ik verf het zelf, dus dat doe ik dan 1 keer in de 6 weken, maar kan ook zijn dat jouw haar sneller groeit he? he? he? maar je hebt gelijk hoor, ik moet vaker! ik krijg ook een kappersbon voor mijn verjaardag (of heb ik al gekregen) dus dat is ook duidelijk!
Ik heb geen tips voor je want mijn haar zit ook nergens naar heb namelijk zo'n verschrikkelijke hekel aan de kapper dat ik er denk ik 2x per jaar naar toe ga omdat het dan echt MOET vanwege mijn ontzettend grote uitgroei..wel doe ik m'n haar stylen met mijn stijltang of ik zet krullers van mij carmenset of steek het op..
Als mijn haar niet 'wil' 's ochtends, zet ik de carmenset aan (grote rollers) en terwijl die warmt douche ik of maak mn bed op kleed ik me aan etc...in elk geval ze zijn lekker warm als ik ze nodig heb! Dan doe ik ze hoogstens 10 minuten in en ondertussen maak ik me op of doe ik ontbijten en dan hup die rollers uit, met mn hoofd schudden en mn haar zit heel de dag ! Heb dan dus niet van die krulletjes he,maar meer mooie slagen alsof ik net van de kapper kom die het een uur heeft staan fohnen! x
~ ja zelf verven is voor mij niet weggelegd was n keer groen toen ik jonger was door het zelf verven hahaha dus nee ik ga wel altijd naar de kapper dure hobby maar o zo nodig! vind t ook wel lekker hoor ff paar uurtjes voor jezelf
zit met jullie mee te lezen; heb zelf ook ho-pe-loos haar...het wilt nooit wat ik wil; valt standaard in een stomme scheiding en heb van dat superirritante babyhaar, je weet wel van die korte plukjes op je voorhoofd....zucht...nouja gelukkig heb ik niet weinig en dun das dan wel weer positief... heb zelf wel keer zo schuine bob gehad; was er superblij mee maar wat een werk joh; eerst klooien met die stijltang en dan de bob fohnen.... nu dus wat halflang haar, gewoon in laagjes, en kan dr ook niks leuks mee, maar zag hier wat leuke ideetjes...maarre bestaat er niet ergens een site met hoe al die leuke dingen moeten; zie zulke leuke foto's maar geen idee hoe je dat voor mekaar krijgt?
haha ze zouden er eigenlijk kabouters voor moeten hebben jij poets je tanden zijn frunniken aan je haar tot het splendid zit oef waar blijven al die geniale uitvindingen??
Zeg Namya dan moet je het wel goed wensen he. Jij zit lekker achterovergeleund in een relaxte stoel terwijl de kaboutertjes je tanden poetsen én je haar doen (terwijl ze het huis schoonmaken).
Dat zou ik ook wel willen, maar hoe krijg jij in hemelsnaam die krullers er een beetje netjes in? Na 1 kruller zijn mijn armen helemaal lam. Om over het gebrek aan zicht op de achterkant van mijn hoofd maar niet te spreken:x
Mijn hoofd ziet er regelmatig uit als een ontplofte zwabber. Ik geef de schuld aan het ontzwangeren... bij de zwangerschap had ik opeens veel meer krullen en golven in mijn haar en glansde het ook heel mooi. In mijn herinnering zat het altijd geweldig. En nu? De slagen slaan de verkeerde kant op, en ik vind mezelf raar ouwelijk ogen... Ik ben fervent Kinki-kapper fan, ben 8 weken na de bevalling weer eens gegaan, maar ik vind het nogsteeds bagger. :x Ik ga idd niet uitgebreid fohnen en tutten, als Renske na de ochtendvoeding slaapt ben ik al blij als ik in 1 rit kan douchen, ontbijten en de wasjes kan gaan draaien. Ik doe wel makeup, en tegenwoordig ook mijn lenzen weer in, goed he? En ik had mezelf nog zo beloofd om een strak moedertje te worden... in de praktijk heb ik kleding aan die handig is met voeden, draag ik schoenen die makkelijk lopen en waar ik zo in kan stappen wegens Renske in de draagdoek, en zit er best wel eens een plekje Renske-spuug op mijn schouder waar ik het niet de moeite voor vind om iets anders aan te doen. Vreselijk, ik ben een slons aan het worden!!
