goedemiddag allemaal! Dit is heel nieuw voor mij, omdat ons eerste meisje als gelukje op ons pad kwam (en daar zijn we heel dankbaar voor). Ik hoop dus ook dat ik op het goede topic plaats. Ik en mijn vriend proberen nu een maand of 4 zwanger te raken, tot nog toe zonder succes. Ik ken mijn lijf redelijk goed, en voel al vanaf mijn eerste menstruatie mijn eisprong aankomen (ovulatiepijnen). Door het beroep van mijn vriend (zeer regelmatig in het buitenland) is het iedere keer mis, en heb ik eerlijk gezegt ook niet eens getwijfeld of getest. Ik houd nu ongeveer een jaar mijn cyclus in de gaten en die duurt bij mij gemiddeld 33 dagen. Dit met uitschieters naar 31 en 37 dagen. Nu is het vreemde dat ik dus deze maand geen eisprong gevoeld heb! Hierdoor vind ik het ook lastig bepalen wanneer ik eventueel zou kunnen testen. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ik geen eisprong gehad heb, omdat ik dit in de 12 jaar dat ik menstrueer nog maar 1 keer gehad heb. Die ene keer was de keer dat ik zwanger bleek van onze dochter! Toch ben ik me er ook heel erg van bewust dat de hersenen rare trucjes met je uit kunnen halen .. Volgens de app die ik gebruik (period calander) duurt het nog 9 dagen voor mijn volgende menstruatie Zijn er hier mensen die hier wat verstand van hebben? Ik ben zo nieuwschierig en wil zo graag weten wanneer ik zou kunnen testen !
Helaas kan je lichaam best een keer een cyclus en dus eisprong overslaan. Ook al heb je dat 12 jaar lang niet gehad. Ik zou testen op cd 37. Je zegt dat dat je langste cyclus was. Je zit dus nu op cd 24? Dan is de kans best aanwezig dat je je eisprong nog moet gaan krijgen (lf van bijv 10 dagen, bij een cyclus van 37 dagen, dan is je eisprong op cd 27 pas).
Als ik even terug kijk heb ik meestal een LF van 13 dagen, en meestal een cyclus van 33 dagen. Die 37 is in het jaar dat ik het bijhoud maar 1 x gebeurt. Ik zit op cyclus dag 25. Verwarrend ! Er zal helaas niks anders opzitten als afwachten ben ik bang
Alles kan... maar ik denk wel dat de kans groter is dat je een keer je eisprong niet gevoelt hebt als dat je hem niet gehad hebt.