hallo, ik heb een dochter van 10 maanden , het is iedere ochtend een strijd om haar eten te geven, ik heb van alles al geprobeerd maar ze weigert eerst een uur voordat ze ook maar 1 hapje wil eten, ze krijgt rond 08;00 pap (150 cc +5 schepjes) maar daar eet ze met veel moeite maar 4 hapjes van, ik heb ook pyama papje uit de fles geprobeerd en alle lepeltjes pap merken die er maar zijn,!! dus vandaag maar een boterham met smeerkaas gegeven, nou daar heeft ze 5 stukjes van op uiteindelijk en een flesje warme melk gemaakt (150cc+5 schep) maar dit waren maar eenpaar slokjes er zit nog 140 cc in!. dit gaat al maanden zo vanaf dat ze 6 maanden is! rest van de dag eet en drinkt ze redelijk, t is geen drinker..avond hapje gaat er goed in en fruit redelijk.ze krijgt ook om .22.00 nog een papflesje om toch nog aan de hoeveelheid melk te komen op een dag.deze fles gaat altijd op. moet ik nu voortaan maar brood geven smorgens? ze drinkt trouwens maar 300 cc max op een hele dag aan melk.. dat is ook niet echt veel?
Hoi, Tussen de 10-12 maanden mag je nog gemiddeld 400-600 ml opvolgmelk per 24 uur geven. 300 ml is dan inderdaad niet veel. Het zou fijn zijn als ze nog net wat meer kan drinken. Drinkt ze naast de melk bijvoorbeeld nog wel wat water, thee, verdund vruchtensap? Voor de hoeveelheid vocht die ze nodig heeft op een dag is het goed als ze 0,5-1 liter drinkt. Misschien kun je de melk eens koud aanbieden of als soort fruitshake, met banaan erdoor? Groetjes Angelique
ik heb inderdaad koude melk aangeboden en warm en lauw, met roosvice erdoor ook maar ze drinkt ook dan nog steeds maar heel weinig..ze drinkt wel water en sap en thee maar erg weinig van alles. Het grootste probleem vind ik het ontbijt nog steeds. ze wil geen pap of brood dus ik geef maar niks en rond 10.30 krijgt ze een potje fruit of vers fruit daar eet ze dan wel een beetje van. ... misschien komt er een tandje door dat ze daarom zo eigenwijs doet met ontbijten en drinken???
Hoi, Dat is lastig, je kunt haar niet dwingen om te eten. Het belangrijkste is dat ze tevreden is en goed groeit. Kun je het evt. ook omdraaien, als ze fruit wel wilt dat je hiermee de dag begint en dan in de loop van de ochtend pap of een broodje? Wanneer er een tandje doorkomt kunnen ze inderdaad even wat van slag zijn. Maar als dit al langer het geval is dan staat het daar los van. Je kunt ook het cb eens vragen. Groetjes Angelique
nou ik heb de oplossing gevonden! ze krijgt nu s'morgens een papfles..( uit zo een kant en klaar pakje) ze heeft hem zonder enige moeite helemaal leeg gedronken!! was zo blij dat dat goed ging...ze kreeg de pap fles normaal savonds om een uur of 22.00.. dan maakte we haar daarvoor wakker maar een vriendin van me zei dat ik m is smorgens moest geven en het werkt nog ook.!!