Te lui om naar de wc te gaan ??

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Dani84, Sep 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

#1 Dani84, Sep 6, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 6, 2014
    Hoi

Onze jongste is 3 en half jr
    en nu ruim een half jaar zindelijk
    Het ging altijd goed tot zo`n 2 mnd terug
    Als hij aan het spelen is of tv aan t kijken is dan plas hij gewoon in zn broek
    hij doet het waar je bij zit/staat en kijkt erna

Nu begonnen met belonen
    bijv. een dag droog = suprise ei
    hele dag op de wc geplast na t eten de verrassing hij heeft em op en plast in zn broek
    pffft ben er klaar mee

ik wijs hem om de zoveel tijd even op de wc dan gaat hij ook en plast hij ook
    voor t fruit eten
    voor we weggaan enz
    en belonen met stickers
    als hij 3 dgn droog is digi bird wil hij heeeeel graag

heb t ook al proberen te negeren...

heeft iemand DE tip?
    we weten dat hij t kan .. maar hij lijkt gewoon echt laks
    of gewoon geen zin om naar de wc te lopen
    poepen doet hij wel gewoon op de wc

avlast bedankt :)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het lijkt me een beetje onhandig om met zulke grote dingen te belonen gezien het duidelijk niet werkt. Zoals je met het ei aangeeft, daarna in zn broek plast. Ga je dan ook als consequentie stellen dat als hij 3 dagen droog is, en hij het vogeltje krijgt, en hij weer gaat broek plassen, hij de vogel terug moet geven?

Hier heeft mn dochter ook perioden dat ze vaak nat is, ze is dan te laat met naar de wc te gaan, ik stuur haar regelmatig en zeker na het slapen, voor het eten, voor en na we weggaan.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik denk dat hij nog even prioriteit bij het toilet moet krijgen, ipv bij spelen/tv..

Misschien kijken of je het verschonen dan erg tijdrovend te maken. Dus zorgen dat hij er echt last van heeft. Dat je hem eerst even laat staan, terwijl je dweilt. Uitkleden en de kleding opruimen. Daarna na de douche en afspoelen. En dan rustig aankleden. En kijken of je hem dan in zijn hoofd kunt krijgen dat in je broek plassen uiteindelijk meer tijd kost dan even naar de wc rennen..
    (niet te wanhopig maken natuurlijk, maar wel de keus geven tussen beide)

En slimme kinderen gebruiken een cadeautjes zelfs. Als ze iets willen, plassen ze een paar keer in hun broek. De ouders beloven een cadeautje, en ze houden het spontaan weer op. Hallo nieuw speelgoed ;)

4. Dani84

Dani84 Niet meer actief

ALs t aan hem ligt dan loop hij de hele dag met een natte broek het maakt hem echt niks uit! dus als ik eerst moet schoonmaken en dweilen helpt niks.. :) helaas dit heb ik al geprobeerd.

Met een groot cadeau belonen heb ik gedaan omdat het met 1 dag en een klein iets wel helpt om dan op tijd naar de wc te gaan. hij kan het wel.. dat is een feit.. en om de knop om te zetten
    als het hem lukt om 3 dgn droog te blijven en het helpt hem met een grotere beloning misschien dat hij dan zoeits heeft jee ik kan het echt en het is fijner met een drogere broek

ik schrijf ook dat ik hem op regelmatig de wc wijs en met hem mee ga en hij zelf ook gaat.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,915
    3,937
    113
    Tja, wat vind hij ervan dat hij vervolgens een natte broek heeft? Of trek je hem meteen droge kleren aan?
    Ik zou hem zelf laten opruimen en geen droge kleren geven , iig niet meteen, of lekker zelf laten doen.

Ik ben niet van de beloningen, helemaal niet als ze 'al' 3,5 jaar zijn en het dus wel moeten kunnen, wat jouw zoontje ook al bewezen heeft. Hele week droog zou dan al 7 surprise eieren betekenen?! Als je al wil belonen dan zou hij bij mij meer moeten presteren, dus hele week droog is een sticker, bij 5 stickers een ei ;)

6. misa

misa Niet meer actief

Wat lastig, je hebt al veel geprobeerd.
    Of dan misschien gewoon eens boos worden en streng toespreken? Uitleggen dat dat op school straks ook niet meer kan enz. Succes..!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ook niet als je hem ernaast saai laat staan wachten?

Moeilijk.
    Mijn oudste was gek op stickers. Die ging alleen daarvoor al naar het toilet.

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Heeft vandaag in zn broek geplast al 2x maar laat hem gewoon met een natte broek lopen zegt ie aah droogt wel weer op mam .. dus t doet em niks..

Ben ook al een keer flink boos geworden t maakt hem niks uit en school maakt helaas ook geen indruk :(

9. misa

misa Niet meer actief

En als je zou zeggen dat hij weer een luier aan moet?

Gaat hij ook naar een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal? Wie weet kun je hun hulp en steun vragen?
    Of anders bij vrienden met zindelijke kinderen laten meekijken oid?

Lastig hoor!

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Een luier wil hij maar al te graag ;) dat is lekker makkelijk zegt hij dan haha

Nee ik heb op een kdv gewerkt ben nu gastouder dus hij is bij mij thuis.
    kennisen en vrienden heb ik al gevraagd maar ook geen tips, tja alles al geprobeerd naar ons idee
    kan t cb nog eens vragen iedereen zegt belonen met stickers dat helpt hier al niet meer..
    geven hem veel positieve aandacht, en belonen hem ook echt heel goed als hij droog is en naar de wc is geweest goed man! en kanjer, toppertje enz enz dan glundert hij van trots ;)
    probeer er nu maar niet te veel aandacht aan te schenken

11. misa

misa Niet meer actief

Ja als niets werkt dan is dat de beste oplossing denk ik. Zelf laten omkleden, schoonmaken en opruimen. En dat zonder mening te geven. Dus geen boosheid en echt neutraal zijn.

Heel vervelend lijkt me. Succes!!!

12. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

Dec 14, 2013
    1,422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik lees nog even mee, hier met een van mijn gastkindjes hetzelfde probleem ... super irritant!

13. misa

misa Niet meer actief

Nog wat ideeën, al zijn ze misschien wel zinloos of al geprobeerd... :)

Intake op school en de directeur of leraar inseinen en wat laten vertellen?

Zelf nieuwe onderbroeken laten uitzoeken.

Stickerkaart met hokjes (veeeeel!) en bij vol een mini kadootje of snoepje.

Boekje lezen? Karel op de wc vind ik leuk!

Of echt even laten rusten zonder drama en probeersels.

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Fijn dat je meedenkt. :)
    intake op school is pas januari
    misschien eens in de bieb kijken voor boekjes inderdaad
    of t laatste maar even geen aandacht aanschenken
    ik stuur hem zelf naar boven trek maar wat schoons aan..

Share This Page