Hallo allemaal, Ik gebruik sinds vorige maand ovulatietesten omdat ik een onregelmatige cyclus heb. De eerste was 35 dagen na de pil en die van vorige maand 29. Nu hebben we het vrijdag en zaterdag gedaan, ik verloor maandag veel waterachtige afscheiding en heb toen weer een test gedaan ( over het weekend maar 1 test gedaan met maar een heel licht roze streepje). De test van maandag was best positief. Een redelijk donkere streep zoals ik het nog nooit gehad heb. We hebben het gisteren en vandaag nog gedaan. Ik vraag me nu af hoe het zit met de ei sprong na een positieve test? Wat is dan je meest vruchtbare periode om seks te hebben? Ik heb een aantal topics doorgelezen maar ik krijg niet echt duidelijk hoe je met tests omgaat bij een onregelmatige cyclus. Hoor het graag!
Je test is positief als je teststreep even donker of donkerder is dan de controlestreep. Licht positief bestaat dus niet. Dat er een licht lijntje komt kan, maar dat komt omdat er altijd lh aanwezig is in je urine. Als je een positieve test hebt zal je ei binnen 24-48 springen. Dus als je een positieve test hebt is het het meest handig de daaropvolgende dagen seks te hebben. Sommigen doen om de dag en anderen dagelijks. Waar jullie je prettig bij voelen.m Soms gebeurt het dat je twee dagen een positieve test hebt. Dan geld vanaf de eerste positieve test de tijd tot je ei.
Hmm, misschien was het dan toch niet zo. Hij was iets lichter dan de controlestreep, maar wel de donkerste die ik tot nu toe gehad heb. Dus hij moet evendonker zijn of donkerder om positief te zijn? De dag erna was er namelijk maar weer een licht streepje..
Negatief dus...dat staat ook allemaal in de bijsluiter.LH schommelt, dus de ene keer kan je streepje donkerder zijn dan de andere keer.Dat zegt niets,en hij hoeft ook niet op te lopen tot een knaller.Hij kan wel vaker op en aflopen voor je een knaller hebt, of een knaller uit het niets.Het kan allemaal.
Om goed beeld te krijgen moet je wel elke dag ovulatietesten doen. Je kunt nl je piek missen in 24 uur tijd. Mss heb je zondag je piek gehad maar mss heb je je piek nog niet gehad...
Ik snap het en heb nu weer een voorraadje in huis liggen. Hij is nu elke dag negatief. Als ik hem zondag had zou het alsnog raak kunnen zijn aangezien we zaterdag geklust hebben? Ik vind het zo spannend!