigend vind..jij komt hier niet vaak zeker;)

Ik vind dat ik dat best mag zeggen. En ts mag uiteraard klagen over dat de muren op haar af komen, dat begrijp ik heel goed als je er niet voor kiest. Maar er is een verschil tussen aangeven dat je absoluut niet van thuiszitten houdt (zeker als het gedwongen is) of melden dat je merkt dat je te lang bij de kinderen thuis zit omdat je babytv uit je hiofd kent en dat je lijstjes met aanbiedingen maakt! Het is spottend bedoeld en idd mijn humor niet.

ik denk ook niet dat iedereen het humor had gevonden als ik een berichtje had geplaatst met: zo heerlijk even kindloos, die ik net als die carrieremutsen bij de overblijf heb gedumpt!!

13. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Sorry maar dat zijn echt 2 totaal verschillende vergelijkingen:(:(:(

Ts: kun je geen opleiding, of cursus gaan doen?
    Misschien vind je daar een uitdaging in?

14. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

Jan 24, 2009
    1,522
    0
    0
    Flevoland

Jij voelt aangevallen terwijl haar situatie de jouwe niet is, overigens is je laatste zin pas beledigd maar goed....

Ts: ik snap je helemaal! Het gaat ook niet om babytv maar om het feit dat je zolang al thuis bent. Hoe gaat het nu met je verzakking?

15. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Wat is dat nou weer voor rare opmerking:( Omdat ik hier misschien iets minder lang meeschrijf(dan sommige) mag ik mijn mening niet geven?? Ja ik vindt dat sommige dingen een beetje uit zijn verband gehaald worden. TS valt niemand persoonlijk aan in mijn ogen ze wil gewoon even haar hart luchten maar zoals ik wel vaker zie hier op zp komt er meteen een lading aan kritiek over haar heen.

Maar ik ga er verder geen woorden aan vuil maken want daar kom ik niet vaak genoeg voor hier;):p

16. 2jees

2jees Niet meer actief

Tja sommigen kunnen er niet tegen, die momenten heb ik ook. Maar ik doe het wel want ik vind het mijn plicht.

En er zitten ook zoveel mooie kanten aan maar die moet je wel (willen) zien.

17. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,812
    19,097
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Je slaat de plank echt mis tuc. Als jij het hebt over 'carrieremutsen' dan trek je een vergelijk met andere mensen en dan ook nog in de vorm van een scheldwoord. TS heeft het in haar bericht NERGENS over andere moeders. Lees haar bericht maar na. Ze beweert absoluut niet dat (andere) huisblijfmoeders de hele dag tv kijken en lijstjes maken. Ze beschrijft haar eigen situatie en schrijft dat het HAAR verveelt. Nergens betrekt ze daar een ander bij. Dat doe jij in dit voorbeeld en door de termen 'mutsen' en 'dumpen' ook nog eens in erg negatieve bewoordingen!

18. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Nou zeg, ik had dit topic beter niet kunnen openen:(
    Ik bedoelde het thuiszitten echt niet beledigend hoor!!
    Ik werk in een verpleeghuis als IG-er, maar heb een ernstige blaasverzakking, en daardoor heb ik dus ook een vaginawand verzakking. Dus nee, veel "activiteiten" lukt me niet omdat ik het gevoel heb alsof er iets uit gaat hangen van onder en een blaas in de knel en een pijnlijke urinebuis is echt geen pretje hoor. Maar ik heb hier echt niet de hele dag baby tv aan zeg, het was leuk / humoristisch bedoelt. En ja ik ga 1x in de week naar baby zwemmen ondanks de barbotage behandeling aan mijn schouder 2 weken geleden ( google maar eens ) en iedere dag gaan we op met de kinderwagen, spelen doen we hier ook. En vrijdag moet ik weer naar de uroloog en gynaecoloog om te praten over een eventuele operatie.
    Ben blij dat er gelukkig nog andere mensen hier zijn die me wel begrijpen, en sorry als ik weer iemand "beledig" maar wat ik las hier kwam beledigend over bij mij, schrijf dan niets.

19. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Die 'belediging' kon ik echt niet uit de openingspost halen. TS praat alleen over haar ervaringen.

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

Je moet je niet verontschuldigen. De meesten weten wel wat je bedoelt en de thuismama's weten ook dat het zeker niet beledigend bedoelt was.

Je voelt je gewoon opgesloten, de wereld word met de dag kleiner, zeker als je niet veel kan en daar moet je tegen kunnen.

Sommigen worden gek van werken, anderen van thuisblijven.

Hier nu ook weer een thuisblijfmama omdat ik zonder werk zit en ik voel me helemaal opgesloten. Gaan winkelen kost geld, dagje binnenspeeltuin kost ook geld en nu moeten we niet met geld gaan gooien omdat ik niet weet hoelang ik zonder werk zit en dat is helemaal ***

Jij kan niet veel wegens medische redenen en dan kun je niet veel waardoor je je opgesloten voelt.

Heel veel beterschap. Heftig

Share This Page