Wat denken jullie dat dit is?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cocko, 21 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hallo,

Even een vraagje.. wat denken jullie dat onze dochter heeft? Is dit netelroos of wat anders?
    Ik ben nl 39 weken zwanger, vandaar dat ik het even vraag.

Bedankt alvast

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Jeukt het? Is het zo in een keer op komen zetten? Het lijken me geen bulten maar grote vlakken als ik het zo zie?

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Ik vind het op netelroos lijken ja

4. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Als ik zo kijk lijkt het wel een allergie? Zie allemaal bultjes? En Veel rood? Heeft ze iets gegeten of gedronken wat jullie niet veel geven?

5. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Zijn die bultjes verheven?

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Het begon vanmorgen met rode huis bij dr keel. Ze zei met lunchen dat ze niet tegen een leuning kon zitten want dat deed pijn. Ik heb daar niet echt erg in gehad, mijn schoonmoeder zei dat later. Maar in bad zag ik ineens die plekken en striemen. Zo raar. Het jeukt alleen in haar nek niet op de rug of buik. Het is heel iets verheven, die randen tenminste maar het is weinig.
    Ze heeft niets gegeten of gedronken wat ze weinig krijgt.. had ik ook al aan zitten denkenn maar is niet zo.

7. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Nieuw wasmiddel?

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Urticaria...netelroos inderdaad en ik dacht ook meteen...ander wasmiddel? Omdat de plekken zo groot zijn.

Misschien mag ze al een halve antihistamine tablet als ze er last van heeft? hoe oud is ze?

Dit komt in ieder geval niet uit het niets. Een allergie?

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nee ook geen nieuw wasmiddel.. het enige dat ik kan bedenken maar lijkt me wel erg vergezocht: ze zat bij m'n schoonmoeder op schoot (zowat de hele dag) en m'n schoonmoeder had een nieuwe trui aan (soort fleece trui leek het wel). Maar ik heb werkelijk geen idee of dat nou zou kunnen.
    Ik heb niets in huis denk ik wat ik haar kan geven tegen de jeuk.. op t moment jeukt haar nek alleen nog maar, de rest (nog) niet.
    Ze is trouwens 6 jaar

10. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Of van de warmte van op schoot zitten?

11. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Galbulten, je kunt bij de apotheek zyrtec krijgen, moet je wel vragen wat de dosering is voor kinderen. Jeukt vreselijk.

12. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Denk zeker dat het van de warmte van de fleecetrui kan komen. Mijn zoontje had vorige zomer zo'n voetbal t shirtje aan van de hema...ik dacht leuk...maar dat synthetische spul was hem kennelijk te warm...twee dagen lang overal bultjes op zijn romp! Kon niet anders dan daarvan komen!

13. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Warmte kan dat zeker veroorzaken. Mijn dochter had het in de zomer in bed. Kwam zomaar opzetten en verplaatste zich snel van de ene naar de andere plek.

14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Is het vandaag alweer weggetrokken?
    Vind het erg op netelroos lijken.

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Het is gelukkig weer helemaal weg! Gisteren nog wel last gehad, voor de jeuk. Maar vandaag is alles weggetrokken. Bedankt voor alle reacties.
    Ik denk idd ook dat het toch van de fleecetrui kwam, al had oma die aan en niet zij... Hopelijk draagt oma dat niet nog een keer ;)

16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Zou je eigenlijk eens moeten uitproberen, dan weet je het zeker.

Deel Deze Pagina