Te lange luteale fase

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Linnn, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnn

Linnn Actief lid

23 jul 2010
    195
    0
    0
    Hallo allemaal,

Wie heeft hier verstand van?

Ik heb een onregelmatige cyclus... Nu ben ik al aan het afvallen via het ziekenhuis omdat ik overgewicht heb.
    PCOS is niet aan de orde, ik ben regelmatig geprikt.

Zij denken dat de verklaring ligt dat vet de rijping van eicellen kan blokkeren. (Signaal tussen hersenen en eierstokken wordt verstoord).
    Nu weet ik 99% zeker dat ik 24 augustus een eisprong heb gehad. Ik had een positieve ovulatietest en mijn temperatuurkaartje zei hetzelfde.

Nu zit ik op dag 26 in de luteale fase.. Ik las op internet dat boven de 18 dagen zeer zeldzaam is. Ik ben dus nog steeds niet ongesteld.
    Zwangerschapstesten heb ik gedaan, allemaal negatief. Wel veel buikkrampen gehad, week voor NOD. Gevoelige tepels/borsten ook gehad, nu al iets minder.

Ik heb pas in oktober weer een afspraak in het ziekenhuis, dus ik hoop dat hier iemand is die hier misschien verstand van heeft.

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Kun je een link naar je kaartje plaatsen? Lichaamsgewicht kan idd invloed hebben op wel of geen eisprong, maar op de lf lijkt me niet.

3. Linnn

Linnn Actief lid

23 jul 2010
    195
    0
    0
    Dat lijkt mij dus inderdaad ook niet.
    Mijn kaartje is niet zo netjes hoor, ik had niet getemperatuurd vanaf 1e dag menstruatie (wist niet dat dat moest) en ik heb na die 36.4 niet meer getemperatuurd omdat ik toen wist dat het kansloos zou worden.
    Maar mijn ovulatietest vas 24 augustus positief, dus komt wel uit met het kaartje!

Bekijk bijlage 184250

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Heb je je ovutesten wel doorgedaan, of ben je daarmee ook gestopt nadat je je ei dacht te hebben?

Op basis van deze gegevens kun je namelijk vrij weinig zeggen... het kan namelijk heel goed zijn dat je pas na de 36.4 je ei hebt gehad, maar dat je LH piek eerder is geweest.

Je ei kan dus verlaat gesprongen zijn.

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Op basis van je kaartje denk ik niet dat er een eisprong is geweest, ja, je hebt een paar dagen een iets hogere temp, maar van de 5 dagen waren er 4 op een ander tijdstip. Dat je niet vanaf dag 1 hebt getemperatuurd is nog niet zo'n ramp, maar je had beter wel door kunnen gaan tot je nieuwe ongi. Op die manier krijg je meer inzicht in je cyclus.

6. Linnn

Linnn Actief lid

23 jul 2010
    195
    0
    0
    Oké!

Heel erg bedankt voor de reacties.. Ik had op 25 augustus weer een ovulatietest op hetzelfde tijdstip gedaan en de streep was toen duidelijk minder!! Daarna niet meer verder getest, want ze waren op. Ja het is lastig, maar ik was er echt wel van overtuigd dat toen mijn eisprong was. Maar het kan dus zijn dat er tegenaan heeft gezeten en dan toch niet of later gesprongen is? Pff wat een gedoe allemaal.. Maar van een extreem lange luteale fase heeft dus niemand gehoord? Dat is dus schijnbaar echt zo goed als onmogelijk?

7. Linnn

Linnn Actief lid

23 jul 2010
    195
    0
    0
    Nou, menstruatie is begonnen. Erg onduidelijk allemaal. Ik ga deze maand beter testen.

Deel Deze Pagina