Te makkelijk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Patri1982, 13 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik wilde dit delen voor het geval dat iemand er wat aan heeft.

Sinds het begin is mijn jongentje een slechte slaper. Hij wilde alleen maar in mijn armen slapen en dat was best. Zo klein, dat mag ook. Na een paar maanden lukte het om hem in zijn bedje te laten slapen, maar dat ging ook niet al te best. Na drie kwartier dutje weer wakker of na 2 uur in de nacht. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets werkte. Wat blijkt, meneer wilt het eigenlijk alles zelf oplossen. Ik leg hem neer voor zijn dutje, speen in zijn mond en ik loop weg. Soms huilt hij een beetje, maar niet langer dan een minuut en dan valt hij in slaap, zolang hij maar die speen in zijn mond heeft. Als hij na drie kwartier wakker word, wilt hij niet opgetilt worden en gesust, maar wilt hij zijn speen. Het is nu duidelijk, mama niet speen wel! Nu gaan bedenken hoe ik hem ooit ga afleren om zonder speen te gaan slapen...

2. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Soms kan de oplossing heel simpel zijn blijkt wel.
    Hier helaas nog niet de oplossing voor overdag in bed slapen gevonden, speen is hier geen succes, haar knuist is veeeellll lekkerder.
    Maar fijn dat je zoontje nu wel lekker slaapt!

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier ook speen. (En ik maar roepen: geen speen voor mijn baby!!!) :D Nadeel is dat meneertje nog ingebakerd ligt en speentje er regelmatig uitvalt. Vaak leg ik er een spuugdoekje onder zodat hij een tijdje goed blijft zitten.
    Gekke is wel dat hij in de avond wél zonder in slaap kan vallen. Ik maak me er nu nog niet druk om, het afleren. Heb wel een lodger doekje aan de speen, dus in de toekomst kan hij die houden als tuttel bij afbouwen speen. Misschien dat dat dan helpt.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Wacht maar tot die 8/9 maanden is... En staat in bed of eerder nog. Helaas is wat je doet maar tijdelijk.
    Hier ook dat maar uiteindelijk liep het tot echt 20x opstaan in de nacht om speen in te doen en terug leggen.
    ;)

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Fijn dat het soms zo'n makkelijke oplossing is!
    Ik ben zelf heeeel erg blij dat mijn zoontje helemaal geen speen wilt, hoor vaak verhalen dat mensen steeds hun bed uit moeten om de speen terug in hun kindje hun mond te stoppen. Voel mij gezegend haha.

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Haha grappig.

Over een tijdje kan hij zelf de speen pakken dus komt goed. Er kan een moment komend at ze de speen kwijt zijn of weggooien maar daar heb ik een oplossing voor :D
    Je kunt een doekje aan de speen maken en die vastnaaien op de slaapzak of pyjama. Ik laat dat doen bij de kleermaker. Paar steken heen en weer en geen kind krijgt de speen nog los. Mijn dochter pakte slapend altijd weer dat doekje omhoog met de speen eraan.

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Wat fijn hè :)
    Hier wilde ze nooit een speen. Het werd hier allemaal een heel stuk makkelijker toen ze haar duimpje gevonden had. En inderdaad, hoe gaat we dat strakjes afleren....;)

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Die speen is hier ook heilig!!!

Wel uitkijken dat ze je niet 3x per uur ('s nachts) gaan roepen omdat de speen uit hun mond is getjoept! Hier komt dat gelukkig niet meer voor. Zijn speen afleren gaat echt helemaal goed komen; ik heb er al hele verantwoorde manieren over gelezen en dat weegt zeker niet op tegen de voordelen van nu.

9. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    En ook, het werd mij zelfs aangeraden. Blijkt dat de speen helpt tegen wiegendood. Gelukkig wordt hij niet gelijk wakker als die speen er uit ligt. Waar heb je gelezen hoe je het verantwoord kan afleren?

10. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wilde ze zomaar opeens de speen niet meer, ik geloof rond een maand of 5 ofzo. Daarvoor hielp hij ook heel goed, maar ik wil zeggen dat het ook best kan dat hij er zomaar zelf ineens mee stopt.
    Hier spuugde ze hem gewoon uit!

Deel Deze Pagina