ritueel bij het babyzwemmen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door iets nieuws, 4 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iets nieuws

iets nieuws Niet meer actief

Hallo,

Donderdag ga ik voor t eerst babyzwemmen met Merijn. Ik heb geen idee hoe je zoiets aanpakt met aankleden, douchen etc en dan ook nog jezelf verzorgen. Waar doe je dat in het zwembad enz.

Kan iemand die dit weet of doet dit eens kort voor mij beschrijven?

Alvast bedankt,

Groetjes Kim

2. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ben heel benieuwd hoe mensen dit doen. Wil namelijk ook gaan zwemmen met Fleur maar zie op tegen de heisa ervan!

We zijn wel eerder gaan zwemmen met haar met zijn 2-en maar ook toen was het chaos met het zoeken van een leeg kluisje, codes bedenken, drukte etc. sjonge sjonge.... voor 20 minuten in het water. Wel had ik toen mijn eigen badpak thuis aangedaan dus ik kon bij de aankleedkussens gewoon strippen.

Een grote tas denk ik en je spullen mee naar het zwembad. Heb je dat met een kluis iig niet. Douchen thuis denk ik! Maar goed, het ligt natuurlijk aan het bad en hoe handig het is ingedeeld allemaal in de aankleedruimtes.

Succes! Laat maar weten of het leuk was.

Marijntje

3. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Mijn man gaat meestal met haar in het water dan doe ik haar omkleden (er liggen verzorgingsmatjes klaar). Met het douchen eigenlijk hetzelfde, mijn man douched samen met haar af, geeft haar daarna aan mij en ik kleed haar weer om.

Zou ik nu alleen zijn dan neem ik haar mee (in de maxicosi, die trouwens bij ons tot bij het bad mee mag) en kleed ik me eerst om en daarna haar.
    En als we klaar zijn anders om, kleed ik eerst haar aan en dan mezelf.

veel plezier

4. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    bij ons is het in een klein zwembad dus geen kluisjes alles blijft lekker in de grote kleedkamer daar zijn tafels waarop je hem/ haar kan omkleden
    zelf doe ik thuis me badpak al aan en akn ik daar Teun alleen nog doen uit het water doe ik eerst teun en dna me zelf teun zit dan met een koekje in de buggy...en douchen doe ik lekker uitgebreid thuis...meestal is hij zo moe dat hij eerst wil slapen dus is het pas aan het eind van de dag...bij ons is het een ozonbad dus geen chloor dat scheelt ook kwa lucht...enne niet teveel menemen hoor....1 handoek + hydrofielluier om afte drogen is voldoende evt badkeep.....en 1 handoek voro je zelf en makkelijke kleertjes aan doen evt joggingbroek met truitje schiet je zo aan....

5. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    hier mag ook de maxi cosi tot aan het bad mee, daar kun je je kindje omkleden, ik kleed me vooraf al om in een hokje, ze hebben hier grotere hokjes zodat de mc mee kan. Na afloop samen douchen, daarna kleed ik eerst Tim aan en ik heb een grotere handdoek die even bij mezelf omhang, het is hier niet koud dus dat kan makkelijk. Daarna mc weer mee in het hokje (tim slaapt dan als een roosje!) en idd iets makkelijks aan dan ben je zo klaar. vind het qua gedoe wel meevallen.

Veel plezier als je gaat!

6. Oopsie

Oopsie Actief lid

23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik ga altijd alleen en de eerst keer was het echt een gestress. Nu weet je beter hoe alles moet en is het nog steeds een gedoe, maar te doen.

Mijn eigen badpak heb ik thuis al aan. Anna trek ik 'm ook thuis aan en dan met badpak zo in het skipak in de maxi cosi. Dan neem ik haar mee en kleed ik eerst mezelf uit in het kleedhokje, doe mijn jas en schoenen en waardevolle spullen in het kluisje.
    Alles om Anna om te kleden neem ik mee in een grote tas. Dan ga ik de andere ruimte bij het zwembad in en kleed ik haar uit op het aankleedkussen dat daar ligt.
    Ik neem dan alleen een badcape mee richting het zwembad zelf en de rest blijft in de ruimte onder de aankleedkussens staan.

Uit het water doe ik haar gelijk in de badcape. Vervolgens ga ik haar bij de aankleedkussens aankleden (ik neem een pakje dat uit 1 geheel bestaat of gewoon iets makelijks en warms) en zet haar weer in de maxi cosi. Tegen die tijd ligt ze al half te slapen. Dan neem ik haar weer mee het kleedhokje in en kleed ik mezelf aan. Douchen doe ik thuis.

Oh en niet vergeten, in sommige zwembaden krijg je bij de kassa een bonnetje en dat moet je bij de zwemzaal inleveren, als bewijs dat je voor het babyzwemmen hebt betaald. Heel irritant als je dat de eerste keer niet weet en dus dat bonnetje nergens kunt vinden, en met 1 kind op mijn arm is dat lastig zoeken.

