Mijn zoontje is in feb 2 jaar geworden..hij is een klein mager mannetje..als baby juist wat molliger..doordat hij regelmatig ziek is valt hij ook nog eens af.. heeft iemand tips vwb voeding waardoor die weer wat aan gaat komen..gezonde voeding uiteraard
Roomboter en volle melkprodukten zijn op zich heel gezond... Of dat compenseert voor veel ziek zijn weet ik niet eigenlijk. Meeste mensen eten er vooral te veel van maar in geval van je zoontje kan het allicht geen kwaad Gelukkig is er mooier weer op komst dat scheelt alweer voor zijn weerstand. Lekker zomerfruit komt er aan... Lekker aansterken en weerstand kweken voor komende winter.
Hier ook een mager meisje. Ziek na ziek zijn en ze weegt nog het zelfde als 7 maanden terug. Ze wilt geen melk meer, ze eet ook niet veel maar ontwikkelt zich verder goed. Lastig is het wel.
2 jaar: 12 kg en 87 .cm..hij was ook aardig gezakt in de groeicurves... oh ja avocado is een goeie..hij is ook nogal kieskeurig..lust vrij weinig...de huisarts gaf als tip fristi en chocomel...chocomel vindt hij ook maar niks..
Een HA die fristi en chocomel adviseert.. Bijzonder, want niet heel gezond toch? Wellicht eerst starten met een extra boterham/boterhammen, schep avondeten extra, iets meer fruit etc. Voor een gemiddeld gewicht zijn sommige te zwaar en sommige te licht..Ik kan niet uit je bericht opmaken hoe ernstig het ondergewicht is, dus wellicht is mijn advies niet goed (genoeg)
Tsjonge jong dat meeeeen je niet, een arts kan dat toch niet serieus zeggen?! Wat een meuk in fristi en chocomelk, dat komt er hier echt niet in.... Extra olijfolie door het eten, volle yoghurt, roomboter, worst, kaas, pap etc... Vooral goede vetten dus en geen foute suikers zou ik zeggen
Op zich is het gewicht bij die lengte niet mager. Het gaat erom wat zijn curve doet. Buigt deze sterk af dan moet je er wat mee doen. Correctie: ik lees dat dit het geval is. Idd volle melkproducten geven, roomboter, slagroom op het toetje, wat extra fruit e.d. Heeft hij vooral spek op de botten nodig of moet hij alleen in gewicht aankomen? Ter vergelijking; onze dochter is 92 cm en een kleine 12 kg. Ze is dun, maar niet mager.
Ik hoor chocomelk wel vaker, om even tijdelijk wat extra's te geven bij kinderen. Maar niet voor lange duur.. Zou ook niet mijn keus zijn Mijn oudste was als baby erg mollig. Maar vanaf dat hij liep is zijn gewicht veel minder hard gestegen dan zijn lengte. Nu bij 7 is het een lange slungel. Hij heeft echt een omslag gemaakt in zijn bouw. Hij eet genoeg in basis (qua broodk fruit etc). Dus ik heb me er niet zo druk om gemaakt. Maar hij is verder ook nauwelijks ziek. Die reserves at hij er vaak zelf wel weer bij. In de ochtend een lekker bord met Brinta en volle melk. Overdag ergens een extra boterham met kaas&zotter. En een stuk fruit na het avondeten..
ik ben ook niet zo'n voorstander van Fristi en Chocomel, alhoewel qua troep wat er inzit het allemaal nog erger kan...voor even vind ik het geen probleem...ik geef hem nu ook slagroomvla...voor de rest krijgt hij heel veel vers, maak ook gezonde smoothies voor hem...omdat hij geen groente lust doe ik dat vaak door de smoothie... Zijn gewicht is bij zijn lengte wel goed, alleen qua lengte buigt hij af, het cb wilde hem ook eerder terugzien.
Ik vind het niet schrikbarend klein hoor... Hij is langer dan mijn dochter van 3,5... Wel 2 kilo lichter maar goed mijn dochter is wat ouder... Inderdaad volle producten zou ik ook proberen!
Woops bold statement... Melk is 46kcal per 100ml Fristi (met suiker) 65kcal En sojamelk ongezoet is 38kcal. (Maar meeste mensen drinken gezoete sojamelk... En dat is ong hetzelfde als melk)
Ik vind de cijfers niet echt schokkend. Mijn zoon is iets groter en iets lichter. Daarnaast is zijn afbuiging goed te verklaren, ziek zijn en waarschijnlijk verder heel actief? Ik zou er niet teveel drukte om maken en gewoon lekker veel fruit geven. Daar zitten suikers in en dat geeft extra energie, daarnaast is het goed voor zijn weerstand.
Onze jongste is ongeveer even groot en zwaar. Hij is geen groot kindje en niet zwaar, maar ook regelmatig ziek geweest. Dus opzich zelf zou ik me daar niet te druk om maken. Maak gebruik van roomboter etc voor wat extra vetten en kijk hoe het verder gaat. Chocomel en fristi zouden niet mijn eerste keuze zijn. Juist de vetten hebben jonge kindjes nodig en niet de suikers.
Ik vind de cijfers ook niet schrikbarend...mijn dochter (van 3) is 7 cm langer en maar 500 gram zwaarder... Fristi en chocomel moet je wel mee oppassen dat een kind dan niet minder gaat eten, want dan zitten ze vaak al vol van het drinken. Mijn dochter moet bv. ook eerst eten en dan krijgt ze pas drinken (melk), anders zit ze al vol en eet ze amper meer.
Klopt idd..sinds hij naar het kdv gaat vanaf 8 maanden gaat hij..is hij iedere maand ziek geweest..van oorontsteking tot zware keelontsteking...ook loopt hij achter met praten hij zegt nog niet veel..5 woorden misschien...
Op zich is veel ziek zijn op kdv niet abnormaal... En met veel oorontstekingen kan het zijn dat hij het gewoon minder hoort. Misschien dan toch eerder meer groenten/fruit enzo. Al kan een beetje spek ook schelen qua weerstand. Wat dat betreft sowieso geen slecht advies natuurlijk. Vervelende is dat jenhem moeilijk meer te eten kunt geven dan hij op wil. Dus dan kom je al snel op dingen die extra vet of zoet zijn. Ik heb overigens begrepen dat de vetten die ze uit boter halen juist de gezonde vetten zijn.. Dus wij eten tegenwoordig altijd roomboter. En we zin er niet echt dikker van geworden. En straks weer mooier weer.. Minder virusjes in de lucht..
Zelfgemaakte yoki met griekse yoghurt en vers sinasappelsap. Smoothy met griekse of volle yoghurt en banaan plus ander fruit Hier is de jongste een mager klein meisje en ik maak maar regelmatig smoothies, want extra brood of avondeten gaat er gewoon niet in. En ik ga geen voedsel opdringen.
Ik vind de cijfers ook niet schrikbarend... Mijn zoontje is 3,5 jaar en is 94 cm en weegt 12 kg. Hij heeft wel ondergewicht. Dit komt vooral omdat hij een slechte eter is. We zijn bij de ka geweest en vanuit daar naar de diëtiste. Advies van diëtiste is: 5 eetmomenten aan tafel per dag (3 hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes) Volle producten geven Brood wat extra dik beleggen Eten proberen leuk te maken/ leuk aanbieden Alle prikkels weg, etenstijd betekent eten Niet te veel pouche / boos worden (eet hij niet, dan eet hij niet. Hij moet dan wel wachten op het volgende eetmoment) Op zich allemaal dingen die vanzelfsprekend zijn, maar wellicht heb je er iets aan.