Te lange tijd tussen termijn en twintig weken echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door hummeltje1990, 21 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje1990

24 sep 2013
    85
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hallo,

Ik ben nu bijna 12 weken zwanger.

Bij 10 weken heb ik een echo gehad en daar zag alles er prima uit en het hartje klopte.
    Aankomende donderdag ga ik hopelijk voor het eerst het hartje horen.

Ik doe al nachtenlang geen oog dicht omdat ik me zo druk maak. De tijd tussen de echo's zijn voor mijn gevoel zo ontzettend lang, er kan in die 10 weken van alles gebeuren....

Ook de tijd tussen de echo en het horen van het hartje is naar mijn gevoel zo lang.

Ik weet dat het misschien een normaal iets is om onzeker te zijn, maar ieder pijntje die ik nu voel, link ik aan iets ernstigs...

Iedere dag denk ik, zal ik de vk bellen met een 'smoes' om maar even mijn kindje te kunnen horen. Ik doe dit niet, andere mensen met spoed moeten uiteraard voorrang krijgen. Maar wat een onzekere gedachte is dit.

Is er iets, waardoor ik dit onzekere gevoel wat meer los zou kunnen laten? Tips ofzo?

Alvast bedankt !!!

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,
    Wat vervelend dat je zo onzeker bent. Misschien kun je met je verloskundige af spreken dat je iets eerder kan komen dan de gebruikelijke vier weken? Misschien kun je een pretecho laten maken bij een week of zestien bij een pretecho bureau? Dan heb je alweer eerder iets om naar toe te leven. Meestal wordt de onzekerheid wel minder zodra je het kindje gaat voelen bewegen. Soms kan een coach je hier ook bij helpen om je angsten en onzekerheden te relativeren. Veel erover praten met je partner of vriendinnen kan ook helpen. Hierdoor spreek je het uit en blijft het minder in je 'hoofd' zitten. Bedenk ook voor jezelf wat jou rust en vertrouwen kan brengen. Soms kan mindfulness of yoga hier ook bij helpen.
    Succes,

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina