Te lang thuis zitten

Discussion in 'De lounge' started by Piepie, Jan 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Heb net barbotage gegoogled, het is niet niks. Sterkte!

2. Tuuttuterdetuut

Tuuttuterdetuut Actief lid

Jan 22, 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je helemaal hoor TS! En dan ook nog met zulke klachten. Lijkt me pittig, zeker ook omdat het niet je eigen keus is.

En Tuc, moet jij echt elk topic af om een mogelijke belediging te spotten?
    Dit was echt niet beledigend bedoeld. Jij bent wel behoorlijk beledigend naar anderen toe met je opmerking trouwens.

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Piepie: jup herkenbaar ;) en als het niet baby tv was waar je met mee kan zingen dan was het wel iets anders :p
    Heb je geen hobby oid? Of is er iets wat je erg leuk vind om te doen en wat je ook kan?
    Ik werk maar 1 of 2 dagen per week en verder ook veel thuis. Maar alles wat met creativiteit te maken heeft... Nou ja, ik kan er niks van maar ik ben nu toch het een en ander aan het proberen :)
    Soms vind ik het bijna jammer dat je niet kan extreem couponingen ( ojee schrijf ik het wel goed :)) hier in Nederland :D

4. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Idd, de pot verwijt de ketel..

5. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Weet je wanneer ik het doorhad?! Toen ik om 9 uur smorgens de aardappels al geschilt had en baalde als ik koffietijd miste haha...

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Goede tip van Sterre82! Lijkt mij inderdaad ook lastig om tegen je zin thuis te zitten. Ik had er al last van tijdens het verlof na de geboorte van mijn oudste, en dat was maar 12 weken.
    Pas daarna ben ik begonnen met naaien, haken, breien. Ik denk dat ik me nu wel iets beter zou kunnen vermaken dan toen. Al zou ik permanent thuiszitten nog steeds moeilijk vinden.

Dus misschien eens wat proberen qua handwerken?

7. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Als ik straks weer ga werken dan worden het avonddiensten en op den duur weer nachtdiensten zodat ik overdag thuis ben. Dan ben ik toch ook een soort van thuis blijf moeder?

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dat had ik ook, ik was overdag lekker thuis en om 18u ging ik werken. Ideaal!
    Je bent dan toch een beetje een thuisblijfmama maar je bent ook even "weg" je blijft wel continu aan je kleintje denken en je mist het ook wel, ook al is het niet veel maar even iets anders is goed.

9. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Ja ik zou ook wel extreem couponing willen doen:D Al die koopjes...heerlijk!
    Mijn lijstje ligt al klaar voor morgen, dan gaan Julian, Missy onze hond en ik weer op pad koopjes scoren.

10. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    1..1,2,3..1,2,3,4,5..6,7,8,9..9,10... pfff :p ik kan ook alles mee zingen zowat. Mis het werken soms ook wel eens, maar om heel eerlijk te zijn kan het gewoon niet uit.

En om Ivan nou naar de opvang te brengen 3 dagen en er niks voor terug te krijgen financieel gezien.... dat vertik ik.

11. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Ja die kinderopvang prijzen zijn gewoon belachelijk, ik schok er van toen ik hoorde wat het koste.

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Oja héérlijk! Koopjes jagen = topsport :D
    Ik spit ook altijd de reclame door en dan heb ik een blocnote en pen erbij liggen :):p:D

13. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Ik heb helemaal geen folders gekregen, dus heb ik op internet de folders door gespit ( erg hé, hihihi ) maar ik kan wel morgen m'n slag slaan:D

14. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Ik heb nog nooit koffietijd gezien, ga dat morgen kijken

15. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik snap je volledig, ik ben door een ongeluk tijdens de zwangerschap thuis komen te zitten en zit daar nog steeds:(
    Ik kan weinig, kom zeker niet iedere dag buiten en als ik al buiten kom ben ik blij met een wandelingetje van 15 min. Eigenlijk ben ik al blij als ik me een dag red alleen met mijn dochter, vaak komt er hulp. Ben blij dat mensen willen helpen maar zou het veel liever zelf doen. En veel meer leuke dingen doen samen, ik had me de zwangerschap , maar nog belangrijker het eerste jaar met een kindje zo anders voorgesteld. Als ik anderen hoor dat ze na hun verlof balen dat ze weer moeten werken, dan denk ik wees blij dat je kunt werken, kon ik dat maar, want dat zou betekenen dat ik thuis ook veel meer kan doen. ( hoop niet dat ik iemand hier mee beledig;))