hahahaha dit is zo herkenbaar! vind ook op tijd etensresten op me kleren en dan denk ik agg boeiend! terwijl ik vroeger echt vies was van dat soort dingen
ik sta 's ochtends op... kleed me aan ed... pak een borstel gooi die door me haar... en 2 minuten later zit het elastiekje er ook weer in je bent sexy zoals je, je zelf voelt
wat echt super handig is, leuk uitziet en alsof je er veel werk voor heb gedaan.. - je haren savonds kammen en dan invlechten of een gewoone vlecht zou ook kunnen. (dit hoeft helemaal niet netjes gewoon snel en slordig) - sochtends elastiekje eruit en haren los gooien met je vingers even snel door kammen. - op de kop hangen en beetje haarlak erin spuiten. geen haarlak bij de hand? beetje gel van je man/vriend in je handen wrijven en dan in je haar knijpen! (gel wel alleen op de onderkant en niet te veel) Of als je echt wil dat goed blijft zitten allebei! Werkt echt goed, je haar ziet eruit alsof je er veel moeite voor heb gedaan. en je zou ook nog je pony of sjanslok met een speldje na achter zetten.
zo dit is wel heel herkenbaar, had zelfs al strakke outfits klaar liggen voor na de bevalling en had al helemaal in me hoofd dat ik gewoon zou doorgaan met elke ochtend mijn haar doen.. yeah right, ben niet echt verslonst want ik zie me wel eens een paar figuren rondscharrelen DIE ZIJN VERSLONST maar ben ook zeker niet meer zo hot als voor mijn zoontje TOCH heeft dit topic mij geholpen, ik sta nu al voor de tweede keer smorgens voor de spiegel en probeer in al mijn laksheid toch wat te maken van mijn haar....gister een soort van in elkaar geflanste knot MAAR met gestylde voorplukken en vandaag me haar los met een lekkere olie erdoorheen voor de glans en toch weer die zonnebril om het een beetje uit me gezicht te houden, maar al met al beter dan die verdraaide stomme staart elke dag!!!! jullie hebben mij toch weer een beetje mijn ijdelheid terug gegeven 8)
En wat ik ook vaak doe, wel iets langer werk maar ook hooguit tien minuten! voor over gaan hangen en dan met een ronde borstel je haren fohnen! dan achter over gooien, snel door kammen en haarlak erin en het ziet eruit alsof je bij de kapper je haar heb laten fohnen!
En als je op stap gaat, feestje heb of uit eten.. dan is een haarband van je eigen gevlochten haar ook leuk! je pakt een plukje vooraan bij je oor zeg maar en vlecht die helemaal in en dit ook bij het andere oor. dan maak je een staart van al het overgebleven haar! Dan trek je een vlechtje over je hoofd na het andere oor en zet hem daar vast met s chuifspeldje en dit doe je uiteraard ook met de andere vlecht. elastiekje los en hoppaaa! hier een filmpje van hoe ongeveer alleen dan de iets moeilijkere versie: YouTube - How to make a braided headband?
krijg meteen een flashback van die serie ALLO ALLO die blonde vrouw, die altijd bij herr flick was, had ook altijd vlechtjes.. bedankt voor je tips
Graag gedaan! Als kapster moet je op de zaak altijd je haren los dus vanzelf ga je van alles bedenken om het met zo min mogelijk moeite toch uit te laten zien alsof je een uur in de kapperstoel heb gezeten
Dat is nu juist de truc...het hoeft helemaal niet netjes en strak ingedraaid te worden! De een draai je die kant op en de ander de andere kant..maar net wat het makkelijkste indraait...hoe rommeliger hoe beter is mijn ervaring, want anders krijg je van die keurige trutten krullen..(snap je?!) Heb zelf heel lang haar dus wat zegt, al snel lamme armen. Dus doe ik gewoon maar beetje halfbakken indraaien en dan lekker haarlak erover spuiten en klaaaaaaaaaar!!!! O en even een tip voor die rommelige knot (die van dat 2 minuten filmpje)... Ik doe zelf de bovenkant een beetje touperen en dan inderdaad een knot maken en die weer helemaal uittreken. Maar omdat mn haar lang is, is die knot te zwaar en zakt die al snel uit dus gebruik ik schuifspeltje ertussen of van die kleinere klips (niet die hele friemel dingen want die geven geen steun aan je knot) Dus dan ziet het er wel uit zoals dat filmpje maar het blijft ook daadwerkelijk heel de dag zitten! Is echt het ideale kapsel als je haar toe is aan een wasbeurt maar je het daar geen tijd voor gehad! x