Tips tegen waterwratjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Donja62, 23 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donja62

Donja62 Actief lid

25 jul 2010
    303
    19
    18
    Hoi

Onze dochter heeft sinds een half jaar las van waterwratjes. Eerst 2 op haar schouder. Inmiddels zijn dit er 4 en ze worden ook groter. Tevens een paar kleinere bij haar oksel.

Ik heb de huisarts al eens geraadpleegd. Deze geeft aan dat er niets aan te doen is, verwijderen littekens geeft. Kan wel tot een jaar duren dat ze weg gaan/

Nu komt de zomer er aan en het ziet er niet zo mooi uit.

Zijn er dames met ervaring, tips etc?

Onze dochter is trouwens bijna 4.

groet,

Donja

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    hier ook. heel veel kindjes hebben er idd last van en ze waren bij mijn dochter idd met een klein jaar weg. zoonlief heeft ze nu in en bij zn billen.

3. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier heeft mijn dochter ze in het gezicht gehad, paar verwijderd en idd grote littekens. (ze heeft ze ruim 3 jr gehad). Mijn zoon had ze op zijn buik, deze gingen ontsteken (dat moet want dan gaan ze weg) maar dat werden hele pus bulten.
    Je kan er niets aan doen!

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Onze drie jarige dochter heeft ze op de achterkant van dr benen. Begonnen te onsteken en inmiddels is haar ene been helemaal vrij van waterwratjes. Dit kunnen trouwens serieuze ontstekingen zijn zeg!!! Andere been begint nu ook te ontsteken. Ze kreeg ze afgelopen juni, hoop dat ze er voor de zomer vanaf is.

Je doet er trouwens echt weinig aan.

5. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
  6. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn dochter van 4 heeft/had ook veel last van de waterwratjes. Het begon op haar buik en na een tijdje zaten ze ook op beide benen. Op een gegeven moment gingen ze ontsteken en daardoor besmette ze zichzelf.

Heb bij De Tuinen de waterwratjespen van Dr. Fix gehaald en deze 2 maal per dag gebruikt en alle wratjes afgeplakt met een pleister om verdere besmetting tegen te gaan. Het kostte een vermogen aan pleisters, maar na 4 weken zijn alle wratjes helemaal uitgedroogd en is er gelukkig bijna niets meer van te zien.

Stef was me net voor zie ik!

7. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Onze zoon had ze op zijn buik/borstkas/en armen....het werden er steeds meer.
    Ben ze zodra ze rood werden gaan behandelen met betadine scrub,en je zag ze gewoon met de week minder worden.
    Als ze rood worden gaan ze open,de betadine ontsmet het en zorgt ervoor dat de besmetting niet verder gaat.
    In een maand of twee was hij ervan af.

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ja, koop een potje kangavites van Solgar. De bosvruchten variant. Binnen 2 weken zijn alle wratjes weg. Bij mijn zoontje, het zoontje van mijn buurvrouw en een kindje van haar vriendin iig wel ;)

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Mijn dochter van 4 had het eerst. Die heeft hem biet meer. Maar mijn zoontje van 6 heeft het nu op zijn arm, schouder, rug en buik en wel stuk of 40 :((.. Grote en kleine wratjes. De arts doet er niets aan, volgens hem gaat het vanzelf over.

10. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Ik ben nu aan het behandelen met thuja van dr. Vogel. Hoor daar goede verhalen over.

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Mijn zoontje heeft ze bijna een jaar gehad en vanalles geprobeerd (betadinezalf en dan afplakken met verband, en dr fix, sudocreme, zelfs urine Waterwratjes is er een wondermiddel voor? | Babybrabbel ) maar het ging niet weg. ze jeukten ook erg en het werden er steeds meer, uiteindelijk iets van 30.
    Uiteindelijk heb ik met zoontje afgesproken dat ik er elke dag een ging uitknijpen. Na de tweede uitgeknepen te hebben, kreeg zijn lichaam een reactie waardoor ze (in een aantal dagen) allemaal verdwenen! Je moet wel heel erg voorzichtig zijn met het uitknijpen, dat spul moet nergens op komen want dat is superbesmettelijk.

12. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Ik heb goede ervaringen met badderen in zeezout. Mijn dochter had er erg veel.....

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hier heeft mijn zoontje er wel 2 jaar last van gehad en zat eronder op zijn beentjes en had er veel last van, helaas niks hielp.
    Zolang ze er geen last van heeft, zou ik het lekker met rust laten, gaat vanzelf een keer over en is toch niet lelijk oid? Zijn een paar bultjes.

14. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Maar wat is nu precies het verschil tussen gewone wratjes en waterwratjes? Mijn zoon heeft een wratje aan de zijkant van zijn grote teen namelijk.

15. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik heb dit gebruikt bij mijn zoontje: Natusor Spray Away Waterwratjes 100ml

Het prikte wel een beetje, maar ze waren zo weg.

Editie: hier waren ze binnen 3 weken na de komst van de wratjes weer weg

16. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Ik tip ze elke avond even aan met bethadine.. dat werkt heel goed tegen herbesmetting..
    ze zullen pas verdwijnen als kind voldoende weerstand heeft opgebouwd er tegen..

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het beste is niets te doen. Tuurlijk zijn er verhalen van de (wonder)middeltjes, maar het beste is om het lichaam zelf het werk te laten doen. Als er voldoende antistoffen zijn gemaakt verdwijnen ze vanzelf, zonder littekens.

18. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    het advies om waterwratjes uit te knijpen zou ik trouwens niet volgen... kans is veel te groot dat ze gaan ontsteken.. ik denk eerder dat ze zijn verdwenen omdat de weerstand groot genoeg was

ik heb ze als kind ook gehad.. handen vol, knieen vol.. en na 2 jaar waren ze ook binnen paar dagen allemaal weg...

19. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn broertje had ze vroeger op zijn rug. Mijn moeder sneed elke avond een rauwe aardappel doormidden en wreef daarmee over zijn rug. Hij was er best snel vanaf. Tis het proberen waard. Baat het niet. Het schaadt ook niet ;)

20. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    onze ha zei dat er 9 maanden voor staat van begin tot eind..
    hier waren het er gelukkig maar een paar waar dochter last van had.
    er kwam om elk wratje een schimmelinfectie heen waardoor ze eruit gebrand zijn..

Deel Deze Pagina