Pilplanning vakantie

Discussion in 'Anticonceptie' started by Fransa, Jul 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fransa

Fransa Niet meer actief

Onze vakantie staat over ruim 3 weken voor de deur en ineens bedacht ik mij dat ik het niet zo handig heb uitgekiend met het timen van het nemen van de pil en de vakantie.

Het zit zo; we gaan de eerste 2 weken van augustus op vakantie. Precies in de week voor we weggaan heb ik de stopweek van de pil. Geen probleem dus. Inderdaad, alleen was ik even vergeten dat ik na een weekje thuis nog weer 2 weken van huis ben (dit keer voor m'n werk). Tijdens die 2 weken zou ik eigenlijk ook niet ongesteld willen worden, maar als ik de pil volgens normaal ritme slik zou m'n stopweek in de eerste week van die 2 weken weg vallen. En daar heb ik dus geen zin in.

Nu zit ik te bedenken wat ik het beste kan doen. Nu na 2 weken pil slikken al een stopweek inlassen en daarna 3 weken slikken of moet ik bij de volgende ronde 2 strips achter elkaar doorslikken.

Bij de eerste optie (mijn voorkeur) weet ik niet of het wel werkt (wat betreft ongesteld worden in de stopweek na 2 weken) en bij de 2e optie ben ik bang dat ik last ga krijgen van doorbraakbloedingen.

Ben nu eigenlijk vooral benieuwd of iemand mij kan zeggen of het mogelijk is na 2 weken al te stoppen met de pil of dat dat gewoon niet zo handig is....

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou m doorslikken, je kunt wel na 2 weken stoppen maar misschien laat je stopweek dan wel op zich wachten?

3. Senais

Senais Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    3,089
    0
    0
    Gewoon doorslikken. Ik zou niet eerder stoppen want volgens mij werkt ie dan ook niet naar behoren. Ik moet eigenlijk vanavond mijn laatste pil slikken en zou dan zondag ongesteld moeten worden...dan gaan we op vakantie. Ik slik hem dus gewoon door. Niks aan de hand en doe dat wel vaker :)

4. Fransa

Fransa Niet meer actief

Doorslikken lijkt me op zich ook prima alleen heb ik vaak last van doorbraakbloedingen als ik dat doe en dat hang ik nog steeds. En daar heb ik dan zo weinig zin in. Ben nu na de bevalling in januari aan een nieuwe pil begonnen en heb het met die ook nog niet uitgeprobeerd...

5. Bloempje19831

Bloempje19831 Actief lid

Jul 12, 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke pil slik je? Ik heb wel eens drie maanden de pil doorgeslikt.. Ik moet zeggen dat ik me na drie maanden erg opgeblazen voelde, maar ik heb geen last gehad van doorbraak bloedingen ofzo..

Volgens mij is het niet zo verstandig om na twee weken te stoppen met de pil aangezien je dan ergens in het midden stopt en je dus misschien geen ongesteldheid krijgt maar juist als je weer aan de pil bent begonnen..

6. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Het zou misschien kunnendat je niet ongi word als je stopt na 2 weken... Ik persoonlijk had er nooit last van als ik stopte daarna netjes ongesteld..
    Logisch aangezien je stopt met de hormonen(de pil) je lichaam merkt dt en de ongi komt....:)

Share This Page