te langzame hartslag embryo 8 weken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by manon31, May 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    Hoi,

Ik ben 8 weken zwanger en heb gisteren mijn eerste echo gehad. We zagen het hartje wel kloppen maar dat ging ogeveer even snel als mijn eigen hartslag. De gyn schrok ervan en zei dat ze het nog nooit had gezien...
    Nu moeten we maandag terugkomen om te zien of het maar een momentopname was of of misschien het hartje zelfs wel gestopt is...

Wat is jullie bevinding over een hartje bij 8 weken? Hebben jullie het wel vaker gezien en moet ik me idd zorgen maken? Ik lees zoveel verschillende dingen namelijk...ik krijg zelfs een week tot week brief waarin staat dat 60 p.m normaal is bij 8 weken, maar dan was zij toch niet zo geschrokken lijkt me...
    Hoe snel hoort het te gaan en kan het zijn dat hij/zij bijv. sliep ofzo? Of dat het hartje nog moet aansterken of op gang moet komen ofzo?

Mijn zwangerschapssymptomen zijn er trouwens allemaal nog, flink misselijk 's ochtends en ik heb voor de zekerheid een testje gedaan die heeeeel positief was...
    En de embryo was 14,2 mm wat wel goed was zei ze...

Ik hoop dat iemand mij nog voor maandag antwoord kan geven en onze onrust een beetje kan wegnemen....
    alvast bedankt en groetjes
    Manon

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het is goed dat ze je terug laat komen want dit is inderdaad te langzaam. Je verwacht toch dat het hartje minstens 120 slagen per minuut klopt en dat het variabel is. In rust mag het lager zijn, maar onder de 100 is niet goed. Ik kan niets voorspellen, maar ik zou er wel rekening mee houden dat het eventueel niet goed afloopt.

Mirjam

3. manon31

manon31 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    1,726
    0
    0
    Ridderkerk
    hoi Mirjam,

bedankt voor je eerlijke antwoord...helaas hebben we vandaag te horen gekrgen dat ons kindje inderdaad niet meer leeft...

Share This Page