1 middagslaapje, meteen een lang slaapje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lob, 10 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Mijn zoontje is nu bijna 13 maanden en is enorm aan het rommelen met zijn slapen.

Hij sliep voorheen meestal 2x2 uur, sinds een paar weken nog maar 2x1,5 uur en een week geleden is het rommelen begonnen.

Ondanks dat ie moe is, krijg ik hem 's ochtends of juist 's middags niet meer in zijn bed. Hij gaat constant staan, en gooit zijn spenen de hele tijd uit bed. Niet moe genoeg dus denk ik dan... en na een half uur proberen haal ik hem er weer uit.

Maar als ik hem 's ochtends beneden houd tot na de lunch (ongeveer tot 12.30 uur) en hem dan ik bed leg, dan slaapt ie maar 1 uur en blijft de rest van de dag wakker. Zoals je begrijpt is ie dan niet zo gezellig meer ;).

Ik hoor om me heen altijd dat de meeste kinderen een middagslaapje doen van ongeveer 2,5/3 uur.
    Is het gebruikelijk dan het even duurt voordat ze weer zo lang gaan slapen?
    Ik ben erg benieuwd hoe het met jullie kindjes is gegaan!

2. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Hij moet er gewoon weer even aan wennen. Als je een schema omgooit is dat nooit in 1 keer gewend.
    Mijn dochter sliep 's ochtends 1 uur en 's middags 3 uur.
    Sinds maandag krijgt ze nog maar 1 dutje, 's middags, en de laatste dagen sliep ze dan maar 2 uurtjes. Het is gewoon wennen denk ik.

3. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Ik denk ook dat het wennen aan een nieuw ritme is idd. Mijn zoontje ging van de één op de andere dag nog maar 1 keer per dag naar bed en de tijden waren toen in het begin ook nog vrij rommelig. Soms idd maar 1 uurtje:$. Gelukkig heeft hij er uiteindelijk weer een goed ritme in gekregen en slaapt nu 's middags zo'n 2,5/3 uur.

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier wel in 1 keer over gegaan, ze wilde van de 1 op andere dag smorgens niet meer.
    maar die gaat om 1 uur op bed en om 4 uur moet ik haar er echt uithalen, sinds ze ziek is geweest (toen expres wat langer laten slapen) kan ze zelfs tot 5 uur op bed liggen en om 7 uur er ook weer in, maar ik haal haar er om 4 uur gewoon uit,

5. anno1977

anno1977 Actief lid

27 apr 2008
    171
    0
    0
    Hier ging dat heel geleidelijk. Op de kinderopvang hielden ze haar soms 's ochtends op omdat ze zo lekker aan het spelen was en dat ging hartstikke goed. Ze sliep de laatste of 's ochtends goed of 's middags goed, niet mer allebei. Dus ben ik er maar gewoon mee begonnen haar op te houden. Ze is nu tussen 7 en 8 wakker, en ligt er om twaalf uur weer in, tot uiterlijk half drie. Dat gaat hartstikke goed zo, omdat ze dan moe is van de ochtend is ze ook zo vertrokken. Ze is trouwens in januari 1 jaar geworden.

Het duurt bij haar soms ook wel even voor ze in slaap is. Ik laat haar meestal wel een half uur liggen voor ik weer ga kijken, omdat ik weet dat het zo lang kan duren. Als ik haar dan stoor moet ze weer overnieuw beginnen. Maar dat is natuurlijk ook bij elk kindje anders.

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Toen Jesse van twee naar één slaapje ging, sliep hij eerst ook maar kort, een uurtje ofzo.
    Na een week werd dat al wat langer, tot hij op een gegeven moment wel twee of drie uur sliep.

Maar sinds kort maak ik hem na een uurtje wakker, anders ligt hij 's avonds nog zo lang wakker.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, hier was het even wennen. Maar we hebben hier vooral gehad dat ze dan 's ochtends steeds korter ging slapen, 's middags nooit meer en dan moesten we het zien te rekken tot een uur of 7. Een paar keer gehad dat ze er om half 7 al in lag en sindsdien is ze eigenlijk over naar 1 slaapje op de middag en slaapt ze nu steeds een uur of 3. De eerste paar keren trouwens 'maar' een uur of 2.
    Dus zal wel ff de omschakeling zijn... ;)
    (Gelukkig maar, want ik dacht in eerste instantie ook van: Onee he, dan slaap je straks bijna niks meer en heb ik helemaal geen tijd voor mezelf meer :( Viel dus mee ;)).

8. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb ook een ventje van 13 maanden die er eigenlijk altijd een potje van heeft gemaakt met slapen. Maar nu zit ie ook op 1 slaapje per dag, nog niet zo lang, en dit is vaak anderhalf uur, meer niet. Hoop ook van harte dat het nog wat langer gaat worden!

9. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    ons mupke heeft al vanaf 10 maanden 1 slaapje. in het begin was hij ook moe overdag en soms slaapt hij ook nog wel eens 1 uur, maar meestal 2.5/3 uur. dat is hier vanzelf gegaan.

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hier ook. Over 't algemeen maar 1 slaapje op de dag en dan hier ook maar anderhalf uur. Vandaag gelukkig wat langer! Hopen dat dat in de toekomst wel wat langer gaat worden.
    Hij maakt trouwens wel een hele lange nacht. Van 18:30 tot een uur of 08:00.

11. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Mijn zoontje is nu ook bezig om z'n ochtendslaapje weg te laten. Als hij 's ochtends niet slaapt, slaapt hij 's middags 1 uur. Slaapt hij 's ochtends wel (vaak 1uur), dan slaapt hij 's middags 2 uur. Vreemd, maar ik denk dat hij 's middags zo ongelooflijk moe is dat hij niet lang slaapt. Heb ik zelf ook, als ik te moe ben, slaap ik niet goed. DUs ik probeer hem er 's ochtends nog wel in te leggen, soms gaat hij slapen, soms niet. 't Is even doorbijten denk ik.

Vorige week heeft hij het een keertje erg bont gemaakt, 's ochtends een dikke 2 uur geslapen en 'smiddags 3,5 uur. Ben tussendoor nog even gaan kijken of alles wel goed ging (maak me dan toch zorgen), maar hij sliep lekker. Lief, zo'n smoeltje als ze slapen! :)

12. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Vandaag ook weer een langere slaap overdag! Yes! Om 1 uur is hij naar bed gegaan, om half 3 hoorde ik em al. Dus ik ging er al vanuit dat hij gewoon echt wakker was. Ik laat hem dan altijd nog een poosje liggen en daarna werd het dus weer stil tot nu toe!
    Dus ja, het lijkt erop dat de anderhalve uur slaap nu toch gelukkig wat langer wordt!! :)

Deel Deze Pagina