Peuterbed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meijke, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

We hebben het peuterbed in huis gehaald. We zijn binnenkort een paar dagen vrij, dus dan willen we overgaan.

We hebben nu haar deur vaak op een kier, maar als ze uit bed kan moet ie dicht lijkt me. Klink omhoog? Traphekjes? Stopcontact waren al veel eerder beveiligd. In haar commodekast zit ook nog wel het een en ander wat er uit moet.

Hoe hebben jullie dit gedaan? Waar moeten we nog meer aan denken? En deur open vindt ze geloof ik wel fijn, maar dat gaat dan toch niet?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    deur open gaat hier wel, als de andere deuren op de overloop dicht zijn + het traphekje dicht. Dan is de overloop ook veilig.

Verder inderdaad opletten dat haar kamertje veilig is en vooral ook opletten dat er niets staat wat ze kan gebruiken om te gaan klimmen. Eventueel ook ramen beveiligen...
    Onze oudste was 2 toen ze in 1 meter hoge vensterbank stond (via een speelgoed bak, op z'n kop gezet, op de radiator op de vensterbank) met het raam op een kier...

3. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Hier blijft de deur ook open. En atuurlijk traphekjes, maar dat hebben we al een hele tijd. Verder zijn de andere kamerdeuren dicht en de ramen op de haken of dicht.
    Ik weet eigenlijk bijna zeker dat ze uit zichzelf nooit uit bed zou komen, want dat doet ze smorgens ook niet als ze wakker is, maar kan er toch nooit 100% op vertrouwen.

En anders kinderbeveiliging op deuren en lades die ze niet open mag trekken.

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Wij hebben de deur wel dicht.

We dáchten dat ze nog niet bij de deurklink kon, maar een week of 2 geleden stond ze na een middagslaapje opeens beneden. Oeps. Gelukkig hadden we haar geleerd hoe ze de trap af moest. We hebben boven geen traphekjes. Nu hebben we haar klink gedraaid.

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik vind je kindje eigenlijk nog wel jong hoor voor een peuterbed, mag ik vragen waarom je je kindje nu al in een peuterbedje wilt laten slapen?

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

We hebben het traphekje dicht, omdat we bang zijn dat ze slaapdronken de trap afkukelen. Zoon gaat inmiddels zelf naar boven en beneden (vanaf 2j1mnd). De kamerdeur staat open, dicht vinden ze hier niet fijn. De andere deuren staan ook open, maar we hebben nergens gevaarlijke dingen, ze kunnen er hooguit een bende van maken door alles uit de kast te halen (nooit gedaan door ze).

De ramen zijn wel beveiligd en de badkamer krijgt zoonlief niet open. En de deur van de waszolder zit op een hoge knip, kan dochter ook niet openen.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    De deur wil ze sinds kort een stukje open hebben. Die doen wij dicht als we gaan slapen.
    Traphekje zit hier wel dicht om te voorkomen dat ze half in slaap naar beneden wandelt. Ze kan prima de trap zelfstandig af maar dan wel als ze goed wakker is.
    's Morgens roept ze ons of ze komt naar onze kamer toe, s middags roept ze bij het traphekje.
    Ik vind het hier belangrijk dat als er s nachts wat is, ze naar ons toe kan komen. Dus daarom geen klink omhoog maar een traphekje.

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Bedankt meiden fijn! We wachten zo lang mogelijk, want ze is idd nog klein, maar de liefde met haar ledikant is een beetje over ;).

9. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Wij hebben een huis met van die brede houten deurposten. We hebben in de post van haar slaapkamer deur het "trap"hekje geplaast.

Ze blijft zo op haar eigen kamer.
    De deur blijft gewoon open.
    Ze kan niet zomaar deuren openmaken en boven overal rond lopen.
    En ze kan niet de trap af.
    En wij hebben prive.
    Ze kan niet bij gevaarlijke dingen komen zoals cosmetica en schoonmaak middel wat ik boven heb staan.

Ze kan hooguit op haar kamer haar kleding en luiers uit de kast pakken en zo een zooitje maken;):D

10. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Dat was ook precies mijn vraag!

Een vriendin van mij heeft toen haar zoontje zelfs nog wat jonger was hem overgedaan naar een peuterbed omdat zij ook het idee had dat hij zijn ledikant zat was. Nou leek het eerst goed te gaan maar uiteindelijk hebben ze er (nog steeds en hij is nu bijna 2.5jaar!!) veel werk mee. Hij slaapt nu slechter dan in zijn ledikant waarvan ze dus dacht dat hij het zat was. Hij komt constant uit bed en is dus veel wakker.

Zij hebben een traphekje bovenaan de trap en de deuren wel dicht maar hij kan ze zelf open maken wat hij dus ook doet en dan staat hij een aantal keer bij hun op de kamer midden in de nacht.

Denk dus dat het traphekje tussen de deur nog niet zo'n gek idee is of idd de klink omhoog.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn dochter is er aan het begin een paar keer uit gekomen, maar we kunnen nu gerust haar deur open laten staan. Als ze waker word, blijft ze in bed spelen en roept me. Heeeeel soms als ze 's avonds niet wil slapen glipt ze uit bed en gaat op de grond spelen, maar dat is misschien 3x geweest afgelopen 4 maanden. Hier is dus het enigste: traphekjes dicht, babyfoon op de kamer. En ff kijken of ze goed ligt 's avonds ( ze is 1x uit bed gevallen ondanks bedrekje )

Deel Deze Pagina