Ts, heel veel succes met je evt operaties en herstel, dat je maar snel mag denken, bah ik moet alweer weg, ik ga baby tv missen ( BAM BAM wil ook spelen) :p

16. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,812
    19,097
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Hahaha, eerst Dr. Phil kijken hè, dat zit ervoor! Ik ben helemaal erg... Tijdelijke thuisblijfmama met een kind dat nog 1 dag per week naar de gastouder gaat. Dan heb ik dus inderdaad tijd om een halve ochtend tv te kijken. Echt erg!
    Toch bevalt het me onverwachts goed, bedacht ik mede door dit topic. En vandaag liep ik langs de school waar ik werk en bedacht ik ineens... Ik mis het niet eens echt. Dus misschien ga ik wel proberen om na mijn zwangerschapsverlof en betaald ouderschapsverlof ook nog een paar weken onbetaald verlof te nemen, zodat ik pas na de zomervakantie weer hoef te beginnen. Als ik dat doe ben ik in totaal 11 maanden thuis. :) En dat terwijl eerst 7 maanden thuis zitten me al erg lang leek. Maar eerst maar eens kijken wat dat financieel doet. Ik zou onze zoon dan trouwens niet meer naar de gastouder laten gaan (na de zomervakantie gaat hij naar school dus dan moet hij toch weer ergens anders wennen.) Dat scheelt dan natuurlijk ook.

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Piepie: gihi ik heb zo'n reclame-app op m'n iPad.. Maar ik geef toe, daar kijk ik alleen in als het écht nodig is :p

Tupp: haha ja dr Phil... En dan 's avonds weer opzetten en denken, hé die heb ik vanmorgen ook gezien.. Ach ja *kijkt nog een keer* :D

18. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

De pot verwijt de ketel en is zelf geen haar beter....jammer.

Overigens snap ik niet zo goed dat de openingspost jou zo raakt. Als ik nl de keuze zou maken thuisblijfmoeder te worden en ik zou hier 100% achter staan zou het me echt niet uitmaken als iemand het zou hebben over boodschappen lijstjes en baby tv.

Ts ik snap je gevoel heel goed hoor, zeker omdat je er niet zelf voor hebt gekozen en dus ook niet achter het thuis blijven staat. Door je de verzakking kun je weinig ondernemen (wat logisch is anders had je misschien ook wel wat werkzaamheden kunnen verrichten). Bij mij zouden de muren ook op me af komen. Ik ben zelf een bezig type en heb 4 maanden met mijn been in het gips gezeten toen we nog geen kinderen hadden. Ik heb me nog nooit zo vreselijk gevoeld omdat ik thuis zat en echt gebonden was. Ik heb door omstandigheden een tijdje getwijfeld te stoppen met werken ondanks dat ik een goede verdeling heb tussen werk en thuis. Maar noem me maar een carrière muts die haar kinderen 2 dagen per week bij de overblijf dumpt.... Ik ben er een veel gezelligere mama door, de kinderen worden echt níet slechter van een uurtje overblijven en we hebben een bak extra geld waar we als gezin hele leuke dingen van kunnen doen. En nee.... Ik voel me niet aangesproken door de uitspraak van tuc. Op deze manier werken, is mijn eigen weloverwogen beslissing en hier sta ik 100% achter en het maakt me absoluut niet uit wat anderen daar van vinden.

19. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,812
    19,097
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Haha, zo erg is het hier nog niet hoor Sterre!

20. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Weet je wat pas erg is.....toen ik op controle bij de gynaecoloog kwam met 40+4 en er verteld werd dat ik moest blijven, ik mocht nog wel even naar huis om mijn spulletjes te halen en de honden uit te laten en een boterham te eten. Aangezien ik al een boodschappenlijstje had gemaakt met de hamster aanbiedingen van AH ( zit op 400 meter van het ziekenhuis ) ben ik toch even snel de aanbiedingen wezen scoren, tsjaa ik moest toch ook wat te eten / knabbelen en wat te drinken hebben voor in het ziekenhuis.
    Ik werd ingeleid vanwege zwangerschapssuiker en ik hield heel veel vocht vast, maar ik voelde me prima en van mij had de kleine nog wel mogen blijven zitten tot hij vanzelf vanplan was om te komen.

Share This Page