Sinds afgelopen weekend is het feest en trappelt onze man net zo lang tot het lakentje of dekentje onderin de wagenbak of de wieg ligt. Strak instoppen heeft geen zin en van inwikkelen wordt hij boos en gefrustreerd (geprobeerd onder leiding van de kraamhulp). Wordt het tijd voor een slaapzakje, of is dat te vroeg? Of heeft iemand andere tips? Ik ben bang dat ik hem binnenkort met zijn hoofd onder de dekens vind, ik vind het doodeng zo!
Op zich is het een rustige baby. Hij kan wel wat om zich heen maaien met zijn armpjes, maar hij ondervindt daar -in mijn beleving-niet echt hinder van. Hij slaapt goed in en door, tenzij hij last van krampjes heeft. En vooral bij dit laatste moet hij gewoon even trappelen en ook dan gaan de dekens af.t
Ik zou een slaapzak kopen. Bij Hema en prenatal heb je hele kleine slaapzakken. Hier is het zonder slaapzak ook altijd lakens eraf trappen
Haha, herkenbaar. Mijn zoon is inmiddels 6 weken maar vond 'm van het weekend zelfs bovenin z'n bed terwijl ik 'm toch echt onderin neer had gelegd.. Vraag me nog steeds af hoe die dat voor elkaar heeft gekregen.. Hema heeft inderdaad kleine maatjes slaapzakken, kraamhulp zei bij ons wel opletten dat het hoofdgat niet te groot is dat ze erdoor naar beneden zakken, als je snapt wat ik bedoel..