te mager

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door els1, 19 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Mijn dochter is 4, 1 meter lang en 16 kg zwaar.
    Echter is bij jou zijn curve afgebroken, en dat is natuurlijk veel belangrijker.
    Het is ook wel weer zo dat we dat hier ook weleens gehad hebben, er is een periode waarin ze stil staan en een periode waarin ze de lucht in gaan, daarom heen verzamelen ze (worden iets voller) en blijft het even gelijk (althans zo is het bij mij uitgelegd)
    Het kan dus best zijn dat hij volgende keer weer lekker een inhaalslag gemaakt heeft.

Dl volgt hier keurig haar eigen lijntje, dus nooit echt in hoeven te grijpen, maar was een kieskeurige eter.
    Belangrijkste was gewoon dat ze 3 keer per dag een maaltijd at, en 2 a 3 keer per dag een tussendoortje at.
    Zolang ze dat netjes bleef doen was er weinig aan de hand.

2. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Ik schrik ook niet direct van deze cijfers. Met die lengte was mijn zoontje 10 kilo... Ook veel ziek geweest.
    Nu is hij bijna 4, 95 cm en bijna 14 kilo. Voor zijn doen is hij nu prima op gewicht:D

Hij is een prima eter, maar hij snoept gewoon niet, hij mag het wel af en toe maar eet het gewoon niet. Yoki mag hij wel, maar dat krijgt hij maar af en toe. Verder idd roomboter en de gezonde dingen die hij lekker vindt. Hij is dol op bananen, pindakaas en boterhammen met kaas. Als hij normaalgesproken een goede eter is dan zal het gewicht vast wel snelgenoeg bijtrekken.

Over het praten zou ik niet direct teveel zorgen maken, kijk hoe het gaat in de zomer, misschien is hij dan minder ziek geen oorontstekingen meer en gaat hij ineens vooruit. Mocht dit niet zo zijn kun je altijd na de zomer een keer contact opnemen met een logopedist om te vragen wat die er van vindt en of hier al iets aan gedaan moet worden.

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Wat vervelend. Mijn vriend is ooit eens naar een diëtist geweest omdat hij ook te weinig weegt ( eigenlijk al heel zijn leven en hij is kerngezond maar ja ... ineens bedacht de huisarts dat het goed was om er eens iets aan te doen ) en kreeg hetzelfde advies... chocomelk drinken extra / chocoladerepen zoals marsen enzo extra tussendoor.
    Ik wist ook niet wat ik hoorde...

Wat ik zou doen; bv brood wat extra beleggen. Ham + kaas of Kaas en jam of appelstroop. Een keer extra fruit tussendoor banaan en druiven bevatten vrij veel suikers en koolhydraten. Volle producten i.d.
    Wat extra te drinken tussendoor. Misschien zelf milkshake maken met vanille-ijs en banaan ?
    Bij de boterhammen extra plak ontbijtkoek bv met boter er op ?
    Fruit door zijn toetje na ?

4. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Overigens is mijn vriend ondanks de chocomelk en de marsen etc geen gram aangekomen.. zijn bouw is gewoon slank en zo lang hij gezond is is het maar zo zijn vader en broer zijn hetzelfde.

5. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    ik geef het allemaal, bananen, ontbijtkoek met roomboter, veel fruit...brood..maar mss is het idd wel zijn bouw..mijn dochter van 10 is ook heel slank..en bij mijn zoontje van 9 maanden moet ik het nog zien, nu nog een mollige baby.
    Vwb het praten loop ik al bij een logopediste...tis afwachten...hij heeft iig niks aan zijn oren, zijn gehoor is goed, heeft ook al een keer buisjes gekregen...het vele ziek zijn heeft hem de das omgedaan denk ik

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik zat gisteren bij een huisarts en het ging over een patiënt die dus i.d. ook aan moest komen en zijn advies: " Laagje slagroom en daaroverheen chocomelk ... " dan heb je bijna evenveel calorieën binnen als er in zo`n speciaal drankje zit. Wel veel suikers ook natuurlijk. Maar ik verbaasde me erover dat ook hij het zei en dit was toch wel een huisarts waar ik veel vertrouwen in heb. ( en ik zie er nogal wat ... ;) )
    Dit is voor even natuurlijk wel relatief makkelijk te doen.
    Als je daarnaast gewoon gezond eet denk ik dat het ook wel mee zal vallen met het ongezonde ervan.
    Dat was ook zijn tip hoor. Gewoon gezond gevarieerd eten en dan dus 1 x per dag dat.. dan heb je je calorieën in ieder geval binnen..

7. liset22

liset22 Actief lid

21 jul 2007
    212
    99
    28
    Ik vind het niet zo schokkend hoor. Mijn kinderen zijn ook groot als baby's en daarna worden ze wat kleiner/lichter. Oudste dochter was 4 kilo bij de geboorte, ze is nu 7 en 1.20 m en 19 kilo. De jongste was ook 4 kilo bij de geboorte, ze is nu 4 en 93 cm en net geen 13 kilo. Alleen de lengte van de jongste bleef zo erg achter dat dat uitgezocht moesten worden, maar over het gewicht is bij beiden nooit iets gezegd. Vooral de oudste is heel erg mager, je ziet alle botjes en een wasbordje haha.

8. liset22

liset22 Actief lid

21 jul 2007
    212
    99
    28
    Vergeet ik nog te zeggen dat mijn oudste eet als een dijker. Altijd volle producten, regelmatig 4 of 5 boterhammen tussen de middag enz. Het is denk ik gewoon een stukje aanleg/bouw.

9. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hier krijgt mijn te magere meisje al ruime 2 jaar al nutrinidrink multifibre en fantomalt om aan te komen.

Ze is 3,3 jaar en weegt maar 16 kilo.
    Nu heeft ze diaree dus zal best wel weer een kilo minder kunnen zijn.
    Dan denk je nou 15 a 16 kilo is toch goed bij haar leeftijd?
    Ja voor haar leeftijd wel maar niet bij haar lengte.
    Ze is 1m15 lang.

Ze heeft ondergewicht en daarom blijft ze de flesjes nutrinidrink krijgen.
    Als ze dit niet krijgt valt ze dus verder af.
    En ze behoort al tot veel te licht :(

En dat terwijl ze een grote dikke baby was.

Als je kind echt te mager is kan je een afspraak maken bij je huisarts voor een verwijzing naar de kinderarts.
    Dan word er bloed geprikt en vanaf 3 jaar hand/pols foto's gemaakt en ze word overal op gecontroleerd om dingen uit te sluiten waarom hij te licht zou kunnen zijn.

Ze houden de groei dan goed in de gaten.

Deel Deze Pagina