7. luuus

luuus Niet meer actief

vanaf hoeveel maanden kan je ong gaan babyzwemmen wete iemand dat ?

8. Oopsie

Oopsie Actief lid

23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Na de eerste prikken mag je.
    Maar in het begin kan het wel te lang en te koud (ondanks verwarmd water) zijn voor je kindje. Ik ben in het begin ook eerder weggegaan.

9. luuus

luuus Niet meer actief

ik was het nu ook nog nie van plan kvind dr nog iets te klein dr voor..:D thnx lijkt me in ieder geval erg leuk om te doen met je kleintje!

10. Niet meer actief

Het scheelt ook per zwembad, ik was van plan met 3 maanden te gaan, maar het is hier pas vanaf 6 maanden en er is een onwijs lange wachtlijst voor :( En sommige baden houden zelfs 9 maanden aan. Erg wisselend dus.

11. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    gewoon navraag doen.... hier in heiloo is het vanaf 4 mnd maar in alkmaar vanaf 1 jaar

12. luuus

luuus Niet meer actief

ook apart dat'de leeftijdsverschillen daar zo verschillend in zijn.. zijn wel de baden zonder chloor met babyzwemmen?

13. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Toen Milou 10 weken was, zijn we begonnen met babyzwemmen. We hebben wel bewust gekozen voor een zwembad met zoutwater.
    Ik neem haar altijd in de maxicosi mee. Ik kleed me dan om in een groot kleedlokaal. Daar laat ik dan mijn kleren liggen. Milou ligt dan gewoon in de maxicosi.
    Naast het zwembad ( bij het verwarmde gedeelte) is een grote met aankleedkussens. Daar verzorg ik Milou dan.
    Ik neem wel altijd een korte badjas mee voor mezelf. Als ik Milou eerst moet verzorgen is het toch wel koud.
    Douchen doe ik nooit met Milou. Dat is veel te vermoeiend voor haar. Meestal ligt ze al als ik me aankleed in de maxicosi te slapen. En waar de douches zijn, vind ik het voor haar veel te koud. Dat doe ik later op de dag thuis wel.

Succes en heel veel plezier!

14. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    ik lees mijn berichtje net nog even. ik bedoel dus grote lange tafel met aankleedkussens. Zo stond het er een beetje gek!

15. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Luuus hier in Heiloo is het met Ozon en in alkmaar met chloor...

16. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ik doe thuis mijn eigen badpak al aan. Tijn gaat mee in de maxicosi en blijft daar lekker in zitten terwijl ik me omkleed. Naast het bad staan grote tafels met aankleedkussen. daar kleed ik tijntje om en laat mijn spullen ook gewoon daar staan. Ik vind kluisjes enzo idd een gehannes.
    Na het zwemmen stap ik even een paar tellen onder de douche om het chloor water van ons af te spoelen. Daarna sla ik mezelf een handdoek om en verzorg eerst de kleien man. Vervolgens gaat hij de MC in en kleed ik me om in de grote kleedkamer.
    Ik ga met mijn vriendinnen altijd eerst nog even iets drinken in de kantine zodat de kleintjes nog even op temperatuur kunnen komen. Ze koelen toch wel flink af en om dan meteen naar buiten te gaan is vragen om verkoudheid (mijn mannetje is daar erg gevoelig voor)

Bij ons mag je trouwens babyzwemmen als ze de eerste prikjes hebben gehad. Ben zelf met 8 weken begonnen, maar stopte dan wel eerder anders werd hij te koud

17. iets nieuws

iets nieuws Niet meer actief

Hallo!

Hier zijn we dan weer. Het zwemmen was echt een succes. Merijn vond het heel leuk.
    Ik heb idd mijn badpak al thuis aangetrokken. Aangekomen in het zwembad moest ik mezelf eerst omkleden in een hokje. Dus Merijn in de MC en ik samen in zo'n hokje. Spullen in de supergrote sporttas die ik had meegenomen en op naar het bad.
    Daar heb je allemaal hoge tafels met aankleedkussens. Daar heb ik Merijn omgekleed en konden we gaan zwemmen.
    Na het zwemmen heb ik hem ingezeept en daarna met hem onder de douche gegaan. Toen heb ik hem zijn badjas aangetrokken en in de MC gezet. Ik ben toen zelf even gaan douchen.
    Daarna Merijn weer aangekleed en op naar het hokje. Toen ik helemaal aangekleed was, heb ik Merijns vest pas aangetrokken anders was het wel heel warm.

Eigenlijk ging alles wel heel goed.

Alleen nu niet meer zo......

Hij heeft echt heel erge krampjes (al vanaf ongeveer twee uur na het zwemmen) Ik vraag me dus af; komt dat van het ingeslikte water of van het frisfruitje van gisteren (appel, banaan, aardbei).

Herkent iemand dit misschien?

In ieder geval bedankt voor alle reacties.

Ik heb er zeker wat aan gehad.

Groetjes Kim

Deel Deze Pagina